SGP-jongeren willen Madonna kuisen

Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Adorote schreef:Madonna een levend bewijs van een land in verval en een beschaving die de weg kwijt is.

De Kerk had allang een zo krachtig protest moeten laten horen,dat een burgelijke overheid zich gedwongen ziet maatregelen te nemen.

Waarom gebeurt dat niet in dit land!!!!.
De Kerk is in feite een gemeente, die de Zone Gods uit het ganse menselijke geslacht, tot het eeuwige leven heeft verkoren, in enigheid van het ware geloof.
Voor deze Kerk geldt: Niet door kracht noch door geweld, maar door Mijn Geest zal het geschieden. Het machtigste wapen van deze Kerk is het gebed.

De burgerlijke overheid heeft zelf het zwaard ontvangen opdat de ongebondenheid der mensen bedwongen worde.
Marnix

Bericht door Marnix »

Tiberius schreef:
Adorote schreef:Madonna een levend bewijs van een land in verval en een beschaving die de weg kwijt is.

De Kerk had allang een zo krachtig protest moeten laten horen,dat een burgelijke overheid zich gedwongen ziet maatregelen te nemen.

De Kerk is in feite een gemeente, die de Zone Gods uit het ganse menselijke geslacht, tot het eeuwige leven heeft verkoren, in enigheid van het ware geloof.
Voor deze Kerk geldt: Niet door kracht noch door geweld, maar door Mijn Geest zal het geschieden. Het machtigste wapen van deze Kerk is het gebed.

De burgerlijke overheid heeft zelf het zwaard ontvangen opdat de ongebondenheid der mensen bedwongen worde.
Klopt Tiberius... maar als iedereen van de ander twijfelt of het wel een echte christen is om hem zelfs zonder problemen in diskrediet brengt op dat punt, gaat je vlieger niet op, dan blijft die door mensen gecreeerde verdeeldheid er onder hen die één zijn in Hem.

Daarnaast is het gebed inderdaad een krachtig wapen... maar bidden we vaak wel genoeg maar doen we verder te weinig. Ora et labora.

We bidden dat er een vuist gemaakt mag worden... in plaats van dat we samen een vuist maken... en bidden.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Beste broeders en zusters,

Gaarne uw aandacht voor onderstaand verzoek van Christenen voor de Waarheid (Christians for Truth):

Naar aanleiding van de aanstaande concerten van Madonna in Nederland willen wij u dringend oproepen mee te doen met een schriftelijk protest tegen de godslastering die zij tentoonspreidt. De concerten op 3 en 4 september in de Arena te Amsterdam maken deel uit van een wereldwijde tournee 'Confessions' die op 21 mei in de VS begonnen is. Tijdens het ten gehore brengen van een van de nummers zal Madonna aan een meer dan levensgroot kruis van spiegeltjes hangen en getooid zijn met een doornenkroon.

Dit gaat ons veel te ver. De integriteit van het christelijk geloof wordt hierdoor enorm aangetast. Vandaar dat het onze plicht is onze stem te laten horen. Meerdere gemeenten worden hiervoor benaderd, evenals onze eigen achterban en verschillende dagbladen en tijdschriften. Ook in het buitenland verwachten we reacties van medebroeders en -zusters.

U kunt uw protest kenbaar maken door ook zelf een brief op basis van de bijgesloten voorbeeldbrief te maken en te versturen aan de organisatoren van de concerten:

Mojo Concerts, Postbus 3121, 2601 DC, Delft

Met dank voor uw aandacht!

=========

Mojo Concerts
A Live Nation Company
Postbus 3121
2601 DC Delft

Geacht bestuur van Mojo Concerts,

Sinds 21 mei is de wereldberoemde Madonna bezig om 'de wereld dansend aan haar voeten te krijgen', zoals de Queen of Pop dit zelf noemt. De tournee 'Confessions' heeft een zeer uitdagend karakter en wordt door veel belangstellenden gezien als de kroon op haar levenswerk.

