Je zou de lezing van ds. Ezinga over het huwelijk eens moeten luisteren.Merie schreef:Ik denk dat we dit een beetje vast moeten houden:
Uit mijn eigen omgeving zijn er al heel wat jongeren die al sex met elkaar hebben gehad. Soms gaat zo'n relatie dan weer uit, en hebben ze na een tijdje weer een ander. Ikzelf vind dat dit niet kan, en het mag ook niet. Ik heb nog niet in de bijbel ontdenkt dat er echt specifiek staat beschreven dat je voor het huwelijk geen sex mag hebben. Wel staat er duidelijk: gij zult niet echtbreken. Volgens mij breek je ook de echt als je het eerst met de ene doet, en dan de volgende keer met een ander. Ik denk dat opzich sex voor het huwelijk wel kan, maar dan zou je wel zeker moeten weten dat diegene ook degene is met wie je gaat trouwen en je leven mee gaat delen. En omdat je dat nou niet zeker weet... zou ik het proberen niet te doen.
Maar iedereen is daar natuurlijk vrij in om daar anders over te denken, ik zie het zo, en augustinus blijkbaar iets anders;-)
die is hier heel duidelijk over.
Daarom zal een mens zijn vader en moeder verlaten
en zal zijn vrouw aanhangen= burgerlijk huwelijk
en zij twee zullen tot een vlees wezen= gemeenschap
Gemeenschap voor het huwelijk moet je gewoon niet doen!
Gebruik die tijd liever om met elkaar te praten, dat is van net zo groot belang voor een goed
huwelijk dan seks.
en als je samen goed kan praten, heb je een goed huwelijk, heb je ook goede seks.
In deze verseksualiseerde maatschappij is het belangrijk om te onderkennen dat dit echt niet het ultieme geluk betekend