Is Peijs wel wijs?

Corydoras

Re: Is Peijs wel wijs?

Bericht door Corydoras »

Eppie schreef:
Corydoras schreef: Zo'n tel.nr. is trouwens wel handig, ben ook wel benieuwd wat ze bij jullie doen met mensen met dubbele identiteit 8)
:roll:
Via google kom je soms nog op oude osw-topics terecht, dat wil weleens wat verhelderen :mrgreen:
Afbeelding
Eppie

Bericht door Eppie »

Corydoras schreef:
Eppie schreef:
Corydoras schreef: Zo'n tel.nr. is trouwens wel handig, ben ook wel benieuwd wat ze bij jullie doen met mensen met dubbele identiteit 8)
Via google kom je soms nog op oude osw-topics terecht, dat wil weleens wat verhelderen :mrgreen:
De oplettende lezertjes kunnen dat ook zonder OSW. Maar goed discussie gesloten. IK zie je volgende week wel. :?:
Corydoras

Bericht door Corydoras »

Eppie schreef:
Corydoras schreef:
Eppie schreef:
De oplettende lezertjes kunnen dat ook zonder OSW.
Tja, ik legde in eerste instantie een link tussen eppie (epje) en het lab, maar dat klopte niet helemaal
Had het wel kunnen weten :oops:
IK zie je volgende week wel. :?:
Toch kan ik je aanraden om eens te komen kijken wat wij doen met vrouwen die koken in een lab ruimte.
Is dat veilig zonder bodyguards?

Serieus: dat lijkt me best leuk, maar ik heb daar in ieder geval voor de Kerst geen tijd voor. (Niet alle studenten zwemmen in de tijd :wink: )
Afbeelding
Unionist

Bericht door Unionist »

on topic graag

Van http://www.christenunie.nl:
Handsfree bellen op de fiets woensdag 7 december 2005 - 18:45

Arie Slob (ChristenUnie) heeft minister Peijs van Verkeer gevraagd om te onderzoeken wat de risico's zijn van het mobiel bellen op de fiets. Dat deed hij tijdens de behandeling van de verkeersbegroting. Slob is geschrokken van het aantal verkeersongevallen met jongeren en wil weten of er een relatie is met bellen op de fiets.

Er is nog nooit onderzoek gedaan naar de risico's van het niet handsfree bellen op de fiets. De minister vindt het hoog tijd worden en reageerde daarom positief op het verzoek van Slob. Bestuurders van auto's moeten een forse boete betalen als ze niet handsfree bellen. Fietsers bellen er lustig op los.

Slob: "Het gaat mij er om dat we de risico's in kaart brengen, want de veiligheid in het verkeer is in het belang van ons allemaal. Als er aanleiding is om het niet handsfree bellen te verbieden, moeten we maar eens kijken hoe we dat aanpakken. Om te beginnen moeten we in ieders belang de realiteit onder ogen durven te zien".

Peijs niet wijs? Slob is top!
Eppie

Bericht door Eppie »

Unionist schreef:on topic graag

Van http://www.christenunie.nl:
Handsfree bellen op de fiets woensdag 7 december 2005 - 18:45

Arie Slob (ChristenUnie) heeft minister Peijs van Verkeer gevraagd om te onderzoeken wat de risico's zijn van het mobiel bellen op de fiets. Dat deed hij tijdens de behandeling van de verkeersbegroting. Slob is geschrokken van het aantal verkeersongevallen met jongeren en wil weten of er een relatie is met bellen op de fiets.

Er is nog nooit onderzoek gedaan naar de risico's van het niet handsfree bellen op de fiets. De minister vindt het hoog tijd worden en reageerde daarom positief op het verzoek van Slob. Bestuurders van auto's moeten een forse boete betalen als ze niet handsfree bellen. Fietsers bellen er lustig op los.

Slob: "Het gaat mij er om dat we de risico's in kaart brengen, want de veiligheid in het verkeer is in het belang van ons allemaal. Als er aanleiding is om het niet handsfree bellen te verbieden, moeten we maar eens kijken hoe we dat aanpakken. Om te beginnen moeten we in ieders belang de realiteit onder ogen durven te zien".

Peijs niet wijs? Slob is top!
Je bent verplicht een bel op je fiets te hebben, geen enkele fietsenmaker heeft een handsfreebel in de winkel liggen! Hoe moet dat dan [zie ook het spotprentje in het RD van zaterdag]
memento

Bericht door memento »

Opzich heeft onze minister wel gelijk. 80 rijden op de snelweg is opzich niets mis mee, als het echt beter voor het millieu is. Alleen, laat ze dan beginnen met het aantal banen uitbreiden. Want nu staan er alleen maar meer en langere files, en dát is pas slecht voor het millieu.

Nee, het idee is goed. De uitvoering beroerd...
parsifal

Bericht door parsifal »

memento schreef:Opzich heeft onze minister wel gelijk. 80 rijden op de snelweg is opzich niets mis mee, als het echt beter voor het millieu is. Alleen, laat ze dan beginnen met het aantal banen uitbreiden. Want nu staan er alleen maar meer en langere files, en dát is pas slecht voor het millieu.

