Via google kom je soms nog op oude osw-topics terecht, dat wil weleens wat verhelderen :mrgreen:Eppie schreef::roll:Corydoras schreef: Zo'n tel.nr. is trouwens wel handig, ben ook wel benieuwd wat ze bij jullie doen met mensen met dubbele identiteit 8)
Is Peijs wel wijs?
Re: Is Peijs wel wijs?

Re: Is Peijs wel wijs?
De oplettende lezertjes kunnen dat ook zonder OSW. Maar goed discussie gesloten. IK zie je volgende week wel.Corydoras schreef:Via google kom je soms nog op oude osw-topics terecht, dat wil weleens wat verhelderen :mrgreen:Eppie schreef::roll:Corydoras schreef: Zo'n tel.nr. is trouwens wel handig, ben ook wel benieuwd wat ze bij jullie doen met mensen met dubbele identiteit 8)

Re: Is Peijs wel wijs?
Tja, ik legde in eerste instantie een link tussen eppie (epje) en het lab, maar dat klopte niet helemaalEppie schreef:De oplettende lezertjes kunnen dat ook zonder OSW.Corydoras schreef:Via google kom je soms nog op oude osw-topics terecht, dat wil weleens wat verhelderen :mrgreen:Eppie schreef::roll:Corydoras schreef: Zo'n tel.nr. is trouwens wel handig, ben ook wel benieuwd wat ze bij jullie doen met mensen met dubbele identiteit 8)
Had het wel kunnen weten

IK zie je volgende week wel.
:roll:Toch kan ik je aanraden om eens te komen kijken wat wij doen met vrouwen die koken in een lab ruimte.
Is dat veilig zonder bodyguards?
Serieus: dat lijkt me best leuk, maar ik heb daar in ieder geval voor de Kerst geen tijd voor. (Niet alle studenten zwemmen in de tijd

