jvdg schreef:tukkertje schreef:
Helemaal eens. er gaat niks uit van ze. Makkelijk scoren doen ze graag. Moeilijkheden uit de weg gaan.
Ze moeten zich diep, maar dan ook heel diep schamen.
Zozo, jij scoort hier ook wel heel "makkelijk".
Ik geloof dat je wat dingen doormekaar hutselt.
Idd. Zo hebben veel korpsen een verkeershandhavingsteam. Die hebben als enige taak om te handhaven op snelheid, roodlicht, gordel, helm, en alcoholgebruik in het verkeer. Zij lopen weliswaar in hetzelfde uniform maar hebben geen rang. Ze hebben een opleiding van 3 maanden achter de rug en hebben verder ook geen bevoegdheden. Zij dragen een vlammetje als epilette. De boetes die ze schrijven komen echter net zo hard aan :shock:
Veel mensen zien echter niet het verschil. Die zien die handhavingsteam's dag aan dag controleren en vragen zich af of ze niets beters te doen hebben. (overigens, in het verkeer vallen nog zoveel doden en zwaargewonden per jaar dat indien dat aantal door geweld zou worden gehaald er ook zeker zoveel recherche uren zouden worden voor ingezet).
bv. Ik hoef van de baliemedewerker van de bank niet te verwachten dat ze mij een uitgebreid hypotheekadvies verstrekt... dat is tenslotte haar taak niet en draagt daar geen kennis van.
of...Word ik bij keurslager X slecht behandelt zijn niet alle keurslagers in Nederland in eens verschrikkelijke eikels. Zo wordt over de Nederlandse politie vaak wel geredeneert. Ik heb collegega's waar ik mij voor schaam......

: maar dat zijn maar enkele. De rest doet hun werk met veel passie.