Tiberius schreef:Humor in de gereformeerde gezindte
Wat me wel opvalt (dat typte ik gisteren ook al), is dat 1 april steeds meer gevierd gaat worden in de gereformeerde gezindte. Voorbeelden:
- In het RD dus dit refomuseum voor Roestige rijwielen (dit topic)
- In het ND het rusthuis voor Bijbels (zie hier)
- In een andere krant (er staat niet bij welke) een oplossing voor het organistentekort in de vorm van een Aldi internet radiootje (zie hier)
Verder las ik gisteren ook nog in de krant van een 1 april grap op een reformatorische basisschool (alle kinderen moesten een fles water meenemen; bijna de helft was erin getrapt).
Het lijkt er dus op dat humor, althans de openlijke uitingen daarvan, in de refokring toeneemt.
Op zichzelf een goede ontwikkeling, denk ik. Daardoor zal in ieder geval de beelvorming worden bijgesteld.
Wel in de krant inderdaad. Toch zou je ze eens de kost moeten geven die een zeer verontwaardigde brief sturen naar het RD dat dit geen zaken zijn om mee te spotten. Niet dat ik daar iets van af weet, maar ik heb een sterk vermoeden..
Het lijkt er dus op dat humor, althans de openlijke uitingen daarvan, in de refokring toeneemt.
Op zichzelf een goede ontwikkeling, denk ik. Daardoor zal in ieder geval de beelvorming worden bijgesteld.
Wel in de krant inderdaad. Toch zou je ze eens de kost moeten geven die een zeer verontwaardigde brief sturen naar het RD dat dit geen zaken zijn om mee te spotten. Niet dat ik daar iets van af weet, maar ik heb een sterk vermoeden..
Dus:
Dag abonnementen.
Had toch graag die bul van de paus gezien....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Reactie op Refdag schreef:Het bruggetje van ds. Smijtegelt mag zeker niet ontbreken en ook de roeiboot van Calvijn of een replica -waarmee hij zondags op het meer van Geneve gevaren heeft- hoort in het museum thuis.
Reactie op Refdag schreef:Het bruggetje van ds. Smijtegelt mag zeker niet ontbreken en ook de roeiboot van Calvijn of een replica -waarmee hij zondags op het meer van Geneve gevaren heeft- hoort in het museum thuis.
Dat moet je toch fout hebben, geachte Jongere...
Want Marnix zegt altijd dat hij op het meer an het ZEILEN was.
Misschien dat Marnix weet waar die ZEILboot ligt...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Afgewezen schreef:Bert, wat een uitbundigheid!
Het gaat toch wel goed met je!
Dat moet je toch fout hebben, geachte Jongere...
Die zeilboot telt niet mee: dat was in zijn eertijds.
Jongere schreef:
Die zeilboot telt niet mee: dat was in zijn eertijds.
In tegenoverstelling tot ONeertijds?
Toch wel een goed idee, zo'n museum: Als die boot van Calvijn eindelijk in het museum ligt, weten we of hij roeide of zeilde. Is er weer een theologendiscussie afgerond!