Bijbelverklaringen
Re: Bijbelverklaringen
1 Samuel heeft 2 delen en Jeremia heeft nog een 4e deel met daarbij Klaagliederen.
Is allebei present, zie ik.refo schreef:1 Samuel heeft 2 delen en Jeremia heeft nog een 4e deel met daarbij Klaagliederen.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Wilde je soms een voorsprong?refo schreef:O ja, Ermelo. Hoe kom ik nu bij Putten?
Ik denk niet dat die boeken in de mega-uitverkoop gaan. Daar is nog wel handel in.caprice schreef:Is allebei present, zie ik.refo schreef:1 Samuel heeft 2 delen en Jeremia heeft nog een 4e deel met daarbij Klaagliederen.
Hoewel de DVD van 100 euro met alle delen het papier wel zullen verdringen op termijn.
Mijn papier niet, want die was gratis.refo schreef:Ik denk niet dat die boeken in de mega-uitverkoop gaan. Daar is nog wel handel in.caprice schreef:Is allebei present, zie ik.refo schreef:1 Samuel heeft 2 delen en Jeremia heeft nog een 4e deel met daarbij Klaagliederen.
Hoewel de DVD van 100 euro met alle delen het papier wel zullen verdringen op termijn.

Overigens wel mooi als alle boeken straks voor dumpprijzen tweedehands beschikbaar komen. Dan is het mijn tijd.

Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Ik wil je niet ontmoedigen, maar als jij die verklaring van Calvijn hebt met die bruine kaft en goudkleurige letters, die worden niet goedkoper. De delen die jij namelijk mist zijn namelijk collector items. En die delen worden bijna nooit meer los verkocht en zitten in een complete verklaring.caprice schreef:Mijn papier niet, want die was gratis.refo schreef:Ik denk niet dat die boeken in de mega-uitverkoop gaan. Daar is nog wel handel in.caprice schreef:Is allebei present, zie ik.refo schreef:1 Samuel heeft 2 delen en Jeremia heeft nog een 4e deel met daarbij Klaagliederen.
Overigens wel mooi als alle boeken straks voor dumpprijzen tweedehands beschikbaar komen. Dan is het mijn tijd.
Dus helaas

- JolandaOudshoorn
Volgens mij staan ze in de boekenkast van mijn vader... maar hij gebruikt ze vast nog wel eens, en anders ga ik ze gebruikenAuto schreef:Ik wil je niet ontmoedigen, maar als jij die verklaring van Calvijn hebt met die bruine kaft en goudkleurige letters, die worden niet goedkoper. De delen die jij namelijk mist zijn namelijk collector items. En die delen worden bijna nooit meer los verkocht en zitten in een complete verklaring.caprice schreef: Overigens wel mooi als alle boeken straks voor dumpprijzen tweedehands beschikbaar komen. Dan is het mijn tijd.
Dus helaas(maar misschien heb je een keer een gelukje ermee)

Ze zullen toch ook wel in een andere uitvoering beschikbaar zijn?/
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Ja, er is een nieuwere druk, maar die ziet er niet zo mooi uit als die bruine met goudkleurige letters. Ik had zelf op 2 deeltjes en Job na, de verklaring compleet. Toen kon ik 1 op 1 oversteken met een handelaar voor complete verklaring in de nieuwe uitvoering en dat alleen omdat bladzijden van de nieuwe druk gevouwen waren. Met plezier vouw ik de blaadjes dan wel weer recht hoor. En de handelaar was blij dat hij een bijna complete verklaring had, waar hij nog veel voor kon vangen. Dus iedereen blij.JolandaOudshoorn schreef:Volgens mij staan ze in de boekenkast van mijn vader... maar hij gebruikt ze vast nog wel eens, en anders ga ik ze gebruikenAuto schreef:Ik wil je niet ontmoedigen, maar als jij die verklaring van Calvijn hebt met die bruine kaft en goudkleurige letters, die worden niet goedkoper. De delen die jij namelijk mist zijn namelijk collector items. En die delen worden bijna nooit meer los verkocht en zitten in een complete verklaring.caprice schreef: Overigens wel mooi als alle boeken straks voor dumpprijzen tweedehands beschikbaar komen. Dan is het mijn tijd.
Dus helaas(maar misschien heb je een keer een gelukje ermee)
![]()
Ze zullen toch ook wel in een andere uitvoering beschikbaar zijn?/
Nou, daar kun je wel een dag zoet brengen (en een hoop geld achterlaten).Hendrikus schreef:Ermelo!refo schreef:Misschien kun je je slag slaan bij Wever Wijnen in Putten.
Morgen begint het feest http://www.wevervanwijnen.nl/antiquariaat/
Met bijna 4 kilo (dus € 19) heb ik me netjes gedragen, vind ik zelf

Het is bar veel wat er ligt, maar er zit geen enkel systeem in, dus.... zoekplaatje.

~~Soli Deo Gloria~~
Calvijn ben ik niet tegengekomen.
Ik had 10 kilo, maar daaronder was 'Het rode paard' van Eugenio Corti. Dat was alleen al 49,95 nieuwprijs.
Verder:
Kinderdoop van Wormser
Weerwoord aan H Berkhoff.
Heel oud Artisboek.
Ik had 10 kilo, maar daaronder was 'Het rode paard' van Eugenio Corti. Dat was alleen al 49,95 nieuwprijs.
Verder:
Kinderdoop van Wormser
Heel oud Artisboek.
"genoeg verdiend", zegt mijn schoonzus altijd als ze weer een hoop geld heeft uitgegevenrefo schreef:Calvijn ben ik niet tegengekomen.
Verder:
Kinderdoop van Wormser
Heel oud Artisboek.

~~Soli Deo Gloria~~
Ik begrijp niet waarom Matthew Henry zo populair is. Ik vind het een belabberde verklaring. Veel te langdradig, alle wat probleemgevallen worden genegeerd en er wordt veel te veel gedaan aan allerlei vage toepassingen (lees vergeestelijking). Matthew Henry is altijd de laatste die ik erbij pak.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
..en het kan niet aan jou liggen?Gian schreef:Ik begrijp niet waarom Matthew Henry zo populair is. Ik vind het een belabberde verklaring. Veel te langdradig, alle wat probleemgevallen worden genegeerd en er wordt veel te veel gedaan aan allerlei vage toepassingen (lees vergeestelijking). Matthew Henry is altijd de laatste die ik erbij pak.

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Vermoedelijk vanwege juist die vergeestelijkingen.Gian schreef:Ik begrijp niet waarom Matthew Henry zo populair is. Ik vind het een belabberde verklaring. Veel te langdradig, alle wat probleemgevallen worden genegeerd en er wordt veel te veel gedaan aan allerlei vage toepassingen (lees vergeestelijking). Matthew Henry is altijd de laatste die ik erbij pak.
Ook: soms denk je bij het lezen: doorhalen wat je niet aanstaat. En dat is ook aangenaam.
Maar Corti is bijna 49 kilo zwaar.......refo schreef:Calvijn ben ik niet tegengekomen.
Verder:
Kinderdoop van Wormser
Heel oud Artisboek.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)