Da's toch ouderwets... Modern ben je pas als je ze tijdens de dienst zingt.Miscanthus schreef:Modern zou zijn als we:
- voor de dienst gezangen en Elly en Rikkertliedjes gingen zingen
maar daarover hoop ik morgen nog iets te schrijven
Ik heb het meegemaakt, tijdens de trouwdienst van een collega in de de gereformeerde kerk, dat er inderdaad een spijkerbroek onder de toga vandaan kwam. Nou... dan maar niét modern...Miscanthus schreef:- de dominee in spijkerbroek op de preekstoel stond,
Mijn buurmeisje heeft al drie weken blokfluitles. Mag zij ook meedoen? Of gaan we toch nog wel iets aan kwaliteitsbewaking doen? Bezalëel en Aholiab waren ook niet de eersten de besten...Miscanthus schreef:- ander muziekinstrumenten toelaten tijdens de erdedienst
Of "viering"?Miscanthus schreef:- als we de eredienst samenkomsten gaan noemen
Doen jullie dat nooit dan?Miscanthus schreef:- gaan staan bij het zingen
Da's wel érg evangelisch, Misc!Miscanthus schreef:- de handen omhoog heffen en omhoog kijken bij het zingen van Ps 134
Dat zie ik regelmatig gebeuren.Miscanthus schreef:- de kinderen bij de doopdienst om het doopvont laten staan
Als ze geen dienst hebben: natuurlijk! En kerkenraadsleden hebben niet altijd dienst, toch?Miscanthus schreef:- kerkenraadsleden gewoon bij hun gezin laten zitten
Eerder vandaag kwam ter sprake dat ook echtgenotes van ambtsdragers een kledingcode kregen (code "black")...Miscanthus schreef:- kerkenraadsleden " gewone" kleren aan zouden trekken
Ook handig voor de liederen die niet in het psalmboekje staan. Je kunt ten slotte niet elke zondag een boodschappentas vol liederenbundels meezeulen naar de kerk...Miscanthus schreef:- de dominee een beamer of overheadprojector gebruikt voor de leerdienst
vragen is één - positief antwoord krijgen is nog wat anders....Miscanthus schreef:- de zieken om zalving en gebed zouden vragen aan de kerkenraad
Modern of niet: dat zou inderdaad heel mooi zijn!Miscanthus schreef:- met elkaar koffie zouden drinken na de dienst