Bert Mulder
Contacteer:

Re: AVATAR

Bericht door Bert Mulder »

freek schreef:
Gijs83 schreef:Ik las tussen de middag in kerkhistorisch tijdschrift "Oude Paden" een artikel en daarin kwam een foto die gelijk is aan de avatar van Bert Mulder. Het blijkt Ds.Hoeksma te zijn. De man waardoor de Protestan Reformed Church in Amerika is ontstaan. De kerk waar Bert dus lid van is.
Wisten jullie trouwens dat die kerken opvallende gelijkenissen vertoond met zowel de Ger.Kerk Vrijgemaakt als de Ger.Gem.in Ned. Vreemd he? Als je het artikel leest weet je precies waarom. Er stonden wel wat opmerkelijke dingen in.
Als je Bert's opvattingen een beetje kent, vind je dat waarschijnlijk helemaal niet vreemd. In dogmatische zin super-strikt, in praktische zin opvallend ruimdenkend. (Bert ik hoop dat je het positief oppakt ;) )
't is waar...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
BJD

Bericht door BJD »

Leuke avatar Gijs83 Duck! Gijs Gans was liever lui dan moe. Jij niet toch? ;)
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

BJD schreef:Leuke avatar Gijs83 Duck! Gijs Gans was liever lui dan moe. Jij niet toch? ;)
Nee, maar de Gans is toch hard aan het werk! Het was een idee van Rens en ik vond hem wel leuk. Ben benieuwd wat de anderen ervan vinden!
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Gijs83 schreef:
BJD schreef:Leuke avatar Gijs83 Duck! Gijs Gans was liever lui dan moe. Jij niet toch? ;)
Nee, maar de Gans is toch hard aan het werk! Het was een idee van Rens en ik vond hem wel leuk. Ben benieuwd wat de anderen ervan vinden!
Ik vraag me af of je niet in conflict komt met de volgende forumregel:

Uw avatar dient aan de volgende voorwaarden te voldoen:
(...)
- Geen verwijzing naar wereldse zaken die binnen de gereformeerde gezindte niet algemeen geaccepteerd zijn.
freek

Bericht door freek »

Tiberius, ::please

Hij is tof Gijs!
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Tiberius schreef:
Gijs83 schreef:
Ik vraag me af of je niet in conflict komt met de volgende forumregel:

(...)
- Geen verwijzing naar wereldse zaken die binnen de gereformeerde gezindte niet algemeen geaccepteerd zijn.
Is Donald Duck per definitie 'werelds'? Of is de post te 'werelds'? De Donald Duck word anders in diverse refo-gezinnen 'verslonden'. Mijn favoriet niet trouwens, dat terzijde.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Het was maar een grap, Gijs (en Freek). :nananere
Rens

Bericht door Rens »

Tiberius schreef:Het was maar een grap, Gijs (en Freek). :nananere
Dat hádden ze kunnen weten, want dan zou het nl. ook op JOUW avatar moeten slaan............. :haha
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Rens schreef:
Dat hádden ze kunnen weten, want dan zou het nl. ook op JOUW avatar moeten slaan............. :haha
Dat is nieuw voor mij.
Playmobil is binnen de gereformeerde gezindte als speelgoed toch wel algemeen geaccepteerd?
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Gijs83 schreef:Is Donald Duck per definitie 'werelds'? Of is de post te 'werelds'? De Donald Duck word anders in diverse refo-gezinnen 'verslonden'. Mijn favoriet niet trouwens, dat terzijde.
Gijs83 schreef:(ik lees voorkanten tijdens m'n postronde).
~~Soli Deo Gloria~~
Rens

Bericht door Rens »

Tiberius schreef:
Rens schreef:
Dat is nieuw voor mij.
Playmobil is binnen de gereformeerde gezindte als speelgoed toch wel algemeen geaccepteerd?
met schild en wapen in de hand?? ik dacht dat we altijd vreedzaam moesten zijn???
Moderatorbericht:
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Rens schreef:met schild en wapen in de hand?? ik dacht dat we altijd vreedzaam moesten zijn???
Het raakt wat off-topic, maar dat heb je verkeerd gedacht.
Het plaatje is een wink naar een onder ons bekende stichting die zwaard en troffel als logo voert.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Hendrikus schreef:
Gijs83 schreef:Is Donald Duck per definitie 'werelds'? Of is de post te 'werelds'? De Donald Duck word anders in diverse refo-gezinnen 'verslonden'. Mijn favoriet niet trouwens, dat terzijde.
van donald duck zijn de achterkanten leuker :hum
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Rens

Bericht door Rens »

MarthaMartha schreef:
Hendrikus schreef:
van donald duck zijn de achterkanten leuker :hum
ik dacht dat tegenwoordig de gedrukte adressen aan de áchterzijde van, en óp, een blad stonden afgedrukt?

dat is tenminste bij mijn radiogids het geval......
Moderatorbericht:
caprice

Bericht door caprice »

Gijs83 schreef:
Tiberius schreef:Ik vraag me af of je niet in conflict komt met de volgende forumregel:

(...)
Is Donald Duck per definitie 'werelds'? Of is de post te 'werelds'? De Donald Duck word anders in diverse refo-gezinnen 'verslonden'. Mijn favoriet niet trouwens, dat terzijde.
Ik teken bezwaar aan. Donald Duck is een occult blad. Alles wat daar mee in verband staat, zoals ook afbeeldingen dienen geweerd te worden.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Plaats reactie