Positief?Loyalus schreef:Laten we dit initiatief maar eens positief benaderen. Idd heeft de GG al de CGO cursussen en men zal vast wel gebruik maken van de expertise die er is bij de CGO [dus het wiel uitvinden is er niet helemaal bij] Maar de huidige CGO cursussen zijn niet echt heel laagdrempelig, maar dan komen we bij het volgende probleem: hoe maken we een dermate laag drempelige cursus in de vorm van een Alpha cursus en toch op het spoor van de gereformeerde vaderen blijven [het kan dat weet ik zeker] Ik ben benieuwd. Het volgende probleem is dan: het zal op plaatselijk nivo gegeven moeten worden w.s. door kerkenraadsleden [want ja leken hé] Kom daar maar eens uit. Oké bitje negatief door ervaringen dat men geen tijd {lees zin} heeft voor een bijbelstudie/lidmatenkring/lidmatencathecesatie, laat staan voor een Alpha cursus.Duuk schreef: Volgens mij heeft de GG al CGO cursussen.
Als de nieuwe cursus in de stijl wordt van de evangelisatiefolders, dan zal er weinig evangelie in zijn te bekennen.
Als er al een goede cursus is, hoe kan je dit dan positief noemen? Vele kerken in de ger. gezindte maken tot grote tevredenheid gebruik van deze cursus en de GG denkt het beter te weten. Het gaat op dezelfde manier als met de HSV.
Alsof anderen niet in staat zijn om een goede cursus te maken. Het wordt tijd dat de ogen eens open gaan in de GG.