Curatorium CGK

Auto

Bericht door Auto »

Erasmiaan schreef:Zelden vertoont, een discussie over de CGK in plaats van over de GG!
En dan hebben we het nog niet eens over de afwijzingen van het curatorium bij de recent gehouden admissie examens :wink:
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Erasmiaan schreef:Zelden vertoont, een discussie over de CGK in plaats van over de GG!
Je weet niet wat je ziet straks als het 1 Herder en 1 kudde zal zijn! :D
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Adelbach schreef:Herman, erg jammer dat je grootouders en misschin ook jij nog steeds de bevinding van Gods kinderen wilt horen en niet alleen de schrift.
Wel, ik ben geen normatieve discussie aan het voeren. Dus je opmerkingen zijn wel behartenswaardig, maar tegelijkertijd gespeend van een enorme vooronderstelling, namelijk dat er een tegenstelling is tussen een Christus prediking en oud-christelijk-gerefomeerde bevindelijke prediking. En daar ben ik niet van overtuigd, of beter; daarvoor ben ik teveel cgk'er, zonder af te doen aan het bwp-gehalte. :)
Miscanthus schreef:vinden jullie het erg als ik hier geen suikerbiet van snap?
Kunnen jullie gewoon zeggen wat je bedoelt?
Mmm, mijn verzuchting is dat er al 100 jaar geen gegronde eenheid in het kerkverband is. 'Auto' mag zijn eigen post toelichten, ik heb geen flauw idee waar hij op doelt. Ik proef hooguit een vleugje sarcasme.
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik dacht dat de CGK gegrond was op Schrift en belijdenis. Hoe kun je dan zeggen dat er al 100 jaar geen gegronde eenheid is?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Unionist schreef:Ik dacht dat de CGK gegrond was op Schrift en belijdenis. Hoe kun je dan zeggen dat er al 100 jaar geen gegronde eenheid is?
Sorry, slip of the pen. Het gaat mij om die 100 jaar, en niet om het bijvoegsel gegrond, alsof ik doelde op kerkordelijke en confessionele grondslagen.

Duidelijk is wel dat het Kuyperianisme met zijn benadrukking van het verbond etc. van behoorlijke invloed is geweest in het noorden, en dat wel van het begin af aan.
Het heeft mij in ieder geval altijd verbaast, dat er vele gemeenten waren die christelijk gereformeerd waren en bleven, terwijl ze met gemak gewoon bij de Doleantie hadden kunnen aansluiten.
Unionist

Bericht door Unionist »

Unionist schreef:
Oude-Waarheid schreef:Zijn er eigenlijk in de CGK de laatste jaren nog bewaar het panders
bij gekomen?
ja hoor:

A.C. Uitslag
C.P. den Boer
A. den Boer
A. Huijgen

En Van Olst geeft les op een refoschool, dus zit in ieder geval ook in die hoek. Ik had hem graag als GG-predikant gezien, maar ja...
Ik vergat nog W. Capellen, zoon van ds G.J.
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Unionist schreef:
Unionist schreef:
Oude-Waarheid schreef:Zijn er eigenlijk in de CGK de laatste jaren nog bewaar het panders
bij gekomen?
ja hoor:

A.C. Uitslag
C.P. den Boer
A. den Boer
A. Huijgen

En Van Olst geeft les op een refoschool, dus zit in ieder geval ook in die hoek. Ik had hem graag als GG-predikant gezien, maar ja...
Dank je wel toch goed omdat te horen!!
Tja ik woon in Amsterdam noord op loop afstand van de CGK maar
daar is het zeer droevig gesteld jammer met al die vernieuwing
daar.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Unionist schreef:
Student, kandidaad, predikant?
Unionist

Bericht door Unionist »

Herman schreef:
Unionist schreef:
Student, kandidaad, predikant?
Student, vorig jaar aangenomen.
David J

Bericht door David J »

Anne is een oud-klasgenoot van mij. Da's de tweede Gergemmer uit die klas (voorzover ik weet) die theologie ging studeren, orthodox bleef, predikant wilde worden, maar niet in de eigen kerk terecht is gekomen...
Plaats reactie