Curatorium GGiN woensdag 30 mei

Unionist

Bericht door Unionist »

Nou, men heeft bij de GGiN weleens een student laten zakken. Z'n naam ben ik even kwijt, maar 't is een jaar of 15 geleden.

En in de OGG heeft dhr. Zwartbol een jaar langer moeten studeren.

Dus 't komt voor.
Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

Unionist schreef:Nou, men heeft bij de GGiN weleens een student laten zakken. Z'n naam ben ik even kwijt, maar 't is een jaar of 15 geleden.

Dus 't komt voor.
Je bedoeld ws. Dhr. van der Kuijl
Unionist

Bericht door Unionist »

Oude Paden schreef:
Unionist schreef:Nou, men heeft bij de GGiN weleens een student laten zakken. Z'n naam ben ik even kwijt, maar 't is een jaar of 15 geleden.

Dus 't komt voor.
Je bedoeld ws. Dhr. van der Kuijl
Zoiets. Of Verkuil. 't is al weer even geleden.
Ander

Bericht door Ander »

Dus 't komt voor.
Klopt hoor, dat was dhr. van der Kuijl.
Overigens ben ik van harte verblijd met deze nieuwe student. Er is weer een groei binnen het predikantenkorps van de GerGeminNed, de nood is groot, ook nu de GerGeminNed (buiten verband) nog een hoogbejaarde predikant heeft en naar de mens gesproken over niet al te lange tijd zonder predikant zal zijn. Ze zullen dan toch samenvoegen en dan zullen er toch weer sowieso 2 gemeenten bijkomen.
Kislev

Bericht door Kislev »

Dat met die ouderlingen gebeurt wel vaker in de GGiN als ik zo de verhalen over Schultink en Roos hoor in B'veld.

Wat is die heer Van der Kuijl verder gaan doen? Want bij de SRB komt hij op de sprekerslijst voor http://www.srbavonden.nl/bandjeslijst.htm
Ik neem aan dat hij toen geen student meer was want zo lang bestaan die SRB avonden toch niet?

Ook in het boek Ontboezemingen van de theologische school van de GG zie ik achterin de lijst met toegelaten studenten een aantal namen die echter nooit dominee zijn geworden volgens mij.

Maar idd triest, Oude Paden, dat dit soort dingen gebeuren. Niemand die er beter van wordt.
Laatst gewijzigd door Kislev op 31 mei 2007, 13:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Een

Bericht door Een »

Dus 't komt voor.
Ds. Treur heeft ook 3 maanden langer moeten leren, toen mocht hij opnieuw examens doen en toen ging het wel.

Denk ook aan ds. Heikoop, de man kon als student goed leren, maar tijdens zijn proefpreek kwam er niet zoveel uit waardoor hij toch moest wachten.

Kan me voorstellen als je als student dat verhaal leest een week voor de examens je de moed misschien wel in de schoenen zakt.
Ander

Bericht door Ander »

Kislev schreef: Wat is die heer Van der Kuijl verder gaan doen? Want bij de SRB komt hij op de sprekerslijst voor http://www.srbavonden.nl/bandjeslijst.htm
Ik neem aan dat hij toen geen student meer was want zo lang bestaan die SRB avonden toch niet?
Ik heb dat bandje nog wel ergens, hij was toen student toen hij die lezing hield. Hij zat toen ook in het comite van aanbeveling van de SRB, meen ik.
Kislev

Bericht door Kislev »

Ander schreef:
Kislev schreef: Wat is die heer Van der Kuijl verder gaan doen? Want bij de SRB komt hij op de sprekerslijst voor http://www.srbavonden.nl/bandjeslijst.htm
Ik heb dat bandje nog wel ergens, hij was toen student toen hij die lezing hield. Hij zat toen ook in het comite van aanbeveling van de SRB, meen ik.
Zet maar even op preeklinks ofzo. kBen wel benieuwd nu ;-)
Oude Paden

Een schreef:

Dus 't komt voor.
Ds. Treur heeft ook 3 maanden langer moeten leren, toen mocht hij opnieuw examens doen en toen ging het wel.

