TV doorbreekt nieuw taboe

Corydoras

Bericht door Corydoras »

Van NU:
Internationale aandacht voor spermashow

Uitgegeven: 24 augustus 2005 17:24
Laatst gewijzigd: 24 augustus 2005 17:26

AMSTERDAM - De show rond een spermadonor, woensdagavond op Talpa, zorgt nu al voor internationale ophef. De Zwitserse en Canadese radio, de BBC en persbureau Reuters: alle besteden ze woensdag zendtijd aan de uitzending, die eerder in Nederland al tot Kamervragen heeft geleid.

In de show 'Ik wil een kind van jou.... en verder niets' zoeken twee vrouwen een spermadonor. Mannen kunnen zich per e-mail opgeven. Het programma krijgt meer afleveringen als kijkers daarvoor kiezen.

Talpa

De buitenlandse media noemen de show het vervolg van Big Brother, de aanvankelijk omstreden internationale tv-hit van Talpa-oprichter John de Mol. "Dat hij nu een spermashow uitzendt, verbaast me niet. Dit soort troep kan alleen uit Nederland komen, waar niemand opkijkt als je een moslim geitenneuker noemt", commentarieert Alain Franco, verslaggever van de Zwitserse publieke radio-omroep Radio Suisse Romande.

De oud-correspondent in Nederland verwacht toch dat het programma in andere landen gaat scoren. "Het flatteert de lage instincten: mensen willen weten: wie is die gekke Yessica die sperma wil?"
Tja, Nederland loopt weer eens voorop. Internationale aandacht krijgen we er in elk geval wel mee :(
Jelle

Bericht door Jelle »

Jammer dat we internationaal op dit terrein zo'n vooruitstrevende positie hebben.

Als ik dit lees denk ik wel eens: was ik maar geen Nederlander.
Unionist

Bericht door Unionist »

Opvallend wellke woorden OSW wegfiltert en welke niet...

Overigens vind ik het hele Talpa niet echt een aanwinst. Ik kijk af en toe op hun website, maar wat ze doorgaans uitzenden geeft mij niet het idee: hier heeft televisiekijkend Nederland al jaren op gewacht. En dan niet eens qua platheid, maar gewoon: is dit nu alles?

Maar ja, wie ben ik?
plebe

Bericht door plebe »

Ga heen en verkondig het evangelie

Woorden van deze strekking waren de laatste woorden van de Heiland voor Zijn hemelvaart.

Hebben wij er niet van gemaakt:

"Kruip zoveel mogelijk bij elkaar en praat absoluut niet over het evangelie met anderen" ?

Deze walgelijke show heeft ook zijn achtergrond in een zwijgende kerk!!!

Punt ter verootmoediging en bezinning wellicht.
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Gisterenavond heb ik een deel van het programma gezien en ik denk dat de discussie niet alleen over dit programma kan gaan, maar dat je al snel komt bij het hele zaaddonorschap en lesbische echtparen etc.

Vanochtend hoorde ik dhr. Atsma van het CDA wat hakkelen op de radio en hij kon voor mijn gevoel niet echt zijn punt maken.

Kortom, als je al instemt met het trouwen van homo-echtparen en het feit dat ze kinderen mogen opvoeden, dan is dit toch niet zo bijzonder? Ik snap die ophef allemaal niet zo.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Harry

Bericht door Harry »

Oorspronkelijk gepost door plebe
Ga heen en verkondig het evangelie

Woorden van deze strekking waren de laatste woorden van de Heiland voor Zijn hemelvaart.

Hebben wij er niet van gemaakt:

"Kruip zoveel mogelijk bij elkaar en praat absoluut niet over het evangelie met anderen" ?

Deze walgelijke show heeft ook zijn achtergrond in een zwijgende kerk!!!

Punt ter verootmoediging en bezinning wellicht.
Dit lijkt me nonsens. Heel veel mensen, christenen, kerkmensen, christelijke organisaties, noem maar op hebben dit programma afgekeurd. Hoe dan een zwijgende kerk?
Sabra

Bericht door Sabra »

Zonder een oordeel te willen geven wil ik graag opmerken dat niet John de Mol of Talpa het idee van de show heeft verzonnen, maar Reinout Oerlemans van Eyeworks.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Sabra
Zonder een oordeel te willen geven wil ik graag opmerken dat niet John de Mol of Talpa het idee van de show heeft verzonnen, maar Reinout Oerlemans van Eyeworks.
Goede vriend van Prins Willem Alexander, zo las ik pas ergens.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Daphne

Bericht door Daphne »

Als je met iemand bevriend ben, hoef je nog niet achter zijn/haar principes te staan!?!

Marco B is ook vriend van WA...
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Harry

Bericht door Harry »

Jezus was een vriend van hoeren en tollenaren...
Plaats reactie