Oorspronkelijk gepost door Afgewezen
Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Afgewezen ik zeg niet dat de EO in een 'alverzoening' gelooft, maar ik heb wel enige vraagtekens bij de theologische ontwikkeling bijvoorbeeld Andries Knevel. In een artikel in CV-Koers gaf hij onlangs nog aan met moeite in de hel te geloven. Eerlijk gaf hij toe dat hem daarvoor bijbelse argumenten ontbreken, maar toch, hij twijfelt.
Omdat de EO géén kerk is, maar een verzameling mensen, zoals Andries Knevel, is juist de opinie van deze mensen erg belangrijk.
Dat ben ik helemaal met je eens. Alleen moeten we onze kritiek wel zuiver formuleren.
Maar ik vind ook dat er een zorgelijke ontwikkeling gaande is als ik kijk naar mensen als Knevel en Ouweneel. Van orthodoxe creationisten naar vaag-moderne gelovigen. Als je je zo gaat aanpassen aan ongelovigen dat je zelf van kleur verschiet, dan is er iets grondig misgegaan.
Ik ben bang dat de EO de NCRV achternagaat.
Oorspronkelijk gepost door mayflower
..., moet ik even goed zeggen dat ik kwa boodschap en visie niet achter de EO staat. Vooral met hun visie tot de valse eenheid die ze willen zoeken met de afgodische RKK, sympathie die ze tonen naar de Paus. De EO jongerendagen die zo werelds en postmodern zijn. Ik vind deze ontwikkelen echt verschrikkelijk! De zogenaamde ronduit praise avonden (waar ik vroeger vaker ben geweest) zijn zeer op de emotie gericht, geen boodschap wet/evangelie/bekering, maar een van God houd van je, maak een keuze en kom naar voren, waar een zeer eenzijdig beeld van God wordt verkondigd. En die belachelijke onbijbelse amerikaanse serie's over die engelen, en niet te vergeten ...... (Henny) op zoek naar God,... verschrikkelijk!
Héhé, eindelijk eens wat beheerste (en terechte) reactie's.
Na onderhand heel wat EO-ervaring geloof ik zeker dat God ook deze organisatie gebruikt om mensen tot Hem te brengen.
Tevens zijn er bij de EO diverse activiteiten die ook mij zorgen baren, al heb ik die in mijn eigen Gemeente net zo goed.
Harde veroordelingin op alles wat maar enigzins EO is of lijkt, is niet allen erg hoogmoedig, maar geeft ook aan dat het op en top vleselijke reactie's zijn.
Hoe linkser of rechtser men is, des te harder men de ander weet te veroordelen zonder te nuanceren, of oog te hebben voor de andere kant.
Waar ligt dat aan? Aan een bepaald soort karakter? EO-haat prediking?
Ik zou in navolging van Miscantus willen vragen of de extreem-anti-EO mensen de toespraak van Constantijn willen beluisteren, alvorens ooit nog eens zo hard te oordelen over de EO in algemene zin.
Toespraak Constatijn Geluk
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.