Verantwoord ondernemen! Zwart geld enz.
Wat tegenwoordig ook gebeurd is dat de aannemers geld verdienen terwijl ze niets verkopen!
Stel;
je kunt je inschrijven op een woning. Dat kost een bepaald bedrag. Daar zit dan bij in een keuken. Dat is een stelpost van zeg maar 5000 euro. Neem je de keuken niet, dan krijg je 2000 euro terug.
Kijk dat noem ik nu de boel belazeren!!
Stel;
je kunt je inschrijven op een woning. Dat kost een bepaald bedrag. Daar zit dan bij in een keuken. Dat is een stelpost van zeg maar 5000 euro. Neem je de keuken niet, dan krijg je 2000 euro terug.
Valt wel mee hoor. Die keukens worden in grote(re) hoeveelheid gekocht tegen een dus speciale prijs. De waarde volgens de brochure is de bruto-prijs.Oorspronkelijk gepost door Wouter
Wat tegenwoordig ook gebeurd is dat de aannemers geld verdienen terwijl ze niets verkopen!
Stel;
'k Weet niet of je wel eens een keuken gekocht hebt? Dat is ongeveer dezelfde handel als orgels. Enorme prijzen waar je vervolgens zonder al te veel inspanning ook enorme kortingen op kunt bedingen.
-
Ha ha hoe kane dat nu weten. Deze stelling is nooit te bewijzen. Het kenmerk van zwart geld is dat je niet weet waar het is. Laat staan dat je kan zeggen hoeveel procent van de economie er op draait.Oorspronkelijk gepost door Billy
stelling:
meer dan 40 % van de nederlandse economie draait op ZWART GELD.
Dat is net zoiets om te zeggen: er zijn zoveel illegalen. Een kenmerk van een illegaal is dat je je juist niet weet dat ze er zijn en hoeveel. Hetzelfde geldt voor zwart geld
idd niet te bewijzen, maar bij enquetes en onderzoeken komt dit regelmatig nar voren.Oorspronkelijk gepost door DemocritusHa ha hoe kane dat nu weten. Deze stelling is nooit te bewijzen. Het kenmerk van zwart geld is dat je niet weet waar het is. Laat staan dat je kan zeggen hoeveel procent van de economie er op draait.Oorspronkelijk gepost door Billy
stelling:
meer dan 40 % van de nederlandse economie draait op ZWART GELD.
Dat is net zoiets om te zeggen: er zijn zoveel illegalen. Een kenmerk van een illegaal is dat je je juist niet weet dat ze er zijn en hoeveel. Hetzelfde geldt voor zwart geld
mijn schatting is dat 40 % van de mensen zwart geld heeft of uitgeeft.
kan dus in de realiteit best 20 % zijn of wellicht 60 %:+:+:+:$:$
maar als ik zo in mijn omgeving en in mijn werk kijk,hoor en zie ligt het niet ver van die 40 % af:ki
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Ook dat klopt zelfs al niet. Laat de vraagprijs dan ook echt gehandhaafd worden. Degene met een vlotte babbel worden beloond...Oorspronkelijk gepost door WoutValt wel mee hoor. Die keukens worden in grote(re) hoeveelheid gekocht tegen een dus speciale prijs. De waarde volgens de brochure is de bruto-prijs.Oorspronkelijk gepost door Wouter
Stel;
'k Weet niet of je wel eens een keuken gekocht hebt? Dat is ongeveer dezelfde handel als orgels. Enorme prijzen waar je vervolgens zonder al te veel inspanning ook enorme kortingen op kunt bedingen.
Blijft nog het feit dat ze geen keuken verkopen en toch 2000 euro opstrijken....
-
Dan leef jij waarschijnlijk in een andere omgeving dan ik :,idd niet te bewijzen, maar bij enquetes en onderzoeken komt dit regelmatig nar voren.
mijn schatting is dat 40 % van de mensen zwart geld heeft of uitgeeft.
kan dus in de realiteit best 20 % zijn of wellicht 60 %:+:+:+:$:$
maar als ik zo in mijn omgeving en in mijn werk kijk,hoor en zie ligt het niet ver van die 40 % af:ki
Dan is daar gelijk een mooie taak voor je weggelegd om daar eens vermanend op te treden. :t
Maar als dat nu waar is die 40%. Dan zou het wel mooi zijn als we dat wit kunnen maken. Grofweg het Nederlandse BNP is 400 miljard euro x 40%= 160 milj euro x 30% (belasting tarief gemiddeld) dat levert de staat dan 48 miljard op.
