WWJD

Leonius

Bericht door Leonius »

Hummel schreef:Het gaat bij het armbandje niet alleen om de uitstraling (zoals die van het zwarte pak), maar dient onder andere als geheugensteun.

Wat zou Jezus willen dat ik nu doe?

Als je dat in je achterhoofd houdt (en door dat armbandje wordt je daar heel wat keren per dag aan herinnerd), neem je je keuzes heel wat zorgvuldiger.
Dat kan wel wezen, maar dan nóg vind ik het doodarm. Kennelijk heb je zo'n ding nodig om jezelf voortdurend af te vragen of wat je doet wel in overeenstemming is met Gods wil. Dat wijst op een oppervlakkige trendy levensstijl. Als je daadwerkelijk worstelt met je zondig bestaan, dan loop je a. daar niet mee te koop, en b. je zal dan voortdurend jezelf afvragen of wat je doet wel in overeenstemming is met Gods wil.

Gr.,
Hummel

Bericht door Hummel »

Leonius schreef:
Hummel schreef:Het gaat bij het armbandje niet alleen om de uitstraling (zoals die van het zwarte pak), maar dient onder andere als geheugensteun.

Als je dat in je achterhoofd houdt (en door dat armbandje wordt je daar heel wat keren per dag aan herinnerd), neem je je keuzes heel wat zorgvuldiger.
Dat kan wel wezen, maar dan nóg vind ik het doodarm. Kennelijk heb je zo'n ding nodig om jezelf voortdurend af te vragen of wat je doet wel in overeenstemming is met Gods wil. Dat wijst op een oppervlakkige trendy levensstijl. Als je daadwerkelijk worstelt met je zondig bestaan, dan loop je a. daar niet mee te koop, en b. je zal dan voortdurend jezelf afvragen of wat je doet wel in overeenstemming is met Gods wil.

Gr.,
a. Loop je te koop met je zondige bestaan als je een WWJD-armbandje draagt en waarom zou je dat niet doen?
b. Ik denk dat veel mensen inderdaad zo'n armbandje nodig hebben als geheugensteun. Noem dat dan maar doodarm, maar ik weet 100% zeker dat het werkt!! En als dat zo is, dan is het toch goed?
O.O.L.I.E.

Bericht door O.O.L.I.E. »

Ikzelf heb er een poosje een gehad (2 maand), maar ik draag hem niet meer, ik merkte bij mijzelf dat het niet meer werkt, in het begin als je het draagt, dan denk je eraan als je het ziet na verloop van tijd dan zie je het bandje gewoon niet meer of denk er niet meer aan. (zie ook het voorbeeld van de jongen die vloek) Wat ik overigens wel als positief ervaren hebt is dat medestuden (in mijn geval dan) weleens vroegen: joh wat voor bandje draag jij nu? en dan is dat toch ook wel weer mooi dat je op zo'n manier een gesprek krijg
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Leonius schreef:

Gr.,
Beetje kort door de bocht. Waarom lopen mensen in het zwart? Vanwege hun zondige bestaan. Zou je die mensen ook willen verwijten dat ze met hun zondige bestaan 'te koop lopen'?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Pim schreef:Beetje kort door de bocht. Waarom lopen mensen in het zwart? Vanwege hun zondige bestaan. Zou je die mensen ook willen verwijten dat ze met hun zondige bestaan 'te koop lopen'?
Ja, wat anders?
Leonius

Bericht door Leonius »

Hummel schreef:a. Loop je te koop met je zondige bestaan als je een WWJD-armbandje draagt en waarom zou je dat niet doen?
Tja, ik zou zeggen: wat zou God willen dat je zou doen? Zo'n armbandje (uit)dragen? Dat moet ook in dit opzicht dan het leidend beginsel zijn.
b. Ik denk dat veel mensen inderdaad zo'n armbandje nodig hebben als geheugensteun. Noem dat dan maar doodarm, maar ik weet 100% zeker dat het werkt!! En als dat zo is, dan is het toch goed?
Kennelijk slechts tijdelijk. Het zal toch echt iets van je innerlijk moeten zijn en dát zal je moeten uitstralen....