on topic graag
Van http://www.christenunie.nl:
Peijs niet wijs? Slob is top!
Van http://www.christenunie.nl:
Handsfree bellen op de fiets woensdag 7 december 2005 - 18:45
Arie Slob (ChristenUnie) heeft minister Peijs van Verkeer gevraagd om te onderzoeken wat de risico's zijn van het mobiel bellen op de fiets. Dat deed hij tijdens de behandeling van de verkeersbegroting. Slob is geschrokken van het aantal verkeersongevallen met jongeren en wil weten of er een relatie is met bellen op de fiets.
Er is nog nooit onderzoek gedaan naar de risico's van het niet handsfree bellen op de fiets. De minister vindt het hoog tijd worden en reageerde daarom positief op het verzoek van Slob. Bestuurders van auto's moeten een forse boete betalen als ze niet handsfree bellen. Fietsers bellen er lustig op los.
Slob: "Het gaat mij er om dat we de risico's in kaart brengen, want de veiligheid in het verkeer is in het belang van ons allemaal. Als er aanleiding is om het niet handsfree bellen te verbieden, moeten we maar eens kijken hoe we dat aanpakken. Om te beginnen moeten we in ieders belang de realiteit onder ogen durven te zien".
Peijs niet wijs? Slob is top!
Je bent verplicht een bel op je fiets te hebben, geen enkele fietsenmaker heeft een handsfreebel in de winkel liggen! Hoe moet dat dan [zie ook het spotprentje in het RD van zaterdag]Unionist schreef:on topic graag
Van http://www.christenunie.nl:
Handsfree bellen op de fiets woensdag 7 december 2005 - 18:45
Arie Slob (ChristenUnie) heeft minister Peijs van Verkeer gevraagd om te onderzoeken wat de risico's zijn van het mobiel bellen op de fiets. Dat deed hij tijdens de behandeling van de verkeersbegroting. Slob is geschrokken van het aantal verkeersongevallen met jongeren en wil weten of er een relatie is met bellen op de fiets.
Er is nog nooit onderzoek gedaan naar de risico's van het niet handsfree bellen op de fiets. De minister vindt het hoog tijd worden en reageerde daarom positief op het verzoek van Slob. Bestuurders van auto's moeten een forse boete betalen als ze niet handsfree bellen. Fietsers bellen er lustig op los.
Slob: "Het gaat mij er om dat we de risico's in kaart brengen, want de veiligheid in het verkeer is in het belang van ons allemaal. Als er aanleiding is om het niet handsfree bellen te verbieden, moeten we maar eens kijken hoe we dat aanpakken. Om te beginnen moeten we in ieders belang de realiteit onder ogen durven te zien".
Peijs niet wijs? Slob is top!
Opzich heeft onze minister wel gelijk. 80 rijden op de snelweg is opzich niets mis mee, als het echt beter voor het millieu is. Alleen, laat ze dan beginnen met het aantal banen uitbreiden. Want nu staan er alleen maar meer en langere files, en dát is pas slecht voor het millieu.
Nee, het idee is goed. De uitvoering beroerd...
Nee, het idee is goed. De uitvoering beroerd...
Vraag ik me af, tijdens de sneeuw een paar weken terug ontstonden veel files in de randstad juist waar harder rijden toegestaan was en mensen dus niet te veel van snelheid hoefden te veranderen. Doorstroming verloopt makkelijker als iedereen 80 rijdt. Ik weet niet of dit de tijd die mensen langer op de weg zitten door een lagere snelheid goedmaakt, ik vermoed van wel.memento schreef:Opzich heeft onze minister wel gelijk. 80 rijden op de snelweg is opzich niets mis mee, als het echt beter voor het millieu is. Alleen, laat ze dan beginnen met het aantal banen uitbreiden. Want nu staan er alleen maar meer en langere files, en dát is pas slecht voor het millieu.
Nee, het idee is goed. De uitvoering beroerd...
Ik kom dagelijks over de A20 en A13, en zowel avondspits als de ochtendspits op die stukken weg beginnen eerder, en eindigen later, dan voor de invoering van de zone 80.parsifal schreef:Vraag ik me af, tijdens de sneeuw een paar weken terug ontstonden veel files in de randstad juist waar harder rijden toegestaan was en mensen dus niet te veel van snelheid hoefden te veranderen. Doorstroming verloopt makkelijker als iedereen 80 rijdt. Ik weet niet of dit de tijd die mensen langer op de weg zitten door een lagere snelheid goedmaakt, ik vermoed van wel.memento schreef:Opzich heeft onze minister wel gelijk. 80 rijden op de snelweg is opzich niets mis mee, als het echt beter voor het millieu is. Alleen, laat ze dan beginnen met het aantal banen uitbreiden. Want nu staan er alleen maar meer en langere files, en dát is pas slecht voor het millieu.
Nee, het idee is goed. De uitvoering beroerd...
Het probleem is dat er een bepaalde hoeveelheid verkeer over die wegen moet. En bij 80 km/uur kunnen er minder auto's per uur door, dan bij 100 km/uur. Scheelt toch 20% doorstroming...
Bij voldoende banen zal een snelheidsbeperking met trajectcontrole juist file-verminderend werken. Maar op de A20 en A13 zijn 3 banen niet genoeg...
Het scheelt voor het milieu maar bar weinig... en zelfs niks als er meer file's door komen....memento schreef:Opzich heeft onze minister wel gelijk. 80 rijden op de snelweg is opzich niets mis mee, als het echt beter voor het millieu is. Alleen, laat ze dan beginnen met het aantal banen uitbreiden. Want nu staan er alleen maar meer en langere files, en dát is pas slecht voor het millieu.
Nee, het idee is goed. De uitvoering beroerd...
Banen uitbreiden helpt wel wat.... maar ja, Nederland is gewoon te vol.
Openbaar vervoer is maar een slecht alternatief... wat moet je dan he... emigreren maar?
Het openbaar vervoer verbeteren en stimuleren!Marnix schreef:Het scheelt voor het milieu maar bar weinig... en zelfs niks als er meer file's door komen....memento schreef:Opzich heeft onze minister wel gelijk. 80 rijden op de snelweg is opzich niets mis mee, als het echt beter voor het millieu is. Alleen, laat ze dan beginnen met het aantal banen uitbreiden. Want nu staan er alleen maar meer en langere files, en dát is pas slecht voor het millieu.
Nee, het idee is goed. De uitvoering beroerd...
Banen uitbreiden helpt wel wat.... maar ja, Nederland is gewoon te vol.
Openbaar vervoer is maar een slecht alternatief... wat moet je dan he... emigreren maar?

