Dus voor jou had het bij 1 zondag kunnen blijven?Oorspronkelijk gepost door refo
Feit blijft dat er met antwoord 1 eigenlijk alles gezegd is.
Zondag 1
Vraag 1!
Eigenlijk wel.
Maar wat ook kan: bij iedere Catechismus preek altijd vraag 1 en antwoord 1 lezen en dan pas de zondag of vraag die 'aan de orde van behandeling' is. Zodat de zondag of vraag wel in het juiste licht blijft.
Eigenlijk wel.
Maar wat ook kan: bij iedere Catechismus preek altijd vraag 1 en antwoord 1 lezen en dan pas de zondag of vraag die 'aan de orde van behandeling' is. Zodat de zondag of vraag wel in het juiste licht blijft.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Ja dat hoort ook zo. Daar wijst onze predikant ook steeds op dat je zondag 1 altijd moet koppelen aan elke zondag.Oorspronkelijk gepost door refo
Vraag 1!
Eigenlijk wel.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

- ndonselaar
- Contacteer:
Is dit ook voor ons onze enige troost in leven en sterven? Mogen we er zeker van Zijn dat we door Zijn bloed gekocht zijn? Kunnen we persoonlijk allemaal achter de inhoud van deze zondag staan? (dus of de inhoud ook op ons van toepassing is?)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Dat is het belangrijkste of het voor jou persoonlijk geldt.Oorspronkelijk gepost door Marnix
Is dit ook voor ons onze enige troost in leven en sterven? Mogen we er zeker van Zijn dat we door Zijn bloed gekocht zijn? Kunnen we persoonlijk allemaal achter de inhoud van deze zondag staan? (dus of de inhoud ook op ons van toepassing is?)
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

- Miscanthus
Omdat we niet lang genoeg bij Zondag 1 kunnen stil staan. Die moeten we lezen en herlezen, totdat het een deel van onszelf wordt.Oorspronkelijk gepost door H.M.H.
Waarom gaan we eigenlijk niet meer verder met de volgende zondagen?
Deze zondag moeten we ieder keer lezen voordat we een andere zondag behandelen. Alle andere zondagen staan in het licht van zondag 1.
Als je Zondag 1 niet begrijpt, heeft het geen zin om verder te lezen. Als je niet weet waar de contactsleutel is, heeft het geen zin om onder de motorkap te gaan kijken.
Zeker! De diepte van dit antwoord is na de bijbel het diepste wat ik ken.Oorspronkelijk gepost door MiscanthusOmdat we niet lang genoeg bij Zondag 1 kunnen stil staan. Die moeten we lezen en herlezen, totdat het een deel van onszelf wordt.Oorspronkelijk gepost door H.M.H.
Waarom gaan we eigenlijk niet meer verder met de volgende zondagen?
Deze zondag moeten we ieder keer lezen voordat we een andere zondag behandelen. Alle andere zondagen staan in het licht van zondag 1.
Als je Zondag 1 niet begrijpt, heeft het geen zin om verder te lezen. Als je niet weet waar de contactsleutel is, heeft het geen zin om onder de motorkap te gaan kijken.
- Miscanthus