Oke 48 miljard is maybe wel erg veel laten we zeggen 20 miljard. Dan zijn er helemaal gaan bezuinigingen nodig? Dus alle mensen die lopen te schelden op de bezuinigingen geef je zwarte geld aan. :sne
Maar zelfs die 20 miljard vindt ik veel. Dus ik ben nog steeds benieuwd hoe je aan die 40% komt.
Nee, je krijgt € 2.000 terug. Wat waarschijnlijk plusminus de prijs is die zij er voor moeten geven. De brutoprijs is € 5.000. Verschil is korting en arbeid.Oorspronkelijk gepost door WouterOok dat klopt zelfs al niet. Laat de vraagprijs dan ook echt gehandhaafd worden. Degene met een vlotte babbel worden beloond...Oorspronkelijk gepost door WoutValt wel mee hoor. Die keukens worden in grote(re) hoeveelheid gekocht tegen een dus speciale prijs. De waarde volgens de brochure is de bruto-prijs.Oorspronkelijk gepost door Wouter
Stel;
Blijft nog het feit dat ze geen keuken verkopen en toch 2000 euro opstrijken....
-
Helemaal niet mee eens! Je werkt vast bij een aannemer. Je kent in ieder geval goed hun verhaal (:, ik ook)!Oorspronkelijk gepost door WoutNee, je krijgt € 2.000 terug. Wat waarschijnlijk plusminus de prijs is die zij er voor moeten geven. De brutoprijs is € 5.000. Verschil is korting en arbeid.Oorspronkelijk gepost door WouterOok dat klopt zelfs al niet. Laat de vraagprijs dan ook echt gehandhaafd worden. Degene met een vlotte babbel worden beloond...Oorspronkelijk gepost door WoutValt wel mee hoor. Die keukens worden in grote(re) hoeveelheid gekocht tegen een dus speciale prijs. De waarde volgens de brochure is de bruto-prijs.Oorspronkelijk gepost door Wouter
Stel;
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
-
zakkenvuller? ik post even een lijstje, dan krijg je een idee hoe het werkt
Jargon in de Bouw
Aannemer: Een gokker met geheugenverlies die bovendien slecht in hoofdrekenen is.
Aanbieding: Een wilde gok, uitgewerkt tot twee cijfers achter de komma.
Laagste aanbieder: Een aannemer die afvraagt wat hij vergeten is.
Projectleider: De dirigent van een orkest waarvan elk lid een ander stuk muziek voor zich heeft liggen.
Kritieke pad methode: Een techniek om op alles achter te lopen terwijl alles perfect onder controle is.
Staking: Een poging de ei-productie te verhogen door de kip uit te wringen.
Opleveringsdatum: Het moment dat de boetes beginnen.
Boete: Een straf voor het niet bereiken van het onmogelijke.
Auditor: Mensen die komen als de oorlog is afgelopen en de gewonden een trap na geven.
Advocaat: Mensen die na de auditors komen en de gewonden beroven.
In de bouw een bekend lijstje (wie 'm kent mist er één maar die is niet netjes genoeg voor OSW), je ziet dat alles om geld draait. Dat moet je altijd in het achterhoofd houden als je een aannemer hoort praten.
Jargon in de Bouw
Aannemer: Een gokker met geheugenverlies die bovendien slecht in hoofdrekenen is.
Aanbieding: Een wilde gok, uitgewerkt tot twee cijfers achter de komma.
Laagste aanbieder: Een aannemer die afvraagt wat hij vergeten is.
Projectleider: De dirigent van een orkest waarvan elk lid een ander stuk muziek voor zich heeft liggen.
Kritieke pad methode: Een techniek om op alles achter te lopen terwijl alles perfect onder controle is.
Staking: Een poging de ei-productie te verhogen door de kip uit te wringen.
Opleveringsdatum: Het moment dat de boetes beginnen.
Boete: Een straf voor het niet bereiken van het onmogelijke.
Auditor: Mensen die komen als de oorlog is afgelopen en de gewonden een trap na geven.
Advocaat: Mensen die na de auditors komen en de gewonden beroven.
In de bouw een bekend lijstje (wie 'm kent mist er één maar die is niet netjes genoeg voor OSW), je ziet dat alles om geld draait. Dat moet je altijd in het achterhoofd houden als je een aannemer hoort praten.