Vakantietips

Adorote

Re: Vakantietips

Bericht door Adorote »

Tiberius schreef:
wim schreef:
helma schreef:ze zeggen dat Tsjechië goedkoop is, maar vergis je niet :shock:
Destijds (jaar of 12 geleden) kocht ik twintig broodjes voor 1 gulden.
Ik wist niet dat ze er Nederlands geld accepteerden.
Heb ik al die wisseltrucs dus voor niks gedaan. :?

In het desbetreffende land is de Nederlandse Gulden in gevoerd,zoals veel landen men de Nederlandse Daalder heeft ook wel Dollar genoemd.
wim

Bericht door wim »

Tiberius schreef:
wim schreef:
helma schreef:ze zeggen dat Tsjechië goedkoop is, maar vergis je niet :shock:
Destijds (jaar of 12 geleden) kocht ik twintig broodjes voor 1 gulden.
Ik wist niet dat ze er Nederlands geld accepteerden.
Heb ik al die wisseltrucs dus voor niks gedaan. :?
Ok. Ok. Het Tsjechische equivalent van een gulden dan. Volgens mij werden Duitse Marken trouwens zonder problemen geaccepteerd.
Marnix

Bericht door Marnix »

bazz schreef:
Josephus schreef:
bazz schreef:ik zoek een land, liefst niet-wersters, waar je voor hooguit 600-700 euro twee weken kunt rondtrekken, all inn. heeft iemand een idee?
Is dat bedrag in- of exclusief je vliegticket?
inclusief. anders kon ik elk land uitkiezen 8) Tsjechie enzo is niet echt wat ik zoek, daar ben ik al vaker geweest. noord-afrika of midden-oosten zie ik op zich wel zitten, maar dan zijn die vliegtickets ineens zo duur... :wink:
Tja, Slowakije is mooier dan :) Hongarije is inderdaad ene goede opie dan. Verder weet ik het niet zo. Richting het oostblok, daar moet je van houden... en dat is alweer een stuk verder. Verder is het allemaal ver weg of duur :) Tenzij je goede contacten in het buitenland hebt ;) Ik ben voor 8 dagen Istanbul denk ik niet zoveel kwijt, vliegticket van 260 euro maar verder, geen kosten voor de overnachting, alleen wat voor het bekijken van dingen, kopen van dingen, wat meebetalen aan de boodschappen, uit eten (ook niet duur daar) een boottochtje allicht.... valt enorm mee dus.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Lassie

Bericht door Lassie »

bazz schreef:dat is ook mijn idee voor het najaar, Philpott. samen gaan? :P

ik zoek een land, liefst niet-wersters, waar je voor hooguit 600-700 euro twee weken kunt rondtrekken, all inn. heeft iemand een idee? (en nee, geen 5-sterrenhotel aan de turkse kust :? )
miss. hebben ze in zeeland nog wel iets voor je! :wink:
bazz

Bericht door bazz »

Marnix schreef:
Tja, Slowakije is mooier dan :) Hongarije is inderdaad ene goede opie dan. Verder weet ik het niet zo. Richting het oostblok, daar moet je van houden... en dat is alweer een stuk verder. Verder is het allemaal ver weg of duur :) Tenzij je goede contacten in het buitenland hebt ;) Ik ben voor 8 dagen Istanbul denk ik niet zoveel kwijt, vliegticket van 260 euro maar verder, geen kosten voor de overnachting, alleen wat voor het bekijken van dingen, kopen van dingen, wat meebetalen aan de boodschappen, uit eten (ook niet duur daar) een boottochtje allicht.... valt enorm mee dus.
slowakije ben ik al drie keer geweest, en wellicht dat ik in het najaar ook nog een weekendje bratislava doe, als ik dat een beetje goedkoop kan regelen. hongarije trekt me niet zo heel erg, dan ga ik liever richting de balkan. maar goed, ik heb nog een hele tijd om dat uit te zoeken, en anders neem ik die vrije weken lekker mee naar volgend jaar.
vlinder

Bericht door vlinder »

Ik las in op de site van ik dacht de ANWB dat ze in Praag vaak de prijs van een artikel twee keer neerzetten. 1 keer in cijfers, voor de buitenlanders. Het goedkopere bedrag staat in eigen taal voor eigen mensen die voor veel minder ergens naar binnen kunnen. :cry: :? :?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Lassie schreef:
bazz schreef:dat is ook mijn idee voor het najaar, Philpott. samen gaan? :P

ik zoek een land, liefst niet-wersters, waar je voor hooguit 600-700 euro twee weken kunt rondtrekken, all inn. heeft iemand een idee? (en nee, geen 5-sterrenhotel aan de turkse kust :? )
miss. hebben ze in zeeland nog wel iets voor je! :wink:
Is het hoge noorden niks?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Rens

Bericht door Rens »

Wat dacht je van een (wandel-)trektocht door Lapland?