Maar welke kroon wil Madonna hierbij dragen? Als christen ben ik, en velen met mij, zeer verontrust over de foto's en beelden die sinds het begin van haar tournee verspreid worden, waarop zij, getooid met een doornenkroon en hangend aan een kruis van spiegeltjes, het uitzinnig publiek wil shockeren tijdens haar optredens.

Wij vragen ons af of u zich realiseert waar u zich als organisatie mee verbindt. Stelt u zich de publieke reacties eens voor als Madonna een heilige scène uit de Koran zou hebben gebruikt om te shockeren; uit veiligheidsoverwegingen zou u misschien besluiten haar niet in Nederland te ontvangen. Nu dienen wij als christenen geen God van geweld en verderf. Jezus is juist gekomen om vrede te brengen; geen wereldse vrede, maar de persoonlijke vrede die ieder mens met God kan hebben. Maar, Hij laat niet met Zich spotten.

Juist in deze tijd van normvervaging, waar zoveel jongeren ontsporen in de maatschappij en hun identiteit nergens meer in kunnen vinden, hebben we goede voorbeelden nodig. Het spreekwoord luidt immers: 'goed voorbeeld doet goed volgen', toch? Maar wat is het 'voorbeeld' wat Madonna
óns "biedt?"
Eén van haar ‘confessions’ is:"Ik heb een ijzeren wil. Maar ik heb óók voortdurend het idee dal ik tekortschiet. En dat gevoel moet ik overwinnen. Met die angst worstel ik altijd. Ik wordt gedreven door een afschuwelijke angst voor middelmatigheid. Mijn strijd is nog niet afgelopen en zal waarschijnlijk nooit ophouden."

Goed voorbeeld? Denkt zij haar doel te bereiken door Hem, Die haar boven de middelmatigheid uit kan tillen, te bespotten?

Nu is deze angst niet vreemd voor een mens die zijn vrede niet bij God zoekt, maar de manier waarop Madonna met deze onzekerheid omgaat is toch op z'n minst mensonterend en bovendien een rechtstreekse belediging voor het christelijk geloof.

Voor ons als christenen is deze tournee, en vooral de scène waarin Madonna zichzelf laat kruisigen echt uiterst pijnlijk en beledigend. Wij willen u dan ook vragen nogmaals dit concert ernstig te overwegen. Met klem verzoeken wij u de concerten van 3 en 4 september in de Arena te Amsterdam te cancelen, dan wel de godslasterlijke kruisigingsscene eruit te verwijderen.

U als organisatie kunt uw verantwoordelijkheid opnemen in het tentoonspreiden van respect naar de vele duizenden christenen en niet-christenen in dit land die hier niet achter kunnen en willen staan. Wij zouden u zeer erkentelijk zijn.

Hoogachtend,
Laatst gewijzigd door jakobmarin op 25 aug 2006, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
memento

Bericht door memento »

Nette brief,

Zit trouwens te denken. Waar blijft de popgroep die zó spot met de Koran? Zou de hele discussie in perspectief brengen....
parsifal

Bericht door parsifal »

waarom het woord "cancelen"? is er geen Nederlands alternatief ofzo?
Unionist

Bericht door Unionist »

memento schreef:Nette brief,

Zit trouwens te denken. Waar blijft de popgroep die zó spot met de Koran? Zou de hele discussie in perspectief brengen....
Daar hadden we toch Theo van Gogh voor? Nou, je weet hoe het met hem afgelopen is.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
memento

Bericht door memento »

parsifal schreef:waarom het woord "cancelen"? is er geen Nederlands alternatief ofzo?
Madonna is een internationale artiest, en bij Mojo zullen ze heus wel genoeg engels kennen om dat woord te snappen...
Shaul

Bericht door Shaul »

Het is goed om te laten horen dat je ergens het niet mee eens bent, maar ik vind deze brief vrij naïef.

