Ziek zijn, beter worden (De Ziekenboeg)

Wilma van den Berg

Re: Ziek zijn, beter worden (De Ziekenboeg)

Bericht door Wilma van den Berg »

Help..hier in de omgeving nogal wat mensen die allerlei klachten vertonen (nekpijn, keelontsteking, vermoeidheidsverschijnselen, griep etc.etc.). Hopelijk worden we niet aangestoken
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Wilma van den Berg schreef:Help..hier in de omgeving nogal wat mensen die allerlei klachten vertonen (nekpijn, keelontsteking, vermoeidheidsverschijnselen, griep etc.etc.). Hopelijk worden we niet aangestoken
http://www.fonteine.com/vlierbes_griep.html
helma

Bericht door helma »

hier heerst nog steeds de bof (ik heb er ook weer 2 patienten bij)
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

hoe zou het met Rens zijn? Al een tijd niet gezien hier.........
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
albion

Bericht door albion »

MarthaMartha schreef:hoe zou het met Rens zijn? Al een tijd niet gezien hier.........

dat vraag ik me ook al af. :quoi
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
judith

Bericht door judith »

albion schreef:
MarthaMartha schreef:hoe zou het met Rens zijn? Al een tijd niet gezien hier.........

hm, ik heb hem wel op hyves..ik zal het is vragen aan hem! ff krabbeltje sturen ;)
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

judith schreef:
albion schreef:

hm, ik heb hem wel op hyves..ik zal het is vragen aan hem! ff krabbeltje sturen ;)
Daar is-ie momenteel ook al niet actief, dus hij zal wel echt ziek zijn!
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Er is een berichtje van hem in een andere topic!
Hij ligt in het ziekenhuis.
albion

Bericht door albion »

Tiberius schreef:
Afgewezen schreef:Daarbij is Echinaforce nu juist géén homeopathisch middel, maar ja, je kunt ook niet overal verstand van hebben, hè. 8|
Je hebt (weer) gelijk.

Echinaforce is een fytotherapeutisch middel, in Nederland geregistreerd als homeopatisch middel, onder de merknaam A. Vogel. Het wordt samengesteld uit een extract van Echinacea purpurea (5% wortel en 95% bovengrondse delen) en alcohol (65%). Hoewel echinaforce als homeopatisch middel wordt aangeprezen, wordt het als oertinctuur verkocht. Verdunnen en potentiëren, zoals gebruikelijk is bij homeopathische middelen, vindt bij dit product dus niet plaats, waardoor het beter bij de kruidengeneeskunde hoort dan bij de homeopathie.

bron: wikipedia

Vandaag gaan we naar een osteopaat. Het is meer dan een fysiotherapeut. Hij/zij zoekt de oorzaak op waarom je last ergens van hebt.
Zoonlief komt 's morgens te laat uit bed en kan dan niet eten (anders is hij te laat voor de bus, en er gaat er maar 1 naar school om 5 voor 7). Hij drinkt gauw twee glazen yogho. Hij neemt 2 boterhammen mee en 2 pakjes dubbelfris. De dubbelfris is op maar de boterhammen komen met dezelfde vaart weer terug (want hij zit in de verzorging en daar krijgt hij ook al van alles toegeschoven wat natuurlijk heel wat lekkerder is dan die boterhammen, volgens hem). Hij gaat naar boven achter de comp, zijn vriend komt ook en samen dronken ze aardig wat cola op. Als hij naar bed gaat dan heeft hij nog van alles te doen en als hij eenmaal in bed ligt kan hij nog niet in slaap komen ook, dus eer dat hij gaat slapen duurt dat wel even en het is dan zo 12 uur of later en dan zijn we weer rond want 's morgens kan hij er niet uit.
Ik vertelde dit allemaal aan de osteopaat en toen heeft zij hem uitgelegd hoe het komt dat hij niet in slaap kan komen.
Hij moet direkt al het drinken van limonade, chocmelk, icetea, of waar suiker in zit laten en overgaan op thee, koffie (zonder suiker), melk, karnemelk, water, of alleen die dranken waar druivensuiker inzit, maar absoluut geen light producten (vanwege de aspartaam wat daar in zit. Niets slechter dan dat). De alvleesklier kan al het suiker niet aan en krijgt hulp van de bijnieren. Die zijn zo druk in de weer dat je volop adreline krijgt en daardoor kom je niet in slaap. We zijn direkt begonnen om al de drank waar suiker of geen suiker maar aspartaam in zat te laten staan en hij drinkt tegenwoordig sourcy met vruchtensap zonder suiker of andere toevoegingen. Hij sliep vrij snel in. Ik kan gewoon aan hem merken wanneer hij weer eens iets gedronken heeft waar suiker in zit want dan heeft hij slaapproblemen. Het valt voor een knul van 15 niet mee om altijd nee te zeggen (zeker op school is het moeilijk, dus ik verdenk hem ervan dat hij af en toe smokkelt, hij geeft dat zelf ook toe). Nu gaan we vanmiddag terug en horen we of zijn lichaam er baat bij gehad heeft. Hoe kunnen ze dat zien?
Als hij een plastic zakje met een suikerklontje vasthoudt reageert zijn lichaam erop door. Zijn milt wordt harder (bij aspartaam heel erg hard). Flauwe kul? Nee, moet je iemand die niet tegen katten kan in een huis laten komen waar een kat woont maar op dat ogenblik niet thuis is. De persoon merkt het gelijk. Ook als je een pinda-alergie hebt. Je lichaam reageert er vrij hevig op als je er niet tegen kan (dan hoef je zelf nog niet eens iets te eten waar pinda's in zitten). Ik hoorde van een leerling als hij aan tafel pindakaas gebruikt, dan heeft zijn zusje al een vlek op haar gezicht.
Waarom ik dit schrijf? Misschien zijn er ouders die ook moeilijkheden hebben met kinderen die moeite hebben met slapen of druk zijn (hij heeft ook ADD met componenten van ODD).
Gelukkig is hij erg sociaal en (lief), dat scheelt enorm.
Ik sta voor de klas, maar ik kan jullie verzekeren dat 28 kinderen (die verschillend zijn in gedrag) heel wat makkelijker te hanteren zijn. Waarschijnlijk omdat vreemde ogen dwingen.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
mentos

Bericht door mentos »

Yes, m'n wangen worden opeens héél dik, ik heb dus de bof! Ik ben superblij!! :yahoo :yahoo
Getob is als een schommelstoel: het houdt je bezig, maar het brengt je nergens...!!
Daphne

Bericht door Daphne »

mentos schreef:Yes, m'n wangen worden opeens héél dik, ik heb dus de bof! Ik ben superblij!! :yahoo :yahoo
bofkont :?
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
mentos

Bericht door mentos »

Daphne schreef:
mentos schreef:Yes, m'n wangen worden opeens héél dik, ik heb dus de bof! Ik ben superblij!! :yahoo :yahoo
Echt wel... khad eigenlijk al Pfeiffer verwacht.. vooral omdat jullie zeiden dat het echt heerst!
Getob is als een schommelstoel: het houdt je bezig, maar het brengt je nergens...!!
helma

Bericht door helma »

mentos schreef:
Daphne schreef:
Echt wel... khad eigenlijk al Pfeiffer verwacht.. vooral omdat jullie zeiden dat het echt heerst!

Nou mentos! hele opluchting. maar de bof is ook niet echt leuk hoor, sterkte!!!Afbeelding

Afbeelding
Daphne

Bericht door Daphne »

Volgens mij heb ik t alletwee liever niet :banghead
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Moet je daar blij mee zijn :quoi
Plaats reactie