Denk ook aan ds. Heikoop, de man kon als student goed leren, maar tijdens zijn proefpreek kwam er niet zoveel uit waardoor hij toch moest wachten.

Kan me voorstellen als je als student dat verhaal leest een week voor de examens je de moed misschien wel in de schoenen zakt.
Dat van Treur is weer zo'n praatje. Treur heeft de gewone 2 jaar gestudeerd en niet langer
Oude Paden

Kislev schreef:Dat met die ouderlingen gebeurt wel vaker in de GGiN als ik zo de verhalen over Schultink en Roos hoor in B'veld.

Wat is die heer Van der Kuijl verder gaan doen? Want bij de SRB komt hij op de sprekerslijst voor http://www.srbavonden.nl/bandjeslijst.htm

Ook in het boek Ontboezemingen van de theologische school van de GG zie ik achterin de lijst met toegelaten studenten een aantal namen die echter nooit dominee zijn geworden volgens mij.

Maar idd triest, Oude Paden, dat dit soort dingen gebeuren. Niemand die er beter van wordt.
Maar er zijn ook studenten geweest die zichzelf hebben onttrokken tijdens de studie bij de GG
Kislev

Bericht door Kislev »

Oude Paden schreef:
Kislev schreef:Dat met die ouderlingen gebeurt wel vaker in de GGiN als ik zo de verhalen over Schultink en Roos hoor in B'veld.

Maar er zijn ook studenten geweest die zichzelf hebben onttrokken tijdens de studie bij de GG
O? Wist ik niet. Ik zag bijv. in het lijstje van de theologische school ene Commelin staan. Maar ik ken geen ds. Commelin. Ging er dus vanuit dat hij van de opleiding was verwijderd. Kwam er later achter dat hij in de zending acties was (en nog steeds is volgens mij). Heeft dus 1 of 2 jaar op school gezeten speciaal voor de zending.
Een

Bericht door Een »

Oude Paden schreef:
Een schreef:

Dus 't komt voor.

Dat van Treur is weer zo'n praatje. Treur heeft de gewone 2 jaar gestudeerd en niet langer
Je hebt gelijk, mijn excuses

Refdag...
Unionist

Bericht door Unionist »

't Is treurig...
Oude Paden

Gezien het aantal predikanten zou de GGiN kunnen besluiten de leerperiode weer te verlengen en daardoor de leerstof te verdiepen.

PS: Uiteraard bedoel ik niet dat er nu megaveel predikanten zijn. Maar het aantal is nu zodanig dat een studieduur van 3 jaar goed mogenlijk zou zijn
vlinder

Bericht door vlinder »

jvdg schreef:
Mariavt schreef:
Afgewezen schreef: Oef, jvdg. Soms vind ik je zo érg braaf... :|
Waar slaat dit op Afgewezen?[/quote

Dank je Mariavt, afgewezen denkt het beter te weten.
Maar met braafheid heeft het niks te maken.

Rechte braafheid is: Wie heeftt lust de Heere te vrezen.............
Ik denk dat ik begrijp wat afgewezen bedoeld.. Ik heb ook weleens de neiging gehad iets dergelijks te posten. In het topic goede nacht...moest bij elke post een geciteerde psalm. Verder is er vaak een Bijbeltekst en nog vaker een opmerking. Ik zeg niet dat het niet mag, maar soms vond ik het gewoon niet binnen de context van het geheel passen. Soms heb je het over onderwerpen en hoeft er niet elke keer een (vergeef me de uitdrukking) "vrome noot" ertussen. Soms kan het wel en is een oproep van bezinning zeker op zijn plaats!, maar niet overal en altijd..... ik denk dat dit is wat afgewezen bedoeld.
Niet kritisch bedoeld, maar soms heb je een manier van discuseren die je zelf niet door hebt. :wink:
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Plaats reactie