Ik geloof niet dat er veel mensen als potentiële klant kunnen worden beschouwd, die een dergelijke brief sturen. Men zal dus ook niet erg gemotiveerd zijn om de bezwaren ter harte te nemen en actie te ondernemen.

Ik vraag me trouwens af wat er zo pijnlijk en beledigend is aan de scene van Madonna. Kan iemand mij dat haarfijn uitleggen?
memento

Bericht door memento »

Ik las net de volgende collumn op fok.nl. Even ter nuancering...

Piet-Hein en ik spraken af op Station Amsterdam Bijlmer. "Kunnen we zwaaien naar de bajes", zei ik. Was als grapje bedoeld. Of het dan nog ver was en of hij zijn fiets in de trein mee moest nemen, was zijn afgemeten reactie. Bij de toegangscontrole ging het direct al bijna mis. Hij ging bijna op de vuist met een van de veiligheidsmensen toen hij zijn rolletje King-pepermunt in moest leveren. Of hij het in de container wilde gooien. Hij was aangeslagen: weggooien? Hij propte zeven pepermuntjes in een keer in zijn mond en liet de rest van de snoepjes los in zijn jaszak glijden.

Op het veld hield Piet-Hein direct zijn mp3-spelertje in de aanslag want van de voorlichters moest dit morgen meteen op de podcast. Hij sprak het woord uit als 'potkast'. Onrustig tuurde hij door zijn verrekijkertje. Ik zie helemaal geen kruis, riep hij. Er klonk een licht sprankje teleurstelling in zijn stem door maar meteen daarna glinsterden zijn ogen. "Zou ze dan toch naar me geluisterd hebben?" Hij had al snel door dat een stadionconcert iets anders is dan een uitvoering van de Mattheuspassion en het decor per nummer verandert. "Dus het duurt maar een paar minuten, dat kruis?." De eerste barstjes in zijn calvinistische schild werden zichtbaar. Dat ze maar bij één nummer aan het kruis hing en niet de hele avond, dat had immers niemand hem verteld. Maar hij herstelde zich snel toen hij een bevestigend antwoord kreeg op de vraag of ze toch wel die doornenkroon op haar hoofd zette. Want daarmee deed ze toch echt Jezus na. Het concert begon en Piet-Hein keek zijn ogen uit maar was vooral nerveus. Komt het al, komt het nu? Ik zie nog steeds geen kruis. Madonna liet de minister niet lang in spanning en al na ruim twintig minuten stootte ik hem aan bij de eerste klanken van Live to Tell. Hij ging op zijn tenen staan en zag minutenlang dansers die ingewikkelde acrobatische toeren uithaalden en beelden van zieke kinderen. De danser die een jongen uit de Bronx uitbeeldde en zichzelf door het hoofd schoot, maakte indruk, zag ik. En toen was daar het kruis. De lipjes van Piet-Hein persten zich samen en hij vouwde zijn handen. Was hij aan het bidden of moest hij gewoon nodig naar het toilet. Dit was duidelijk het moment waarop hij had gewacht. Nu kon niemand hem meer verwijten dat hij er zelf niet bij was geweest. Politici moesten immers met de poten in klei staan en contact zoeken met de burgers. Nou dan, hier was hij: de minister van Justitie. Op persoonlijke kruistocht tegen haatzaaierij en blasfemie. Wat dacht dat mens wel. Dat ze zomaar Jezus na kon doen hier in het land waar de normen en waarden juist zo aan kracht hadden gewonnen. Kom op zeg, dan had ze niet op Piet-Hein gerekend.

