Vandaag dus: wie heeft jouw stem gekregen??

Welke partij heeft jouw stem gekregen?

CDA
2
4%
PvdA
0
Geen stemmen
CU
18
33%
SGP
32
59%
GL
1
2%
SP
1
2%
D'66
0
Geen stemmen
VVD
0
Geen stemmen
Regionale partij
0
Geen stemmen
PvdD
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 54

Petrus

Bericht door Petrus »

Van de één ben ik áltijd al lid geweest en van de ánder dus nooit lid geweest. welke wel en welke niet maakt weinig uit in de langzamerhand in de afgelopen 8 maanden ontstane situatie.
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

jvdg schreef:'t Is heel gewoon lid van de SGP te zijn en SP te stemmen.
principes gaan soms dwars door alle logica heen . . .
Unionist

Bericht door Unionist »

Petrus schreef:Van de één ben ik áltijd al lid geweest en van de ánder dus nooit lid geweest. welke wel en welke niet maakt weinig uit in de langzamerhand in de afgelopen 8 maanden ontstane situatie.
Daar geloof ik niets van. Je hebt weleens verteld dat je tegen het vrouwenlidmaatschap in de SGP gestemd hebt. Dus ben je daar lid geweest. Ook heb je op de lijst gestaan van de SP in Haarlem. Dus ben je daar ook lid geweest.

Geeft niet hoor, 't is voor ons altijd wat lastig bij te houden.
memento

Bericht door memento »

Unionist schreef:
Petrus schreef:Van de één ben ik áltijd al lid geweest en van de ánder dus nooit lid geweest. welke wel en welke niet maakt weinig uit in de langzamerhand in de afgelopen 8 maanden ontstane situatie.
Daar geloof ik niets van. Je hebt weleens verteld dat je tegen het vrouwenlidmaatschap in de SGP gestemd hebt. Dus ben je daar lid geweest. Ook heb je op de lijst gestaan van de SP in Haarlem. Dus ben je daar ook lid geweest.

Geeft niet hoor, 't is voor ons altijd wat lastig bij te houden.
Het is ingewikkeld geworden :mrgreen:

Petrus, zolang je theologisch maar op het rechte pad blijft treden, kan je een zoutend zout zijn binnen de SP (of was het nu de SGP?)
BJD

Bericht door BJD »

Oude-Waarheid schreef:
geledu schreef:
Oude-Waarheid schreef:
Gabrielle schreef: me too
Woont BJD in NH? heb ook op gecombineerde lijst gestemd :!:
om de zelfde rede :wink:
Ik ook op de gecombineerde lijst, maar wel op nr 3 ! :wink:
Dat is in NH A. Roetman (Ab) nummer 3 omdat ik ze toch niet ken
heb ik gewoon nummer 1 gestemd :wink:
Ik woon inderdaad in NH. Geen van de lijst ken ik. Dus gewoon de lijsttrekker...

Ik vond het overigens wel aardig hoe Arie Slob reageerde op de vraag van Witteman hoe hij het vond dat de SGP een zetel had verloren.
BJD

Bericht door BJD »

Ik hoor net op de RO dat de SGP mogelijk toch nog een tweede zetel krijgt. Even het nieuws in de gaten houden... :!:
Vincent

Bericht door Vincent »

De enige partij die zich echt onomwonden altijd beroept op schrift en confessie heeft helaas weer een zetel minder lijkt het. Waar gaat dit heen met Nederland???
Zosinus

Bericht door Zosinus »

Vincent schreef:De enige partij die zich echt onomwonden altijd beroept op schrift en confessie heeft helaas weer een zetel minder lijkt het. Waar gaat dit heen met Nederland???
Doe niet zo dramatisch.
De SGP heeft zich qua stemmenaantal redelijk gestabiliseerd, maar heeft door verkleining van PS en het opzeggen van enige lijstverbindingen nu geen restzetel (waarschijnlijk).

Een andere Christelijke partij (die blijkens jouw insinuatie zich niet "echt onomwonden altijd" beroept op schrift en confessie) heeft relatief het meest gewonnen.

Het CDA is ook vrij stabiel.
Zosinus

Bericht door Zosinus »

Zosinus schreef:
Vincent schreef:De enige partij die zich echt onomwonden altijd beroept op schrift en confessie heeft helaas weer een zetel minder lijkt het. Waar gaat dit heen met Nederland???
Doe niet zo dramatisch.
De SGP heeft zich qua stemmenaantal redelijk gestabiliseerd, maar heeft door verkleining van PS en het opzeggen van enige lijstverbindingen nu geen restzetel (waarschijnlijk). Ja, de Partij van de Dieren is wel groter geworden, maar aan de andere kant is D66 bijna ingehaald.

Een andere Christelijke partij (die blijkens jouw insinuatie zich niet "echt onomwonden altijd" beroept op schrift en confessie) heeft relatief het meest gewonnen.

Kortom: waar gaat dit heen met Nederland? In ieder geval zie ik meer positieve ontwikkelingen dan negatieve
Unionist

Bericht door Unionist »

Ga emigreren naar Iran, zou ik zeggen.
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Volgens berekeningen van de SGP zelf is er nog een goede kans dat de tweede (rest)zetel behouden blijft. En volgens mij hebben ze daar wel gelijk in.

De SGP krijgt 13 eigen statenleden en 3 samen met de CU (combinatielijsten Noord-Holland en Noord-Brabant).
De CU heeft er 35.
Totaal aantal statenleden is 564.
Voor een zetel in de Eerste Kamer moeten er 564/75 = 7.52 statenleden stemmen (afgerond 8 ).

Dus zou die tweede restzetel weer naar de SGP kunnen gaan.

Is er bij de verkiezingen door de statenleden ook een lijstcombinatie tussen CU en SGP? Want in dat geval gaat er sowieso een restzetel naar 1 van beide partijen.
BJD

Bericht door BJD »

Vincent

Bericht door Vincent »

Unionist schreef:

Nee want daar beroept met zich op de valse Koran, schlemiel.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Vincent schreef:
Unionist schreef:
Nee want daar beroept met zich op de valse Koran, ########.
En jij op de ware? @@@@@@@
Vincent

Bericht door Vincent »

Zosinus schreef:
Zosinus schreef:
Doe niet zo dramatisch.
De SGP heeft zich qua stemmenaantal redelijk gestabiliseerd, maar heeft door verkleining van PS en het opzeggen van enige lijstverbindingen nu geen restzetel (waarschijnlijk). Ja, de Partij van de Dieren is wel groter geworden, maar aan de andere kant is D66 bijna ingehaald.

Kortom: waar gaat dit heen met Nederland? In ieder geval zie ik meer positieve ontwikkelingen dan negatieve
Het probleem zit em vaak niet zozeer het meeste in de onchristelijke partijen......daarvan weten we het gevaar,

Maar partijen die naar ik vrees toch veel vals-christelijk denken bevatten...dát is een probleem want daarmee laat de bazuin een minder helder geluid horen.
Plaats reactie