Ik pleit voor het verbeteren van het OV. Dit door een groot metro-netwerk aan te leggen in de Randstad. Nu heeft alleen Rotterdam metro, ik stel voor dit uit te breiden naar de dorpen er omheen (Ridderkerk, Barendrecht, Ambacht, Delft, etc). Op deze metrolijn laten we vervolgens een snel-metro rijden, die alleen stopt op de hoofdstations.
Hohohoho, niet te snel. Ik vind het eigenlijk niet zo erg dat die junks en die jeugdige criminelen bij R'dam Kralingsezoom in de Metro blijven zitten. Ik rij dan wel met de auto of de bus naar Ambacht.memento schreef:Ik pleit voor het verbeteren van het OV. Dit door een groot metro-netwerk aan te leggen in de Randstad. Nu heeft alleen Rotterdam metro, ik stel voor dit uit te breiden naar de dorpen er omheen (Ridderkerk, Barendrecht, Ambacht, Delft, etc). Op deze metrolijn laten we vervolgens een snel-metro rijden, die alleen stopt op de hoofdstations.
Wat denk je waarom de Metro ondanks herhaaldelijke plannen nog niet is doorgetrokken naar Ridderkerk? Juist, daarom.
In basis een prima idee, maar dan ook direct 100% controle op zwartrijden en in ieder metro-stel 1 of 2 orde handhavers.
Dat hebben ze ook al in de trams en bussen die in het grensgebied tussen Rotterdam/andere dorpen (denk bv aan Beverswaard) rijden, en werkt perfect. Het enige probleem is dat men daar geen geld voor over heeft...Pim schreef:In basis een prima idee, maar dan ook direct 100% controle op zwartrijden en in ieder metro-stel 1 of 2 orde handhavers.
Nee, de ideale situatie vind ik waar de hele stad en omliggende plaatsen mbv de metro aan elkaar verbonden zijn. Denk bv aan Praag of Budapest, of in mindere mate Londen.
Metro is snel, produceerd geen millieu-verontreinigende stoffen, kost geen ruimte boven de grond.
Inderdaad.... erg belangrijk.... aan de andere kant, ook dat is best lastig, niet alleen het wegennet maar ook de spoorwegen zijn door de enorme bevolkingsdichtheid in Nederland behoorlijk overbelast... maar ja, wie moet het betalen? Zowel de NS, ProRail als de overheid zouden flink in de buidel moeten tasten. Gevolgen? Duurdere treinkaartjes? Zou goed kunnen.... en de treinkaartjes zijn al behoorlijk duur... Op die manier wordt reizen met het OV ook niet aantrekkelijker. Soms vraag ik me wel eens af of het niet beter was als de NS in handen van de overheid gebleven was...Corydoras schreef:Het openbaar vervoer verbeteren en stimuleren!Marnix schreef:Het scheelt voor het milieu maar bar weinig... en zelfs niks als er meer file's door komen....memento schreef:Opzich heeft onze minister wel gelijk. 80 rijden op de snelweg is opzich niets mis mee, als het echt beter voor het millieu is. Alleen, laat ze dan beginnen met het aantal banen uitbreiden. Want nu staan er alleen maar meer en langere files, en dát is pas slecht voor het millieu.
Nee, het idee is goed. De uitvoering beroerd...
Banen uitbreiden helpt wel wat.... maar ja, Nederland is gewoon te vol.
Openbaar vervoer is maar een slecht alternatief... wat moet je dan he... emigreren maar?