Refo Campings

keessie

Bericht door keessie »

Waarom nou Refo-vakantieparken? Dat je in je vakantie niet wilt worden geconfronteerd met disco-avondjes e.d. snap ik, hou ik ook niet van. Het lijkt me dat jeop zo'n Casa Familia-park juist geconfronteerd wordt met andere dingen die je niet wilt, zoals een sociale controle die een levenshouding van je vraagt die je niet gewend bent en die tevens onbijbels is (wettisch). Dit kom je op Schoolzicht ook tegen (niets ten nadele van Schoolzicht; Pieter de Visser kan er ook niets aan doen dat zijn publiek er soms erg radicale ideeën op nahoudt).Ik ken iemand die wilde vanuit Schoolzicht naar de kerk in Oostkapelle, op de fiets. Werd vervolgens door mede-refo-campingbewoners met de nek aangekeken, want "ze fietste op zondag". Tsja...
Dit was even terzijde.
Ik denk trouwens dat het bezitten van een tweede huis / stacaravan of zoiets sowieso problemen oplevert. Als je zo'n ding hebt, wil je er ook naar toe. Ik mis 's zondags in de kerk nogal eens wat mensen die ergens een tweede huis hebben. Ik wil best geloven dat die mensen daar kerken, maar er komt zo niet veel van meeleven met je eigen gemeente, om van vervulling van ambten maar niet te spreken.
Laatst gewijzigd door keessie op 12 jul 2006, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Billy

Bericht door Billy »

mmm.. ik denk eerder dat hij er op aan werd gekeken nara Oostkapelle te gaan naar de kerk i.p.v. naar de GG aagtekerke als dat het in die fiets zat :lol: :lol: :lol: :lol:

nu we het er toch over hebben...... zit over 2 weken met vrouw en 3 kids op Schoolzicht, en gaan of in aagtekerke of in buurgemeente naar de kerk en heb lak an wat m'n buurman daarvan vind.

heb met alle wetjes en regeltjes van mederefo's niets te maken. Heb ook geen problemen met de regels van Schoolzicht. (thuis doen we ook geen activiteiten op zondag, schalt de radio niet in de tuin en dragen de dames geen broeken ) dus het is daar voor ons niks strenger dan thuis.

verder vermaken de kinderen zich daar op en top en houden we alle 5 enorm van zon, zee strand en wind.

verder ook eens wat conservatief gedachtengoed onder de refo's brengen........ in aanloop naar 22-11 :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
wellicht staat het "schoolzicht SGP-bolwerk " er open voor :?: :wink: :!: 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
keessie

Bericht door keessie »

Een hele fijne vakantie toegewenst op Schoolzicht! Inderdaad: voor kinderen ideaal.
Ik zou me er niet thuis voelen vanwege het feit dat je er met allemaal medechristenen van verschillende signatuur op een kluitje zit, maar dat is persoonlijk.

Als deze camping voor de helft gevuld zou worden met 50% niet-christelijke mensen, wat zou dan het effect zijn? Matth. 5:13-16?
limosa

Bericht door limosa »

allen een fijne vakantie toegewenst, of dat nu op Schoolzicht is of elders

voordeel van Schoolzicht zou kunnen zijn dat je van mij geen last hebt

en Billy, neem je je zeepkist mee? ;-)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

keessie schreef:Een hele fijne vakantie toegewenst op Schoolzicht! Inderdaad: voor kinderen ideaal.
Absoluut: zo heeft het voor ons ook gefunctioneerd. Drie fijne vakanties gehad toen de kids nog klein waren.
Tijdens een latere vakantie in het vrijgemaakte Vrouwenpolder ben ik nog eens naar Aagtekerke gefietst om als toerist een blik te werpen op Schoolzicht. En toen dacht ik: nee, das war einmal :wink:
keessie schreef:Ik zou me er niet thuis voelen vanwege het feit dat je er met allemaal medechristenen van verschillende signatuur op een kluitje zit, maar dat is persoonlijk.

Juist de eenvormigheid van signatuur [uitsluitend rechterflank gereformeerde gezindte, uitsluitend RD-lezers, geen enkele vrijgemaakte of ND-lezer...] houdt me tegen. Nog afgezien van het feit dat ik het heerlijk vind om tijdens m'n vakantie nou eens géén plaatsgenoten of andere bekenden tegen het lijf te lopen. "Hee, Hendrikus, hoe is 't ermee?" Nee, dank u.
Marnix

Bericht door Marnix »

keessie schreef:Een hele fijne vakantie toegewenst op Schoolzicht! Inderdaad: voor kinderen ideaal.
Ik zou me er niet thuis voelen vanwege het feit dat je er met allemaal medechristenen van verschillende signatuur op een kluitje zit, maar dat is persoonlijk.

Als deze camping voor de helft gevuld zou worden met 50% niet-christelijke mensen, wat zou dan het effect zijn? Matth. 5:13-16?
Ik denk dat ze minder bier zouden verkopen :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Lelie

Bericht door Lelie »

Marnix schreef:
Ik denk dat ze minder bier zouden verkopen :D

Ik denk ook dat er aanzienlijk minder MPV's op de parkeerplaats zouden staan :wink:
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Lelie schreef:Ik denk ook dat er aanzienlijk minder MPV's op de parkeerplaats zouden staan :wink:
die in de volksmond dan ook "refocontainers" worden genoemd 8)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

refotainers, worden ze hier in de buurt genoemd.
Petrus

Bericht door Petrus »

Juist de eenvormigheid van signatuur [uitsluitend rechterflank gereformeerde gezindte, uitsluitend RD-lezers, geen enkele vrijgemaakte of ND-lezer...] houdt me tegen. Nog afgezien van het feit dat ik het heerlijk vind om tijdens m'n vakantie nou eens géén plaatsgenoten of andere bekenden tegen het lijf te lopen. "Hee, Hendrikus, hoe is 't ermee?" Nee, dank u.