"Ze heeft helemaal geen spijkers door haar handen zoals Jezus, wat een nepimitatie", sliste hij al na dertig seconden. Toen zag hij dat Madonna niet echt hing maar op een verhoginkje stond en kwam hij er achter dat het kruis een kunstige ijzeren installatie was en helemaal niet van hout. En die filmpjes van zwarte zieke kindjes die op die schermen werden geprojecteerd, wat hadden die dan te betekenen? En wat deden die bijbelcitaten in beeld over dat Jezus het juist voor de allerzwaksten opnam? En die reeks getallen die maar opliep. Wat was dit allemaal? Piet-Heins onderlip maakte een wat merkwaardige trillende beweging. Ik bespeurde de verwarring in zijn ogen. Dit was niet wat hij had verwacht. Dit leek in de verste verte niet op de kruisiging van Jezus. Waarom had niemand hem hierover verteld? Madonna zou als Jezus aan het kruis hangen. Maar je kon toch moeilijk volhouden dat dat hier het geval was.

Ik keek hem triomfantelijk aan en vroeg of hij nog steeds zo overtuigd was van de blasfemie. Of hij het nog steeds zo graag wilde verbieden. Hij stotterde: "Ze had wel een doornenkrans op het hoofd." Kom op Piet-Hein, lachte ik: je week wordt nog moeilijk genoeg. Geef nou maar toe dat je fout zat. Madonna bedoelt dit goed, tegen aids en zo.

We wandelden naar de uitgang op de klanken van La Isla Bonita en buiten kregen we een briefje in onze handen gedrukt van een meisje in een grijze rok. 'Jesus loves you Madonna' stond erop. Piet-Hein keer er naar, las het en keek er nog een keer naar. Hij begon te grinniken wat overging in een hysterische lach. De tranen rolden over zijn wangen. Tuurlijk, hijgde hij. Ook van haar. Natuurlijk. Ook van haar.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Antoine Bodar is er ook geweest en praat er over in het (overigens ordinaire) programma van Pauw en Witteman van afgelopen dinsdag geloof ik.

Jammer dat Madonna door al die anti-acties zo nog meer publiciteit krijgt dan ze verdient.
Unionist

Bericht door Unionist »

Welke zender is dat en oe heet het programma?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Miscanthus

Unionist schreef:Welke zender is dat en hoe heet het programma?
de naam van het programma is gelijknamig en het is van de Vaaaraaaa.... :P
stelletje ..... :roll:
Gian

Bericht door Gian »

Ik heb het stuk gezien. Ik snap niet echt waar de kruisiging op slaat. Ook met de tekst erbij begrijp ik niet wat het kruis ermee te maken heeft.
Aan het eind van het nummer verschijnen enkele fragmenten uit Matth. 25. over de naakte die gekleed worden en de hongerigen die gespijzigd worden.
Als laatste tekst;
Voorwaar zeg Ik u: Voor zoveel gij dit een van deze Mijn minste broeders gedaan hebt, zo hebt gij dat Mij gedaan.
Dat wordt op het scherm verkeerd aangegeven als Matth.24
Het enige verband wat ik eruit zou kunnen halen is dat Madonna de strijd tegen aids steunt, en zichzelf daarom als een soort Jezus vereenzelvigt.
In dat geval is en blijft het een afschuwlijke vertoning.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
limosa

Bericht door limosa »

eens

iedereen roept over Madonna, terecht hoor want het is gruwelijk wat ze doet, maar ik hoor er weinig over de schuld die de kerken op zich laden door zich niet te laten horen, ook als er gebed is geweest hadden die zich toch ook moeten laten horen, we (ik zelf ook hoor) hadden 95 stellingen op de deur van de Arena moeten spijkeren
Miscanthus

limosa schreef:

eens

iedereen roept over Madonna, terecht hoor want het is gruwelijk wat ze doet, maar ik hoor er weinig over de schuld die de kerken op zich laden door zich niet te laten horen, ook als er gebed is geweest hadden die zich toch ook moeten laten horen, we (ik zelf ook hoor) hadden 95 stellingen op de deur van de Arena moeten spijkeren
achnee,

dan krijg je weerzin van die christenen die overal op teugen zijn.
Laten de christenen wervend het evangelie in de wijk verkondigen en niet als waakhonden bij uitspattingen paraderen...
Plaats reactie