Gr.,
Leonius

Bericht door Leonius »

O.O.L.I.E. schreef:Wat ik overigens wel als positief ervaren hebt is dat medestuden (in mijn geval dan) weleens vroegen: joh wat voor bandje draag jij nu? en dan is dat toch ook wel weer mooi dat je op zo'n manier een gesprek krijg
Maar is het niet veel beter en veel mooier als je zo'n mooi gesprek krijgt omdat je wat uitstraalt qua levenshouding, qua visie op het leven? Gewoon in heel praktische zin? Daar heb je als het goed is geen armbandje voor nodig....

Gr.,
Leonius

Bericht door Leonius »

Pim schreef:Beetje kort door de bocht. Waarom lopen mensen in het zwart? Vanwege hun zondige bestaan. Zou je die mensen ook willen verwijten dat ze met hun zondige bestaan 'te koop lopen'?
Ik ken mensen die dat daar inderdaad om doen. Daar walg ik dus net zo van!

Gr.,
ego flos

Bericht door ego flos »

Kan ik het zo samenvatten: er is niets tegen, zelfs veel voor te zeggen, maar als het echt om God te doen is heb je het niet nodig?
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Leonius schreef:
O.O.L.I.E. schreef:Wat ik overigens wel als positief ervaren hebt is dat medestuden (in mijn geval dan) weleens vroegen: joh wat voor bandje draag jij nu? en dan is dat toch ook wel weer mooi dat je op zo'n manier een gesprek krijg
Maar is het niet veel beter en veel mooier als je zo'n mooi gesprek krijgt omdat je wat uitstraalt qua levenshouding, qua visie op het leven? Gewoon in heel praktische zin? Daar heb je als het goed is geen armbandje voor nodig....

Gr.,
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten natuurlijk.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Leonius

Bericht door Leonius »

ego flos schreef:Kan ik het zo samenvatten: er is niets tegen, zelfs veel voor te zeggen, maar als het echt om God te doen is heb je het niet nodig?
Mwah... het is me iets te positief geformuleerd. Ik vind juist dat er bar weinig voor is te zeggen. Maar vooruit... ;)

Gr.,
Leonius

Bericht door Leonius »

Pim schreef:
Leonius schreef:

Gr.,
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten natuurlijk.
Strikt genomen kun je gelijk hebben, maar persoonlijk twijfel ik er toch wel een beetje aan...

Gr.,
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik bewonder jullie uitstraling als christen en jullie geneigdheid om vanuit je hart automatisch te doen wat Gods wil is.

Helaas heb ik een hart wat toch steeds weer IK IK IK denkt en niet HIJ HIJ HIJ.

Dus ik heb af en toe best een geheugensteuntje nodig...
Leonius

Bericht door Leonius »

Unionist schreef:Ik bewonder jullie uitstraling als christen en jullie geneigdheid om vanuit je hart automatisch te doen wat Gods wil is.
Ai, dat heb ik gelukkig niet gezegd, want dat zou hoogmoed van de bovenste plank zijn. Nee, ik had het over een continue worsteling met het zondige bestaan. Daar heb ik geen geheugensteuntje bij nodig, want daar word ik elke dag mee geconfronteerd....
Helaas heb ik een hart wat toch steeds weer IK IK IK denkt en niet HIJ HIJ HIJ. Dus ik heb af en toe best een geheugensteuntje nodig...
Nogmaals: dat is een voortdurende worsteling waar je - lijkt mij - geen geheugensteuntje voor nodig hebt. Maar goed, als er mensen zijn die daar wél baat bij hebben, wie ben ik dan om daarover te oordelen...?

Gr.,
plebe

Bericht door plebe »

Deze discussie lijkt wel wat oeverloos te worden.
Moeten we zo een armbandje niet gewoon als positief beoordelen. Net als een degelijk houten wandbord aan de wand bij opa of oma?
Het is toch geweldig als jongelui willen laten zien bij Wie ze willen horen?
Activistisch? Dan kun je dit forum ook wel gaan sluiten.........(niet te hopen overigens)
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Plaats reactie