Vraag ik me af, tijdens de sneeuw een paar weken terug ontstonden veel files in de randstad juist waar harder rijden toegestaan was en mensen dus niet te veel van snelheid hoefden te veranderen. Doorstroming verloopt makkelijker als iedereen 80 rijdt. Ik weet niet of dit de tijd die mensen langer op de weg zitten door een lagere snelheid goedmaakt, ik vermoed van wel.
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

[quote="Eppie"]
Je bent verplicht een bel op je fiets te hebben, geen enkele fietsenmaker heeft een handsfreebel in de winkel liggen! Hoe moet dat dan [zie ook het spotprentje in het RD van zaterdag][/quo

die was echt goed ja :mrgreen:
memento

Bericht door memento »

parsifal schreef:
memento schreef:Opzich heeft onze minister wel gelijk. 80 rijden op de snelweg is opzich niets mis mee, als het echt beter voor het millieu is. Alleen, laat ze dan beginnen met het aantal banen uitbreiden. Want nu staan er alleen maar meer en langere files, en dát is pas slecht voor het millieu.

Vraag ik me af, tijdens de sneeuw een paar weken terug ontstonden veel files in de randstad juist waar harder rijden toegestaan was en mensen dus niet te veel van snelheid hoefden te veranderen. Doorstroming verloopt makkelijker als iedereen 80 rijdt. Ik weet niet of dit de tijd die mensen langer op de weg zitten door een lagere snelheid goedmaakt, ik vermoed van wel.
Ik kom dagelijks over de A20 en A13, en zowel avondspits als de ochtendspits op die stukken weg beginnen eerder, en eindigen later, dan voor de invoering van de zone 80.

Het probleem is dat er een bepaalde hoeveelheid verkeer over die wegen moet. En bij 80 km/uur kunnen er minder auto's per uur door, dan bij 100 km/uur. Scheelt toch 20% doorstroming...

Bij voldoende banen zal een snelheidsbeperking met trajectcontrole juist file-verminderend werken. Maar op de A20 en A13 zijn 3 banen niet genoeg...
Marnix

Bericht door Marnix »

Het scheelt voor het milieu maar bar weinig... en zelfs niks als er meer file's door komen....

Banen uitbreiden helpt wel wat.... maar ja, Nederland is gewoon te vol.

Openbaar vervoer is maar een slecht alternatief... wat moet je dan he... emigreren maar?
Corydoras

Bericht door Corydoras »

Marnix schreef:

Het scheelt voor het milieu maar bar weinig... en zelfs niks als er meer file's door komen....

Openbaar vervoer is maar een slecht alternatief... wat moet je dan he... emigreren maar?
Het openbaar vervoer verbeteren en stimuleren!
Afbeelding
memento

Bericht door memento »

Ik pleit voor het verbeteren van het OV. Dit door een groot metro-netwerk aan te leggen in de Randstad. Nu heeft alleen Rotterdam metro, ik stel voor dit uit te breiden naar de dorpen er omheen (Ridderkerk, Barendrecht, Ambacht, Delft, etc). Op deze metrolijn laten we vervolgens een snel-metro rijden, die alleen stopt op de hoofdstations.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

memento schreef:Ik pleit voor het verbeteren van het OV. Dit door een groot metro-netwerk aan te leggen in de Randstad. Nu heeft alleen Rotterdam metro, ik stel voor dit uit te breiden naar de dorpen er omheen (Ridderkerk, Barendrecht, Ambacht, Delft, etc). Op deze metrolijn laten we vervolgens een snel-metro rijden, die alleen stopt op de hoofdstations.
Hohohoho, niet te snel. Ik vind het eigenlijk niet zo erg dat die junks en die jeugdige criminelen bij R'dam Kralingsezoom in de Metro blijven zitten. Ik rij dan wel met de auto of de bus naar Ambacht.

Wat denk je waarom de Metro ondanks herhaaldelijke plannen nog niet is doorgetrokken naar Ridderkerk? Juist, daarom.

In basis een prima idee, maar dan ook direct 100% controle op zwartrijden en in ieder metro-stel 1 of 2 orde handhavers.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
memento

Bericht door memento »

Pim schreef:In basis een prima idee, maar dan ook direct 100% controle op zwartrijden en in ieder metro-stel 1 of 2 orde handhavers.
Dat hebben ze ook al in de trams en bussen die in het grensgebied tussen Rotterdam/andere dorpen (denk bv aan Beverswaard) rijden, en werkt perfect. Het enige probleem is dat men daar geen geld voor over heeft...

Nee, de ideale situatie vind ik waar de hele stad en omliggende plaatsen mbv de metro aan elkaar verbonden zijn. Denk bv aan Praag of Budapest, of in mindere mate Londen.

Metro is snel, produceerd geen millieu-verontreinigende stoffen, kost geen ruimte boven de grond.
Marnix

Bericht door Marnix »

Corydoras schreef:
Marnix schreef:

Het openbaar vervoer verbeteren en stimuleren!
Inderdaad.... erg belangrijk.... aan de andere kant, ook dat is best lastig, niet alleen het wegennet maar ook de spoorwegen zijn door de enorme bevolkingsdichtheid in Nederland behoorlijk overbelast... maar ja, wie moet het betalen? Zowel de NS, ProRail als de overheid zouden flink in de buidel moeten tasten. Gevolgen? Duurdere treinkaartjes? Zou goed kunnen.... en de treinkaartjes zijn al behoorlijk duur... Op die manier wordt reizen met het OV ook niet aantrekkelijker. Soms vraag ik me wel eens af of het niet beter was als de NS in handen van de overheid gebleven was...
Plaats reactie