Ministers Balkenende 4 bekend!

Vincent

Bericht door Vincent »

parsifal schreef:Een minister is denk niet meer verantwoordelijk dan de burgers van het land met betrekking tot de wetgeving zoals deze nu is.

Ik vind Plasterk wel verrassend. Op zich is het wel eens goed om een kundig wetenschapper op zo'n post te hebben. Ik ben alleen minder gecharmeerd van iemand die zo de neiging heeft om op de voorgrond te treden als hij.
Ja, ben ik wel mee eens dat het een goede zaak is om een wetenschapper daar te hebben, al begrijp ik niet wat zo iemand bezielt om daar te gaan zitten.

wat verantwoordelijkheid betreft: een minister is wel verantwoordelijk voior het gehele regeringsbeleid. En dat ben je als individuele burger niet, al komt niemand onder schuld uit.
Shaul

Bericht door Shaul »

elbert schreef:Tineke Huizinga wordt staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat (bron: NOS teletekst)
Snik!
Unionist

Bericht door Unionist »

Shaul schreef:
elbert schreef:Tineke Huizinga wordt staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat (bron: NOS teletekst)
Snik!
Want?
Shaul

Bericht door Shaul »

Krijg ik een incompetente excuus-Truus als baas.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Shaul schreef:Krijg ik een incompetente excuus-Truus als baas.
En dan nog zeggen dat SGP-ers anti-vrouwen zijn. :D

Maar zonder dollen: deze opmerking vind ik wel over de schreef.
Shaul

Bericht door Shaul »

Waarom vind je dat?

Huizinga is gekozen vanwege het feit dat zij een vrouw is, niet omdat zij over kwaliteiten beschikt (los gezien van het feit of ze die heeft of niet).

Verder acht ik mevrouw niet bepaald krachtdadig en competent genoeg om leiding te geven aan een gedeelte van het departement.
Petrus

Bericht door Petrus »

Of zij "incompetent" is, dat zal zijzélf al dan niet logenstraffen.....................
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Shaul schreef:Huizinga is gekozen vanwege het feit dat zij een vrouw is, niet omdat zij over kwaliteiten beschikt (los gezien van het feit of ze die heeft of niet).
Tja, dat heb je nu eenmaal met een democratie: het is niet altijd de meest gekwalificeerde die gestemd wordt.
Shaul schreef:Verder acht ik mevrouw niet bepaald krachtdadig en competent genoeg om leiding te geven aan een gedeelte van het departement.
Ik vond ze richting mevrouw Verdonk overigens aardig daadkrachtig overkomen!
jan03

Bericht door jan03 »

Misschien kan ze dan wel een eind maken aan het feit dat je in de tijd van je baas (lees: op kosten van de belastingbetaler) op het forum zit... :mrgreen:
Shaul

Bericht door Shaul »

jan03 schreef: Misschien kan ze dan wel een eind maken aan het feit dat je in de tijd van je baas (lees: op kosten van de belastingbetaler) op het forum zit.
Wie zegt dat ik op kantoor ben?
Shaul

Bericht door Shaul »

Tiberius schreef: Tja, dat heb je nu eenmaal met een democratie: het is niet altijd de meest gekwalificeerde die gestemd wordt.
De tijd zal het leren of ze is opgewassen tegen mannen als Bert Keijts.
Tiberius schreef: Ik vond ze richting mevrouw Verdonk overigens aardig daadkrachtig overkomen!
Je bedoelt toen ze gebruik maakte van valse sentimenten?
Petrus

Bericht door Petrus »

Ik denk niet dat we mevr. Huizinga tevoren hetzij als "excuustruus" mogen bestempelen, danwel zo ongenuanceerd haar "incompetent" mogen noemen.

Dan zou je dat in feite voor meerdere bewindslieden moeten laten gelden die "vers" in Den Haag binnengehaald zijn, dan wel op een departement zijn geposteerd waarbij je tóch even opkijkt.

Laten we dit kabinet, voorop de écht nieuwe namen, de eerlijke kans geven, onbevooroordeeld, zich te bewijzen op compententie en daadkracht.
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Als we het dan toch over nieuwe bewindslieden hebben, is dit ook wel een interessant plan:
Komende minister: Diesel in de ban
DEN HAAG - Particuliere dieselrijders en bedrijven kunnen hun borst natmaken. De nieuwe milieuminister Jacqueline Cramer (PvdA) kondigde gisteren bij het ’sollicitatiegesprek’ met formateur Balkenende aan uiteindelijk helemaal af te willen van dieselauto’s.

„Als het mogelijk is, moeten we die auto’s vervangen. We moeten zuiniger en schoner rijden. Dat ga ik proberen voor elkaar te krijgen”, zo zei de nieuwe bewindsvrouw stellig. Ze wil daarbij intensief samenwerken met het bedrijfsleven en milieuclubs.
Nou meen ik me te herinneren dat menige dieselauto zuiniger rijdt dan een benzineauto, zeker als je ook nog wat sojaolie door de diesel mengt....
Petrus

Bericht door Petrus »

elbert schreef:Als we het dan toch over nieuwe bewindslieden hebben, is dit ook wel een interessant plan:
Komende minister: Diesel in de ban
DEN HAAG - Particuliere dieselrijders en bedrijven kunnen hun borst natmaken. De nieuwe milieuminister Jacqueline Cramer (PvdA) kondigde gisteren bij het ’sollicitatiegesprek’ met formateur Balkenende aan uiteindelijk helemaal af te willen van dieselauto’s.

„Als het mogelijk is, moeten we die auto’s vervangen. We moeten zuiniger en schoner rijden. Dat ga ik proberen voor elkaar te krijgen”, zo zei de nieuwe bewindsvrouw stellig. Ze wil daarbij intensief samenwerken met het bedrijfsleven en milieuclubs.
Nou meen ik me te herinneren dat menige dieselauto zuiniger rijdt dan een benzineauto, zeker als je ook nog wat sojaolie door de diesel mengt....
Ik vraag me in alle gemoede af of de verslaggever bij het "sollicitatiegesprek" aanwezig was, dat hij/zij dat zo stellig beweerd....................
memento

Bericht door memento »

M, een minister die diesel-auto's wil aanpakken. Goed plan! Ik weet de beste manier: Subsidie geven aan benzine-auto-rijders!
Plaats reactie