Vandaag dus: wie heeft jouw stem gekregen??
Daar geloof ik niets van. Je hebt weleens verteld dat je tegen het vrouwenlidmaatschap in de SGP gestemd hebt. Dus ben je daar lid geweest. Ook heb je op de lijst gestaan van de SP in Haarlem. Dus ben je daar ook lid geweest.Petrus schreef:Van de één ben ik áltijd al lid geweest en van de ánder dus nooit lid geweest. welke wel en welke niet maakt weinig uit in de langzamerhand in de afgelopen 8 maanden ontstane situatie.
Geeft niet hoor, 't is voor ons altijd wat lastig bij te houden.
Het is ingewikkeld geworden :mrgreen:Unionist schreef:Daar geloof ik niets van. Je hebt weleens verteld dat je tegen het vrouwenlidmaatschap in de SGP gestemd hebt. Dus ben je daar lid geweest. Ook heb je op de lijst gestaan van de SP in Haarlem. Dus ben je daar ook lid geweest.Petrus schreef:Van de één ben ik áltijd al lid geweest en van de ánder dus nooit lid geweest. welke wel en welke niet maakt weinig uit in de langzamerhand in de afgelopen 8 maanden ontstane situatie.
Geeft niet hoor, 't is voor ons altijd wat lastig bij te houden.
Petrus, zolang je theologisch maar op het rechte pad blijft treden, kan je een zoutend zout zijn binnen de SP (of was het nu de SGP?)
Ik woon inderdaad in NH. Geen van de lijst ken ik. Dus gewoon de lijsttrekker...Oude-Waarheid schreef:Dat is in NH A. Roetman (Ab) nummer 3 omdat ik ze toch niet kengeledu schreef:Ik ook op de gecombineerde lijst, maar wel op nr 3 !Oude-Waarheid schreef:Woont BJD in NH? heb ook op gecombineerde lijst gestemd :!:Gabrielle schreef: me too
om de zelfde rede
heb ik gewoon nummer 1 gestemd
Ik vond het overigens wel aardig hoe Arie Slob reageerde op de vraag van Witteman hoe hij het vond dat de SGP een zetel had verloren.
Doe niet zo dramatisch.Vincent schreef:De enige partij die zich echt onomwonden altijd beroept op schrift en confessie heeft helaas weer een zetel minder lijkt het. Waar gaat dit heen met Nederland???
De SGP heeft zich qua stemmenaantal redelijk gestabiliseerd, maar heeft door verkleining van PS en het opzeggen van enige lijstverbindingen nu geen restzetel (waarschijnlijk).
Een andere Christelijke partij (die blijkens jouw insinuatie zich niet "echt onomwonden altijd" beroept op schrift en confessie) heeft relatief het meest gewonnen.
Het CDA is ook vrij stabiel.
Zosinus schreef:Doe niet zo dramatisch.Vincent schreef:De enige partij die zich echt onomwonden altijd beroept op schrift en confessie heeft helaas weer een zetel minder lijkt het. Waar gaat dit heen met Nederland???
De SGP heeft zich qua stemmenaantal redelijk gestabiliseerd, maar heeft door verkleining van PS en het opzeggen van enige lijstverbindingen nu geen restzetel (waarschijnlijk). Ja, de Partij van de Dieren is wel groter geworden, maar aan de andere kant is D66 bijna ingehaald.
Een andere Christelijke partij (die blijkens jouw insinuatie zich niet "echt onomwonden altijd" beroept op schrift en confessie) heeft relatief het meest gewonnen.
Kortom: waar gaat dit heen met Nederland? In ieder geval zie ik meer positieve ontwikkelingen dan negatieve
Volgens berekeningen van de SGP zelf is er nog een goede kans dat de tweede (rest)zetel behouden blijft. En volgens mij hebben ze daar wel gelijk in.
De SGP krijgt 13 eigen statenleden en 3 samen met de CU (combinatielijsten Noord-Holland en Noord-Brabant).
De CU heeft er 35.
Totaal aantal statenleden is 564.
Voor een zetel in de Eerste Kamer moeten er 564/75 = 7.52 statenleden stemmen (afgerond 8 ).
Dus zou die tweede restzetel weer naar de SGP kunnen gaan.
Is er bij de verkiezingen door de statenleden ook een lijstcombinatie tussen CU en SGP? Want in dat geval gaat er sowieso een restzetel naar 1 van beide partijen.
De SGP krijgt 13 eigen statenleden en 3 samen met de CU (combinatielijsten Noord-Holland en Noord-Brabant).
De CU heeft er 35.
Totaal aantal statenleden is 564.
Voor een zetel in de Eerste Kamer moeten er 564/75 = 7.52 statenleden stemmen (afgerond 8 ).
Dus zou die tweede restzetel weer naar de SGP kunnen gaan.
Is er bij de verkiezingen door de statenleden ook een lijstcombinatie tussen CU en SGP? Want in dat geval gaat er sowieso een restzetel naar 1 van beide partijen.
En jij op de ware? @@@@@@@Vincent schreef:Nee want daar beroept met zich op de valse Koran, ########.Unionist schreef:Ga emigreren naar Iran, zou ik zeggen.Vincent schreef:De enige partij die zich echt onomwonden altijd beroept op schrift en confessie heeft helaas weer een zetel minder lijkt het. Waar gaat dit heen met Nederland???
Het probleem zit em vaak niet zozeer het meeste in de onchristelijke partijen......daarvan weten we het gevaar,Zosinus schreef:Zosinus schreef:Doe niet zo dramatisch.Vincent schreef:De enige partij die zich echt onomwonden altijd beroept op schrift en confessie heeft helaas weer een zetel minder lijkt het. Waar gaat dit heen met Nederland???
De SGP heeft zich qua stemmenaantal redelijk gestabiliseerd, maar heeft door verkleining van PS en het opzeggen van enige lijstverbindingen nu geen restzetel (waarschijnlijk). Ja, de Partij van de Dieren is wel groter geworden, maar aan de andere kant is D66 bijna ingehaald.
Kortom: waar gaat dit heen met Nederland? In ieder geval zie ik meer positieve ontwikkelingen dan negatieve
Maar partijen die naar ik vrees toch veel vals-christelijk denken bevatten...dát is een probleem want daarmee laat de bazuin een minder helder geluid horen.