ervaring met Efexor XR

Afgewezen

Re: ervaring met Efexor XR

Bericht door Afgewezen »

MarthaMartha schreef:
Afgewezen schreef:Bijbelteksten in plaats van antidepressiva? .
daar gaat het helemaal niet over. goed lezen graag!
Ja baas. Maar zo komt het toch echt wel een beetje over.
helma

Re: ervaring met Efexor XR

Bericht door helma »

JALP schreef:
helma schreef:ik weet héél zeker dat ik never nooit meer Efexor zal innemen

nu ik helemaal gewend ben aan zonder besef ik wat voor troep het eigenlijk is en wat voor invloed het slikken heeft op je 'zijn'/je emoties e.d.
Sorry, maar vind het beetje stemmingmakerij naar anti-depressiva. Mijn vrouw slikt nu al 2 jaar Efexor, omdat ze dat gewoon nodig heeft. Anders gaat het mis. Ik ben ontzettend blij dat ze deze medicatie slikt na een zeer diep psychisch en lichamelijk dal. Ze kan nu weer gewoon functioneren en gaat zelfs een studie oppakken.

Het is ontzettend triest dat er zoveel onbegrip is t.o.v. anti-depressiva. Hoe vaak je je bijna moet verdedigen dat je niet gek bent als je anti-depressiva slikt is niet normaal. Hoe vaak je de reactie niet krijgt: Slik je die nog? Zou je niet af gaan bouwen? Ben je er nóg niet van af?
Nee... zeggen we dan maar... Jij zet toch ook niet de bril die je nodig hebt af...

Mensen, ik denk dat mijn boodschap wel duidelijk is: Doorbreek nu eens dat taboe over anti-depressiva

ik heb het niet over anti-depressiva in het algemeen. Ik heb een poos cipramil geslikt; nu kreeg ik de laatste keer van de dokter efexor. Dat heb ik een jaar geslikt maar ik vind dát een rotmiddel.
Door die cipramil voelde ik me gewoon nog wie ik was. Ik heb nu een jaar lang allemaal rare dingen gedroomd; rare dingen gedacht soms en m'n gevoelsleven lag overhoop. Die ervaring had ik niet met efexor. Misschien is het voor anderen een prima middel maar voor mij was het troep (en via google delen velen mijn mening)
Ik ben een voorstander voor antidepressiva als het nodig is. En vind ook dat je het net zo láng moet slikken als je het nodig hebt, maar het moet wel op je afgestemd zijn.
Nu ik er een maand vanaf ben weet ik ineens dat ik een jaar lang eigenlijk de verkeerde medicijnen geslikt heb...
(en dat heeft iemand ( :oops ) wel tegen me gezegd maar ik dacht dat de dokter het wel beter zou weten....

snappie...
Plaats reactie