Heb wel eens een reportage gelezen/foto's gezien in National Geographic...........schitterend, en voor weinig euri's.........

je moet alleen geen koukleum zijn oftewel een mislukte eskimo ( sorry........ :oops: het moet zijn: Inuit.......)
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Soof

Bericht door Soof »

vlinder schreef:Ik las in op de site van ik dacht de ANWB dat ze in Praag vaak de prijs van een artikel twee keer neerzetten. 1 keer in cijfers, voor de buitenlanders. Het goedkopere bedrag staat in eigen taal voor eigen mensen die voor veel minder ergens naar binnen kunnen. :cry: :? :?
whihi, wat een slímmerikken! 8)
bazz

Bericht door bazz »

maar ik heb al wat aan natuur-vakanties gedaan dit jaar, en ik wil ook een cultuur-vakantie :) maar ik heb al een heel goedkoop ticket naar Turkije gevonden, dus als ik ga zal het wel Turkije worden. en anders zeeland 8)
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

JolandaOudshoorn schreef:Is het hoge noorden niks?
*zoekt de ja-knik smiley*
witbloem

Bericht door witbloem »

vlinder schreef:Misschien leuk om hier tips neer te zetten voor medeforummers waar diegene beslist moet zijn geweest in zijn of haar vakantie.

Wij hopen 1 weekje naar Praag te gaan. Hebben jullie tips waarvan je zegt: Dát móet je gezien hebben! Meld het hier!

Groetjes Vlinder
Nog wat aanvullingen:
Het gouden straatje moet je ook echt gezien hebben. Kost je wel een paar duiten extra om er door te kunnen lopen.
Als je de burcht bezoekt ga dan niet op maandag dan is er veel gesloten.
In de Joodse wijk staat een synagoge met een omgedraaide klok, wijzers gaan dus precies de andere kant op. Er is daar ook een museum, speciaal voor ons "heidenen", weet niet meer de naam, is wel leuk om gezien te hebben maar wel erg klein.
En voor een prachtig uitzicht over Praag moet je de Eiffeltoren echt niet vergeten, deze staat op de Petrinheuvel.
In ieder geval, er valt genoeg te bekijken. Een hele fijne vakantie!
Rens

Bericht door Rens »

witbloem schreef:.
En voor een prachtig uitzicht over Praag moet je de Eiffeltoren echt niet vergeten, deze staat op de Petrinheuvel.
?????????????????? EIFELTOREN in PRAAG ???????????????????????????

Sinds wanneer is die verplaatst dan?? Zullen de Fransen niet écht blij mee zijn dan :mrgreen:
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
witbloem

Bericht door witbloem »

Rens schreef:
witbloem schreef:.
?????????????????? EIFELTOREN in PRAAG ???????????????????????????

Sinds wanneer is die verplaatst dan?? Zullen de Fransen niet écht blij mee zijn dan :mrgreen:
Je hapt heerlijk Rens. Maar vooruit: het is een ijzeren uitkijktoren uit 1891 met de naam : Rozhledna. De eiffeltoren stond hiervoor model. Wie weet staat er volgende week de echte eiffeltoren wel door Vlinder en Memento overgeplaatst.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Hallo Hallo

Wie heeft leuke tips....

Ik wil in de april/mei vakantie met drie kleine kinderen een weekje weg.
Het liefst in een omgeving waar ook wat te beleven valt (dichtbij!)

Ik heb al gezocht bij libéma parken, dat is bij Beekse Bergen.....
Een week in een jungalow kost me dan 715 euro...
Best veel wel.
Al mag je dan wel onbeperkt het safaripark in, dát is weer leuk.

Wie weet er leuke alternatieven......
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Plaats reactie