Valschheid in geschrifte wordt normailter beboet met een ban van 14 dagen, maar ja ik ben geen controleur.Erasmiaan schreef:Zei ik wat anders dan... :mrgreen:Hendrikus schreef:Nee hoor, die laatste is een W.Erasmiaan schreef: D.V. dan een P. Mulder, een F. Mulder en een G. Mulder...![]()
![]()
Zie mijn post... :idea:
Curatorium GG
nou ja, jij had het erover dat je de buurvrouw kent van de groenteboer van de zwager van de juistbenoemde kandidaat z'n loodgieter of zoiets :mrgreen:Erasmiaan schreef:Zei ik wat anders dan... :mrgreen:![]()
![]()
Zie mijn post... :idea:
Maar goed, hij heet dus gewoon Wim.
Laatst gewijzigd door Hendrikus op 30 mei 2006, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe komt het dat nu al namen bekend zijn? Lijkt me netter als het curratorium dat zelf bekend maakt.
Dat beide ouderling zijn en uit het onderwijs komen kun je zien als een voorkeur van het curratorium. Misschien kun je het beter beschouwen als leiding van God die Zijn toekomstige knechten al voorbereid voor het predikambt. Als onderwijzer ervaring met helder uiteenzetten van dingen, goed kunnen presenteren en als ouderling ervaring met pastoraal werk.
Dat beide ouderling zijn en uit het onderwijs komen kun je zien als een voorkeur van het curratorium. Misschien kun je het beter beschouwen als leiding van God die Zijn toekomstige knechten al voorbereid voor het predikambt. Als onderwijzer ervaring met helder uiteenzetten van dingen, goed kunnen presenteren en als ouderling ervaring met pastoraal werk.
Laatst gewijzigd door Kislev op 30 mei 2006, 12:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Mijn achternaam!?!?!?Unionist schreef:Jouw vader is toch kanidaat in de Nederlands Gereformeerde Kerk? Verder ken ik niemand met jouw achternaam.
Ds. Lassie. Wel orignineel. Ds. Lassie, hij preekt met passie. (En wat jammer is: hij ruikt naar nasi.)
nee, mijn broer hoopt wel op de kansel te mogen komen (nee niet bij de gg)
maar mijn zwager gaat wel voor in bepaalde gemeentens.
Nounou. Ik heb heel wat leraren gehad die helemaal niet helder waren en niet konden presenteren. Het feit dat ze beide in het onderwijs zitten is ws toeval.Kislev schreef:Hoe komt het dat nu al namen bekend zijn? Lijkt me netter als het curratorium dat zelf bekend maakt.
Ik heb van een ouderling die onder wijlen ds R.Kok in het ambt kwam gehoord dat die erg veel moeite had met onderwijzers in de kerkenraad. Hij vond ze eigenwijs en wisten de bijbelse geschiedenissen altijd volgens de regeltjes tot in de treure neer te zetten en precies zoals het op de kweekschool was geleerd. Hij kon nog wel eens bruuks reageren.Kislev schreef: ...... Dat beide ouderling zijn en uit het onderwijs komen kun je zien als een voorkeur van het curratorium. Misschien kun je het beter beschouwen als leiding van God die Zijn toekomstige knechten al voorbereid voor het predikambt. Als onderwijzer ervaring met helder uiteenzetten van dingen, goed kunnen presenteren en als ouderling ervaring met pastoraal werk.
Tot op het moment dat er opnieuw kandidering was van ouderlingen en dat ds. Kok geen enkel bezwaar had met de kandidering van een onderwijzer. De ouderling vroeg bij het naar huis gaan aan ds. Kok waarom hij voor deze kandidering kon zijn omdat het toch een onderwijzer was. Ds. Kok reageerde / bromde "dit was nou net die ene goeie die er was, dus dat kan wel. En we kunnen hem nog wel bijschaven". :mrgreen:
En ik heb veel meer leraren gehad die geen predikant zijn geworden dan die het wel zijn geworden..... Het causale verband is blijkbaar toch weer niet zo vast...refo schreef:
Nounou. Ik heb heel wat leraren gehad die helemaal niet helder waren en niet konden presenteren. Het feit dat ze beide in het onderwijs zitten is ws toeval.
:mrgreen: