Welke ziektekostenverzekering?

refo

Bericht door refo »

In feite is van 'verzekeren' niet eens meer sprake. Het wettelijke ziekenfonds is uitgebreid naar alle nederlanders. Het pakket staat vast, het maximale verlies per polis is gegarandeerd. Nu is het alleen nog: welke maatschappij kan het slimst de boel organiseren. Die heeft minder strijkstokkosten = lagere premie.

In de toekomst zal blijken dat bepaalde maatschappijen nou net de 'slechte risico's' op zich verenigd hebben. Die maken 'verliezen'. Zie je nu kans de jonge mensen aan je te binden, dan zal wat betreft schade die maatschappij het goed doen. Die twee uitersten zullen zich vertalen in premies, als het goed is. De eerste zou wel eens op 1300-1400 uit kunnen komen, de tweede groep op 800-900 structureel. Maar dan zal er wel een soort wettelijke verevening plaatsvinden, waarbij grote bedragen via de grote rijkspot zullen lopen.

Hebben we nog de aanvullingen. Dat zijn helemaal geen verzekeringen. Je zoekt iets, waarvan je vrij zeker bent dat je het gaat aanspreken. De rest verzeker je niet. Altijd te duur dus.
Daarom: vergelijk de aanvullingen eens en bekijk wat je krijgt en vergelijk dat met drie jaar premiebetalen.
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik neig naar DVZ (collectief via mijn werk of via VakGMV, hangt een beetje van het pct. af). Ik vind ze een wat sympathieker uitstraling hebben dan PL. Iets bescheidener, ik hou daar wel van.

PMA en National Academic zijn ietsiepietsie goedkoper, maar ik ga toch voor het principe.
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

we zijn ons nog aan het beraden,
we willen van pro-life af, maar wat dan.

iemand ervaring met Delta Lloyd ? ( kunnen we collectief ) ?
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Gabrielle schreef:we zijn ons nog aan het beraden,
we willen van pro-life af, maar wat dan.

iemand ervaring met Delta Lloyd ? ( kunnen we collectief ) ?
Als je werkgever geen collectieve verzekering heft afgesloten kun je prima kiezen op http://www.kiesbeter.nl
Gian

Bericht door Gian »

Tip:

http://www.defriesland.nl/default.htm

Iets hogere basispremie, maar een heel aantrekklijk tandpakket vanaf 4,95 p/mnd

De addertjes zitten vaak in de aanvullende paketten. Bij Trias en VGZ moet je eerst je basis pakket uitbreiden voordat je uberhaupt een tandpakket mag nemen. Bij Anderzorg/Menzis verzekeren ze ongevraagd aanvullen je kinderen mee als je aanvullende paketten neemt a 6,25 p mnd.
Andere verzekeraars zit je 5 jaar aan vast ipv 1 jaar(lees de kleine lettertjes)
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Ja, maar bij de Friesland vergoeden ze de tandarts maar voor 80% en niet de volle 100%. Dus moet je alsnog bij betalen.

Ik overweeg nu om naar Interpolis te gaan. Maar ben nog de kleine lettertjes aan het naspeuren. Met de collectiviteitskorting die je via de Rabobank krijgt, zijn ze de goedkoopste, ook met de tandartsverzekering erbij.

Voor 89 euro heb je een basisverzekering en een tandartsverzekering, die voor 100% dekt.
refo

Bericht door refo »

Dat is precies de reden waarom die aanvullingen zo duur zijn: ik heb een goed gebit, dus ik verzeker niet. of: ik heb geen goed gebit dus ik verzeker wel.
Overigens is het probleem met uitbetalen niet meer aan de orde. Neem een 'natura-verzkering'. Het feit dat die andere vorm duurder is komt niet van de hogere kosten van zorg. Alleen doordat ze meer administratieve rompslomp verwachten.
Unionist

Bericht door Unionist »

Neemt er nog iemand een eigen risico?
refo

Bericht door refo »

Tot vorig jaar had ik een ER van 1000 euro. dat scheelde meer dan 2000 euro premie per jaar. :)

In het nieuwe stelsel is het voor niemand interessant. Of je moet absoluut zeker weten geen kosten te hebben. (Maar dan kun je je beter niet verzekeren ;) )

Verder zijn alle basispolissen precies hetzelfde. Van 'principe' is geen sprake. Wel kun je als een gentlemen's agreeement afspreken dat je geen abortus enzo zult declareren. Dat zul je ook helemaal niet van plan zijn, dus kun je evengoed een andere, goedkopere verzekering nemen. Meebetalen doe je toch. Je hebt geen enkele invloed in de geldstromen die in de gezondheidszorg omgaan.
Overigens was in 2005 National Academic ook prolife. Ik neem aan dat dat nog zo is.
ahuibers

Bericht door ahuibers »

'Zorgpremie in 2007 hoger dan 100 euro per maand'

Uitgegeven: 4 januari 2006 07:18
Laatst gewijzigd: 4 januari 2006 07:39
AMSTERDAM - Directeur Martin Bontje van Zorgverzekeraars Nederland acht de kans groot dat volgend jaar de zorgpremie hoger wordt dan 100 euro per maand. Dit zei hij dinsdagavond in het radioprogramma BNR Laat.

"Ik zie nu dat er tussen de zorgverzekeraars een prijzenslag gaande is. Er zijn zorgverzekeraars die hun reserves inzetten, er zijn zorgverzekeraars die onder de kostprijs zitten, en dat kun je niet lang volhouden. Dat betekent dat op enig moment die prijs extra omhoog moet", aldus Bontje.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Ook wij gaan voor National Academic, is de goedkoopste met zoals het nu eruit ziet prima dekking verder. Lekker collectief via school...
memento

Bericht door memento »

Ik ga voor Interpolis. Via Rabobank krijg je 10% korting, en kom je met het duurste pluspakket uit op 106 EUR/maand.
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

memento schreef:Ik ga voor Interpolis. Via Rabobank krijg je 10% korting, en kom je met het duurste pluspakket uit op 106 EUR/maand.
Ik ook, ik heb hem net afgesloten.
ahuibers

Bericht door ahuibers »

Unionist schreef:Neemt er nog iemand een eigen risico?
Ik niet.

Ik heb Prolife afgesloten.
Ik had voorheen OHRA.
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

AartJan schreef:Ja, maar bij de Friesland vergoeden ze de tandarts maar voor 80% en niet de volle 100%. Dus moet je alsnog bij betalen.

Ik overweeg nu om naar Interpolis te gaan. Maar ben nog de kleine lettertjes aan het naspeuren. Met de collectiviteitskorting die je via de Rabobank krijgt, zijn ze de goedkoopste, ook met de tandartsverzekering erbij.

Voor 89 euro heb je een basisverzekering en een tandartsverzekering, die voor 100% dekt.
Let op bij de Friesland verzekering, bij de tandartsverzekering krijg je géén techniekkosten vergoed !!!!!
Dat is een hele hap bij een kroon :roll:
Plaats reactie