==========

De gehele samenleving is nu eenmaal veelsoortig met mensen van velerlei signatuur, en dan kan ik me goed voorstellen dat je verzucht: ff uit de eigen welbekende kliekvorming.................

ff "geheel ánders" , ff "lúcht" geven aan ándere zaken dan alléén Schrift en á Brakel en Calvijnstudieën...........

Dat je op zondag, waar je ook bent, ter kerke gaat in je eigen signatuur is "normaal", maar verder.............lúcht graag!
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

keessie schreef:Waarom nou Refo-vakantieparken? Dat je in je vakantie niet wilt worden geconfronteerd met disco-avondjes e.d. snap ik, hou ik ook niet van. Het lijkt me dat jeop zo'n Casa Familia-park juist geconfronteerd wordt met andere dingen die je niet wilt, zoals een sociale controle die een levenshouding van je vraagt die je niet gewend bent en die tevens onbijbels is (wettisch). Dit kom je op Schoolzicht ook tegen (niets ten nadele van Schoolzicht; Pieter de Visser kan er ook niets aan doen dat zijn publiek er soms erg radicale ideeën op nahoudt).Ik ken iemand die wilde vanuit Schoolzicht naar de kerk in Oostkapelle, op de fiets. Werd vervolgens door mede-refo-campingbewoners met de nek aangekeken, want "ze fietste op zondag". Tsja...
Dit was even terzijde.
Ik denk trouwens dat het bezitten van een tweede huis / stacaravan of zoiets sowieso problemen oplevert. Als je zo'n ding hebt, wil je er ook naar toe. Ik mis 's zondags in de kerk nogal eens wat mensen die ergens een tweede huis hebben. Ik wil best geloven dat die mensen daar kerken, maar er komt zo niet veel van meeleven met je eigen gemeente, om van vervulling van ambten maar niet te spreken.
Keessie, je geeft hierbij precies de juiste redenen aan waarom wij niet (meer!) op Schoolzicht zitten. Ik zit het hele jaar sowieso al tussen (min of meer) gelijkgestemden in.
Nu zitten we in Noorwegen, op campings zonder gelijkgestemden. Heerlijk! We stellen ons net zo op als op SChoolzicht, maar het is gemoedelijker en ongedwongener.
Ik krijg altijd een vieze smaak in mijn mond als we daar in de snackbar van S staan en er komt een onder ons bekend politicus naar binnen. Mensen zijn op slag stil en zeggen met enige eerbied in hun stem: ' u mag wel eerst...'
Dank u, dan heb ik al gegeten en gedronken.
En last but not least, de prijs vind ik ook wel hoog. Zit nu voor hetzelfde geld incl de reis heen in weer in Noorwegen. Ook een punt van overweging voor mij.
Marnix

Bericht door Marnix »

Ik heb sowieso dat als ik op vakantie wil, ik naar het buitenland wil en niet naar een camping in Nederland... Hoewel het wel leuk kan zijn hoor.... maar in het buitenland heb ik wat meer vakantiegevoel.... en wat variatie in natuur enzo :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
plebe

Bericht door plebe »

Petrus schreef:Juist de eenvormigheid van signatuur [uitsluitend rechterflank gereformeerde gezindte, uitsluitend RD-lezers, geen enkele vrijgemaakte of ND-lezer...] houdt me tegen. Nog afgezien van het feit dat ik het heerlijk vind om tijdens m'n vakantie nou eens géén plaatsgenoten of andere bekenden tegen het lijf te lopen. "Hee, Hendrikus, hoe is 't ermee?" Nee, dank u.

==========

De gehele samenleving is nu eenmaal veelsoortig met mensen van velerlei signatuur, en dan kan ik me goed voorstellen dat je verzucht: ff uit de eigen welbekende kliekvorming.................

ff "geheel ánders" , ff "lúcht" geven aan ándere zaken dan alléén Schrift en á Brakel en Calvijnstudieën...........

Dat je op zondag, waar je ook bent, ter kerke gaat in je eigen signatuur is "normaal", maar verder.............lúcht graag!
Volstrekt mee eens!
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Gian

Bericht door Gian »

Wij hopen een week op camping de kleine belties te zijn, natuurlijk in een camper, want een tent is veel te veel geklooi.
Schoolzicht zie je me niet, ik heb gehoord dat je er alleen met lange broek op mag, en niet in je blote buik mag lopen. Lekker als het 30+ is..... :shock:
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Marnix

Bericht door Marnix »

Gian schreef:Wij hopen een week op camping de kleine belties te zijn, natuurlijk in een camper, want een tent is veel te veel geklooi.
Schoolzicht zie je me niet, ik heb gehoord dat je er alleen met lange broek op mag, en niet in je blote buik mag lopen. Lekker als het 30+ is..... :shock:
Huh dat is toch een Grevo-camping?
Plaats reactie