Curatorium van GG weerspreekt „laster”
- Miscanthus
Ze zouden wel gek zijn ook als ze hier inhoudelijk op in zouden gaan.Mister schreef:Zoals we gewend zijn van de GG wordt er hier ook niet inhoudelijk op ingegaan.Hendrikus schreef:Ook het ND bericht over deze reactie.
Cker, dát ze überhaupt op ingaan snap ik al niet...Pim schreef:Ze zouden wel gek zijn ook als ze hier inhoudelijk op in zouden gaan.Mister schreef:Zoals we gewend zijn van de GG wordt er hier ook niet inhoudelijk op ingegaan.Hendrikus schreef:Ook het ND bericht over deze reactie.
- jakobmarin
Wil er meer samenbinding komen zal men duidelijk en eerlijk naar elkaar moeten zijn en niet langs elkaar heen werken.
Het kant toch bv niet zo zijn dat er bepaalde gemeenten zijn die bepaalde predikanten vragen en andere gemeenten weer andere.
Als je lid bent of als gemeente deel uitmaakt van een kerkverband zou je geen onderscheid mogen maken.
Het kant toch bv niet zo zijn dat er bepaalde gemeenten zijn die bepaalde predikanten vragen en andere gemeenten weer andere.
Als je lid bent of als gemeente deel uitmaakt van een kerkverband zou je geen onderscheid mogen maken.
Precies Willem! Nu gelden voor bepaalde predikanten in bepaalde gemeenten kanselverboden. Of mensen die uit een bepaalde hoek komen, worden door de ander scheef aangekeken. Maar...dit is eigenlijk het logische gevolg van het verbijten en vereten van elkander.Willem-ov schreef:Wil er meer samenbinding komen zal men duidelijk en eerlijk naar elkaar moeten zijn en niet langs elkaar heen werken.
Waarom zou dat nodig zijn? We hebben toch de drie formulieren van enigheid? Zijn die dan niet duidelijk genoeg?Willem-ov schreef:Ik denk dat de cat verklaring van DS GH Kersten een goed uitgangspunt is om zich daaraan te conformeren.
Er zou niet zo veel vewarring en verschil zijn.
Iedere predikant zou dan ook in elke gemeente voor kunnen gaan.
Willem, met het hele verband der gereformeerden gemeenten zijn we al 10 stappen te ver om ons te conformeren. Anders waren die heilloze kerkverbanden niet onststaan. Ik waardeer je hang naar eenheid, maar geloof toch dat we het juist niet redden met de blijdenissen van Ds X, of de confessies van Ds. Y. Hoe mooi de cat. van Ds Kersten ook is.Willem-ov schreef:Ik denk dat de cat verklaring van DS GH Kersten een goed uitgangspunt is om zich daaraan te conformeren.
Er zou niet zo veel vewarring en verschil zijn.
Iedere predikant zou dan ook in elke gemeente voor kunnen gaan.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.