Shaul schreef:Ariene schreef:
'Ik zal met vreugd' in 't Huis des Heeren gaan,
Om daar met lof Zijn grooten Naam te danken!
Jeruzalem, gij hoort die blijde klanken!
Elk hef' met mij den lof des Heeren aan!'
Gezien het feit dat de tempel niet meer bestaat, kan ik niet langer met vreugde in het Huis des Heeren gaan.
Shaul,
Ik schrik echt van jouw reacties.
Wanneer je (volgens mij) maar iets ervaart van de liefde van Christus, wil je toch steeds meer van Hem kennen.
Hij vraagt ook tijd van ons, omdat we alles wat we hebben van Hem gekregen hebben. Offeren is niet alleen geld geven, maar ook tijd.
Wanneer je een vriendin of vrouw zorg je toch ook dat je samen tijd door kan brengen?
Omdat wij van nature erg snel afdwalen is het juist zo belangrijk om een bepaald ritme aan te houden.
Daarom hebben wij twee dagen afgezonderd om God te bidden en te danken. Om eens extra stil te staan bij onze afhankelijkheid van God.
Zie Nahum 1:15
Ziet op de bergen de voeten desgenen, die het goede boodschapt, die vrede doet horen; vier uw vierdagen, o Juda! betaal uw geloften; want de Belials–man zal voortaan niet meer door u doorgaan, hij is gans uitgeroeid.
Dächsel zegt hierover:
Ziet, o Zion! op de bergen 1) rondom u de voeten desgenen, die het goede boodschapt, die vrede doet horen, die u redding en hulp van den Heere verkondigt (Jes. 52:7 <#Isa 52.7>) 2) vier nu weer ongestoord uwe vierdagen, o Juda! Dank op uwe feesten den Heere voor Zijne grote daden in vroegeren tijd, dank Hem ook voor de tegenwoordige verlossing, en betaal uwe geloften 3), welke gij in het uur uwer verlossing hebt gedaan,
Dit mogen en moeten wij denk doortrekken in deze tijd.
Gisteren zei onze predikant, "als we op zo'n dag als vandaag eens extra stilstaan waar we geweest waren als de Heere met ons had gedaan naar onze zonden"
Als dat je hart raakt, ben je gelukkig dat je op dat moment samen ben om God te danken!!!
En natuurlijk kan je zeggen dat moet iedere dag en ik hoop dan dat je het ook doet. Maar dat sluit een speciale dankdag niet uit!!