Nieuw EO programma over genezingsdiensten.

ventweg

Bericht door ventweg »

Nu zeg ik niet dat jij ziek bent, maar dat je wel uit moet kijken met de uitspraak dat jij zo op de wereld bent gekomen, en dat God daar een bedoeling mee heeft, in de zin dat je er ook aan toe moet/mag geven.
ik bedoelde er dat ook niet mee, maar wat ik wel zeker weet is dat God een bedoeling heeft met alle homosexuele mensen, en ik neem aan dat iedereen daar zo over denkt...
Betreffende 'goede werken', kan ik even niet direct iets nuttigs zeggen, werken uit de Geest zijn aangenaam voor God, maar zoals gesteld werd bij de EO JD, dat 'God ervan geniet', dat is iets wat ik niet zomaar zou durven nazeggen, omdat 'onze beste werken met zonden zijn bevlekt'
dat is waar, maar toch denk ik dat God geniet van zijn maaksels :wink:

die sites heb ik idd al gelezen, en door degene achter de site van refoanders zijn al heel wat problemen ontstaan, maar dat is een ander verhaal...

misschien is het ook wel interesant om hier eens een kijkje te nemen?

christen homo forum
olfie

Bericht door olfie »

ventweg schreef:
Nu zeg ik niet dat jij ziek bent, maar dat je wel uit moet kijken met de uitspraak dat jij zo op de wereld bent gekomen, en dat God daar een bedoeling mee heeft, in de zin dat je er ook aan toe moet/mag geven.
ik bedoelde er dat ook niet mee, maar wat ik wel zeker weet is dat God een bedoeling heeft met alle homosexuele mensen, en ik neem aan dat iedereen daar zo over denkt...
Betreffende 'goede werken', kan ik even niet direct iets nuttigs zeggen, werken uit de Geest zijn aangenaam voor God, maar zoals gesteld werd bij de EO JD, dat 'God ervan geniet', dat is iets wat ik niet zomaar zou durven nazeggen, omdat 'onze beste werken met zonden zijn bevlekt'
dat is waar, maar toch denk ik dat God geniet van zijn maaksels :wink:

die sites heb ik idd al gelezen, en door degene achter de site van refoanders zijn al heel wat problemen ontstaan, maar dat is een ander verhaal...

misschien is het ook wel interesant om hier eens een kijkje te nemen?

christen homo forum
Reactie via PB
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Petrus

Bericht door Petrus »

Beste Ventweg:

"dit ivm je geaardheid die door God als gruwel wordt gezien, maar de bedrijver van die gruwel (de zondaar) wél lieftheeft"

Ik neem zonder meer aan dat jij ordentelijk nederlands kunt lezen?

Eérst stel ik vast dat je geaardheid een gruwel voor God is, en daarná dat de zondaar zélf door God wordt liefgehad.

Niet de zonder, maar wél de zondaar.......

Een gigantisch verschil met jouw persoonlijk gevoelen t.a.v. mijn posting.

Het geeft duidelijk aan dat ik niet jouw persóón op het oog heb, maar, in het licht van de Schrift, de zónde. En dat is fundamenteel iets anders dan jij doet voorkomen.

Mocht je soms menen dat ik iets tégen homo's en lesbo's (om die meteen maar even mee te nemen) heb, dan zit je glad verkeerd maat!!

Ik heb in mijn oude woonplaats een aantal jaren als vrijwilliger (bartender én disckjockey) gewerkt in het plaatselijke COC-café. Dat was in de tijd dat homo's en lesbo's "uit de kast" dorsten te komen, en niet meer openlijk werden "aangevallen" desnoods letterlijk. De sfeer in die tijd in het COC-café kan ik alleen maar omschrijven als de meest ontspannen sfeer die ik in járen had meegemaakt, toen.

En ik mag van mezelf toch wel zeggen dat ik hetero van nature ben, maar open sta voor elk ander mens ongeacht zijn/haar persoonlijkheid in welke vorm dan ook.

Maar één en ander moet tóch in het licht van de Schrift gezien worden.
memento

Bericht door memento »

Op slot

Zoals al aangegeven in andere topics, hebben we absoluut geen behoefte aan een discussie of praktiserend homo-zijn christelijk wezen kan of niet. Naar ons oordeel is dit in strijd met de Schrift, zoals ook in Rom 1 verwoord.

Daarom een slotje op deze discussie (het oorspronkelijke onderwerp kan eventueel voortgezet worden in een nieuwe topic). Bij dezen deel ik ook mee dat ik ventweg gebanned wordt, en (tenzij andere mods daar anders over oordelen) gebanned blijft.
Gesloten