Tja, Urk is toch apart ??jan03 schreef:Waarom kan dit niet gewoon onder het topic 'beroepingswerk'?? Is het nu echt noodzakelijk hierover een apart topic te openen??????

Van een kennis hoorde ik dat ze bij Elim na de zomervakantie willen beroepen.HHKtE schreef:Klopt Urk(de Bron ) moet weer gaan beroepen,want Ds.J.van Dijk uit Ridderkerk heeft bedankt voor het beroep naar deze gemeente.Ook de Menorahkerk(Geref.Gem in NEd)is vacant en kan dus ook een beroep uitbrengen op een van de 4 predikanten die dit kerkverband rijk is.
HHK Elim :daar zal het nog wel een poosje duren voor ze event.kunnen of gaan beroepen.Ik denk dat het niet kan omdat ze een soort evangelisatie zijn.maar goed Hardergarijp is ook een gemeente geworden en Driedorp(bij Nijkerk) is ook onderweg.Dus ook voor Elim op Urk is er hoop.
Ach ja, urk heeft altijd al een apart plaatsje gehad, zo afgescheiden van de boze buitenwereld, temidden van de woelige barenrekcor schreef:Ik blijf me verbazen over dit topic. Wie vindt dit nu interessant? Oh, jullie...
Dat zou pas nieuws zijn.Unionist schreef:Och, waarom? Ik vind het wel een grappig topic. Zolang we niet voor elk dorp zo'n topic gaan openen, stoort het me niet. En het valt binnen de regels. Als er nou stond: Urk beroept een predikante...
Hmm, als je even de plaatselijke krant doorbladert, dan is er veel van de boze buitenwereld te vinden, te beginnen met de vechtpartijen en openbare dronkenschap in het weekend bij de uitgaansgelegenheden.freek schreef:Ach ja, urk heeft altijd al een apart plaatsje gehad, zo afgescheiden van de boze buitenwereld, temidden van de woelige baren Smile Zo ook op dit forum dus, hoewel het eerste nu al lang verleden tijd, blijft het kennelijk een 'apart' dorp.