We dwalen weer zeer ver af van enig feitelijk realiteitsgevoel.
De tijd ontbreekt me vaak om op elke posting een reactie te geven, al zou ik dat graag doen...
Laat duidelijk zijn, dat de Heere Jezus naastenliefde uitdroeg en predikte. En dat dit , naast God liefhebben, het grote gebod is.
Ik heb van jullie geen serie teksten nodig om dit te erkennen.
Ook kan ik bijbelteksten aanhalen waarin de Bijbel zegt dat "de overheid het zwaard niet tevergeefs draagt, Jezus de tempel reinigde etc. etc. , om mijn visie en de column ( waar het hier allemaal om begon) te verdedigen.
We moeten de naatsenliefde ook nooit vergeten Wel is er niets onbijbels aan om de problemen te BENOEMEN, te BESPREKEN en AAN TE PAKKEN.
En of we willen of niet , de gegevens wijzen onomstoten uit dat de allochtonen voor het overgrote deel verantwoordelijk zijn voor de in Nederland heersende criminaliteit. Specifieker gezegd, "de kleine criminaliteit", waar de burger het meeste last van heeft. De grote criminaliteit van de Mieremets en de Kleppers gaat 90 % van de burgers voorbij.( derhalve gezien de ernst van dee misdaad niet minder belangrijk om aan te pakken, maar dat terzijde).
Voor degene die het met CBS-gegevens onderbouwd wil zien de volgende link:
Verdacht van criminaliteit
tevens raad ik , als je het dan nog niet wilt geloven, aan om eens tussen de muren van een gevangenis te gaan kijken.
En het gaat er mij ook niet om om deze mensne af te schrijven. Maar ze moeten wel veilig woirden opgeborgen en sommigen zelfs voor ever uitgesloten worden van maatschappelijke deelname.
( dan hebben we tevens de taak om om te kijken naar degenen die in gevangnis kwijnen; zoals bijvb. gevangenzorg Nederland)
Dit alles staat een harde aanpak absoluut niet in de weg.! Sterker nog diegenben die waar spijt betuigen over hun criminele verleden zullen ten allen tijde erkennen dat ze een zware straf hebben/hadden verdiend.
En waarom zouden we de zaken niet mogen benoemen die feitelijk gewoon vast liggen. (al dan niet in stevige bewoordingen als er mensen zijn die er met softe bewoordingen niets mee doen? )
Het is toch gewoon een feit dat een marokaanse jongere 3,5 x zoveel kans maakt verdachte te worden dan een autochtone jongere?
Tevens word de "karikatuur" die er om marokkaanse en antiliaanse jongeren ontstaat niet door henzelf tegen gegaan. Nee sterker nog ook de niet-criminele allochtone jongere verdwijnt in de slachtofferrol, omdat ze zo zielig zijn...
Een sterk tegengeluid met bijbehorende daden wordt zelden van hen gehoord en gezien.
Waarom werken er hier in de supermarkt overwegend frisse marokkaanse meiden als vakkenvuller, maar zie ik geen ene marokkaanse jongen? Ze zeggen het zelf al tegen mij, nee m'n broer WIL niet werken en loopt op straat..........
en zo kan ik nog even doorgaan.
Wat ik hier op het forum zie is dat je overal kritiek op mag hebben maar door sommigen niet op de Islamisering en ( JA BIJBEHORENDE!!) criminaliteits-en terreur ontwikkelingen van onze allochtone medelanders.
En ja, de Overheid maar ook wij als christenen hebben zeer veel fout gedaan mbt integratie.
Vragen we ons wel eens af waarom er tegenwoordig NB nederlandse autochtone jongeren overgaan tot een orthodox islamitisch geloof terwijl de kerken leeglopen en ze liever voor Allah radicaliseren ( met burka en geen disco's meer) dan dat ze het voor onze Drieeenig God doen en een gereformeerd leven willen houden.
zomaar even wat gedachten die in me opkwamen na de laatste postings.
Ik blijf het naief noemen, als we elkaar op de, zogenaam ontbrekende, naastenliefde gaan wijzen en dan de feiten en grote problemen die er zijn niet meer mogen benoemen.
overigens gaat de vergelijking van Unionist natuurlijk niet op in deze discussie. Of wil hij de door hem geschetste situatie ook echt 1 op 1 doorzetten naar de toestand in Nl anno 2005??????
Laten we eerlijk blijven en niet gaan vergeestelijken om nu een vroom sausje in de discussie te gooien.
Zoals ik aan het begin van deze posting pleit : Naastenliefde nooit en nooit uit je handelen en denken gooien maar daarnaast ook Grove fouten in de maatschappij benoemen en BESTRIJDEN