Een ieder zij......

Refojongere

Bericht door Refojongere »

Ik kan niet komen. Ik heb de wereld nog te veel lief en dat kan ik niet uit mijn hart krijgen. Verstandelijk zeg ik bij mezelf: Kies jongen wie je nu dienen wil! Dan zeg ik: De Heere. Maar ik krijg de wereld niet uit het hart, ik heb de wereld en haar begeerlijkheden nog lief. Ik kan ze niet haten, hoewel ik ze wel moet haten omdat ze Gods eer beroven in m'n leven.
Gerrie

Bericht door Gerrie »

Daarom, Refojongere, moet je juist naar de Heere gaan. Hij kan je verlossen van je zonden. Moet je niet bij Hem vandaan blijven, omdat je zondig bent. Dat is een list van de duivel.

Je kunt toch niets verliezen door naar Hem toe te gaan.
Refojongere

Gerrie,

Calvijn schrijft toch: "Want wij hebben zijn licht nodig om onze bedekte boosheden, die al te diep verborgen zijn, te ontdekken en tevoorschijn te brengen. Dan zullen we eerst klaarlijk doorzien, dat het er ver van af is, dat een mens, die een worm en verrotting is en gruwelijk en ijdel is, die de ongerechtigheid indrinkt als water, voor God zou gerechtvaardigd worden. En de strengheid van dit onderzoek moet zover voortgaan totdat wij daardoor tot een volkomen verslagen heid gebracht en alzo tot het ontvangen van Christus' genade bekwaam gemaakt zijn. Want hij is bedrogen, die zichzelf laat voorstaan, dat hij bekwaam is om dezelve te genieten, zo hij niet eerst alle hoogheid van het hart heeft afgelegd."

Dat is ook meteen het antwoord op de vraag van England: Want wie is er dan overtuigd genoeg? Wie is er ellendig genoeg?
Gerrie

Bericht door Gerrie »

Origineel geplaatst door Refojongere
Calvijn schrijft toch: "Want wij hebben zijn licht nodig om onze bedekte boosheden, die al te diep verborgen zijn, te ontdekken en tevoorschijn te brengen.
Helemaal mee eens. En daarom zei ik ook, dat je daarvoor naar de Heere moet gaan en niet van Hem wegblijven.
En iedereen die tot Hem komt, zal Hij geenszins uitwerpen (moet ik de tekst nog opzoeken?)
Refojongere

Ik vraag er ook dagelijks om in het gebed.
Gerrie

Bericht door Gerrie »

En dan mag je het van de Heere verwachten.
Kislev

Bericht door Kislev »

Dat is ook meteen het antwoord op de vraag van England: Want wie is er dan overtuigd genoeg? Wie is er ellendig genoeg?
Zei die tot Christus komen.
england

Bericht door england »

Inderdaad!! Uit hun komen bleek dat ze ellendig genoeg waren! Als je het andrsom wilt stellen breng je de genade weer onder de wet! Want dan moet je het WEER zelf doen! En wie kan dat?

Refojongere, ik begrijp wat je bedoelt! Ik kende die strijd ook! Maar door te zeggen dat je niet slecht genoeg voelt etc zeg je eigenlijk tegen God: dank U voor het offer, maar ik zal er zelf ook nog wat bij doen, het was niet genoeg voor mij... Zou Christus offer niet genoeg zijn om te betalen, als het moet, voor de gehele wereld? Wie is slecht? Hij kome tot Mij, hij die dorst, laat hem komen tot Mij en drinken van het water des levens OM NIET! Komt, koopt, zonder geld en zonder prijs... Want AL wie de Naam des Heeren zal aanroepen ZAL zalig worden...Zou jij dan hier buiten vallen, refojongere? Alleen omdat je denkt niet goed genoeg, niet ellendig genoeg, niet ernstig geoeg, niet gevoelig genoeg te zijn...?

Bidt dan en zeg tot God hoe moeilijk het is, en dat je het niet meer weet... Hij weet alle dingen, en wa onmogelijk is bij de mensen in mogelijk bij God! Leg dan aan Hem uit dat je nog zo graag iets mee wilt nemen, omdat je eigenlijk niet kunt geloven dt zelfs je bidden nog helemaal niks waard is, en je Bijbellezen, en je tranen, en je ernstigheid... Leg dat dan bij God neer, zou Hij niet willen helpen?
Plaats reactie