Gebrek aan sexuele moraal

Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

tukkertje schreef:
Barryvrouw schreef:
Gabrielle schreef:wel weet ik dat deze twee, geen voetbalclubs ed. sponsoren.
( wat ik altijd maar een vreemde zaak vind, iets sponsoren met het geld van een ander, je klanten dus ) of zie ik dat niet goed ?
Dat vind ik nou ook altijd zo ergerlijk. Niet omdat het wat voor club dan ook is, maar het komt op mij ook zo stom over. In een bedrijf is het ook geld van de klant, maar bij een verzekeringsmij vind ik dat net ff iets anders. :?: :?: :?:
Tis raar, maar zo willen ze natuurlijk ook meer klanten trekken. Tis een normale bedrijfstak. Wat denk je van de energiemaatschappijen dan. Nuon (Vitesse) Essent(schaatsen)
Sport wordt gezien als algemeen nut en belang en tot op zekere hoogte is dat ook zo.
Marnix

Bericht door Marnix »

Gabrielle schreef:
Breekijzertje schreef:
jakobmarin schreef:Je kunt je verzekeren bij verzekeraars die geen abortussen en euthanasie vergoeden. En waarschijnlijk ook geen ballonnetjes.

Ze zijn misschien ietsiepietse duurder, maar dat valt reuze mee:

DVZ

en

Prolife

En misschien zijn er nog wel meer.

Waarom daar geen verzekering?
Waarom daar geen verzekering.
Omdat het gebakken lucht is.
Deze kleinere spelers op de verzekeringsmarkt "verzekeren" zichzelf ook weer bij de grotere jongens. Zo gaat dat in de verzekeringswereld.
Indirect betaal je dus gewoon mee aan allerlei discutabele zaken.
Veel mensen weten dit echter niet.
Bij deze.
Dat kan zo zijn, ik weet het niet.
wel weet ik dat deze twee, geen voetbalclubs ed. sponsoren.
( wat ik altijd maar een vreemde zaak vind, iets sponsoren met het geld van een ander, je klanten dus ) of zie ik dat niet goed ?
Goed.... even voor de duidelijkheid. Als je denkt dat bedrijven voetbalclubs sponsoren omdat ze het nou eenmaal een toffe club vinden, zit je er nogal naast. Als je dat niet denkt is bovenstaande posting onverklaarbaar. Het idee van sponsoring is niet iets waarbij bedrijven geld weggooien. Ze investeren geld in reclame.... en hopen dat via die reclame die leidt tot naamsbekendheid en mogelijk meer investeringen van klanten terug te verdienen en er zelfs winst op te maken. Een win-win situatie dus, en dat is wat anders dan situatie van verlies (bedrijf) winst (club) die jij schetst. Je hebt er toch ook geen moeite mee bij een energiebedrijf of verzekeringsbedrijf te zitten die advertenties in kranten / tijdschriften plaatst of reclamespotjes op radio/tv uitzendt? Wat is het verschil?
plebe

Bericht door plebe »

Dat zijn moeilijke dingen.
Veel reformatorische christenen, waaronder ons gezin, bankieren bij de Rabobank.
Deze bank heeft sinds kort een meerderheidsbelang in Talpa...

Zo kun je wel doorgaan en kom je tot de conclusie dat je nergens meer kunt kopen.
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Unionist

Bericht door Unionist »

Breekijzertje schreef:
Miscanthus schreef:
'Seksuele voorlichting aan kleuters'

Uitgegeven: 9 december 2005 09:57
Laatst gewijzigd: 9 december 2005 09:58

AMSTERDAM - Kleuters moeten op school worden voorgelicht over seksualiteit. Dat vindt de Rutgers Nisso Groep, meldt Algemeen Dagblad vrijdag. Rutgers, het landelijk Kenniscentrum Seksualiteit, vindt dat jonge kinderen meer over seksualiteit moeten leren dan alleen de biologische feiten.

