Als christen leven in luxe

Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Wij wonen in een trailer home in ons eigen stuk bos en willen van onze eigen bomen een loghouse bouwen. Een tuin en boomgaard en misschien wat beesten om ons inkomen aan te vullen en de rest van onze tijd vullen met kerkwerk, maar onze kinderen zijn volwassen en ik heb een klein weduwen pensioen en hij een klein pensioen als afgekeurde highschool teacher,dus wij kunnen kiezen..
En dat is toch gewoon luxe...
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Mirja

Bericht door Mirja »

in de oogen van de wereld sucess
is geld, en mooi huis...veel vrienden..
being happy...
maar Jezus zegt blessed are the poor,
meek and those that mourn.
prinses

Bericht door prinses »

... een moeilijk punt! Een en ander hangt sterk af van iemand's inkomen. Ook de levensstandaard is verhoogd. Een aantal jaren terug had iemand bij uitzondering een afwasmachine en droogtrommel. Nu behoor ik tot de weinigen die dat niet hebben. Als ik zie in wat voor pastorieen wij onze dominees stoppen en de traktementen daaraan gekoppeld wil ik wel es slikken. Als je de prijzen van vakantieparken ziet sta ik paf hoe gezinnen dit kunnen ophoesten. Vroeger ging men 1 keer per jaar met vakantie. Nu komen daar de midweeks en wintersportvakanties nog bij. Op zichzelf hoeven deze dingen nog niet verkeerd te zijn als de kerk ook maar goed bedeeld wordt uit de portemonnees van de rijkeren onder ons. Eh, dat rijkdom minder afhankelijk van God doet leven... ik denk dat dit ook geldt voor armoede he, of het maar net financieel kunnen trekken... dit geeft veel spanning en kan stoorzender zijn in het geloofsleven. En met rijkdom kunnen wij ziekte en ander onheil niet buiten onze deur houden. Rijk of arm: we blijven zulke broze mensen!
Mirja

Bericht door Mirja »

Jezus hebt de aarm lief...en ook en paar rijke...maar niet veel.
gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Oorspronkelijk gepost door Mirja
Jezus hebt de aarm lief...en ook en paar rijke...maar niet veel.
Hahaha, die is echt bout :,:,:,
"Rijkdom geeft geen wijsheid, maar vervangt het "
Plaats reactie