Rutgers adviseert scholen vroeg te beginnen met seksuele voorlichting. "Met 4-jarigen moet je al praten over seksuele zaken die hen bezighouden. Het verschil tussen een jongetje en een meisje, bijvoorbeeld", zegt consultant Yuri Ohlrichs van Rutgers Nisso. Naarmate de leeftijd vordert, moeten andere seksgerelateerde onderwerpen aan de orde komen. Ook moeten leraren later niet alleen feiten 'opdissen', maar in de lessen maatschappijleer of verzorging ook de discussie over seksualiteit aangaan.
van: nu.nl

Wat moeten we hier nu van denken?
Met de laatste zin kan ik het van harte eens zijn, maar is het is ook een taak van ouders in de eerste plaats. Of niet?
De volgende stap is het practicum in het voortgezet onderwijs......... :mrgreen:
Seksuele voorlichting is een taak van de ouders, ja. En die kunnen er niet vroeg genoeg mee beginnen. Natuurlijk hoef je niet boven de wieg al het verschil tussen allerlei voorbehoedsmiddelen uit te leggen, maar alles op zijn tijd.

Als je op hun twaalfde met een rood hoofd een boekje aanreikt van: lees dit maar eens en als je vragen hebt kom je maar, dan ben je mooi te laat.

Seksualiteit is méér dan geslachtsgemeenschap. En zeker de eerste stappen daarin moet je al heel jong aan ze vertellen als je wilt dat ze er rein mee opgroeien.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Weet iemand literatuur met een zinnige handreiking?
Unionist

Bericht door Unionist »

Wij hebben eens een prachtig boekje gehad, geen handleiding, maar om samen met je kinderen te lezen. Ik zal nog eens navragen thuis.
vlinder

Bericht door vlinder »

Kijk dit ben ik!!!

Dat boekje zijn mijn zusjes van 9 en 11 nu samen aan het lezen.
Is vanuit Christelijk oogpunt geschreven dacht ik.

De meesten zullen het wel kennen denk ik.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gian

Bericht door Gian »

plebe schreef:Dat zijn moeilijke dingen.
Veel reformatorische christenen, waaronder ons gezin, bankieren bij de Rabobank.
Je zit binnen 5 minuten bij een andere bank hoor...
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

Gian schreef:
plebe schreef:Dat zijn moeilijke dingen.
Je zit binnen 5 minuten bij een andere bank hoor...
geloof ik nix van... leg uit!!!
:wink:
Unionist

Bericht door Unionist »

Unionist schreef:Wij hebben eens een prachtig boekje gehad, geen handleiding, maar om samen met je kinderen te lezen. Ik zal nog eens navragen thuis.
Het heette: "Kunnen papa's ook kinderen krijgen", schrijver weet ik niet meer. Het was uit het DUits vertaald.

Het begon met een klassensituatie, waarin een kind een beer meenam met een rits in zijn buik. Daarin zat een klein beertje....

Ik herinner me nog wel dat het heel open was (man en paard werd genoemd, zeg maar.), maar ook heel fris. Ik zal in de biep moeten kijken wie de auteur en de uitgever was)
Marnix

Bericht door Marnix »

Unionist schreef:
Unionist schreef:Wij hebben eens een prachtig boekje gehad, geen handleiding, maar om samen met je kinderen te lezen. Ik zal nog eens navragen thuis.
Het heette: "Kunnen papa's ook kinderen krijgen", schrijver weet ik niet meer. Het was uit het DUits vertaald.

Het begon met een klassensituatie, waarin een kind een beer meenam met een rits in zijn buik. Daarin zat een klein beertje....

Ik herinner me nog wel dat het heel open was (man en paard werd genoemd, zeg maar.), maar ook heel fris. Ik zal in de biep moeten kijken wie de auteur en de uitgever was)
Wat hebben paarden er nou weer mee te maken dan? :D Van de bijtjes wist ik al maar paarden?! :)
Unionist

Bericht door Unionist »

Nou, bij een paard gaat het ongeveer net zo...

Ik heb eens gehoord van een boerengezin waarbij een kind vroeg hoe kinderen geboren werden. "Net als bij een koe" zei moeder. Waarop het kind jarenlang gedacht heeft dat pa het er met een touw om de beentjes uit moest trekken.

Als 't niet echt gebeurd is, kan het nog gebeuren, nietwaar?
parsifal

Bericht door parsifal »

Marnix schreef:
Wat hebben paarden er nou weer mee te maken dan? :D Van de bijtjes wist ik al maar paarden?! :)
Nou dat is een verledentijdsvorm en dat heeft er wel wat mee te maken.
Plaats reactie