Oorspronkelijk gepost door Adje
angstgevoelens bij mensen op gaan wekken, of oproepen, is volgens mij geen eerlijke manier van discussie.
dit vond ik wel aardig trouwens (en die website ziet er nu een stuk beter uit!):
http://www.sgp.nl/Page/sp1535/ml1/from_ ... Index.html
[Aangepast op 10/9/04 door Adje]
Pardon adje,
Ik denk dat er momenteel maar 1 categorie is die angstgevoelens opwekken en oproepen en dat zijn:
Extremistische en fundamentalistische Moslims en Terroristen die er niet voor terugdeinzen met 2 vliegtuigen de twintowers in te vliegen en een school met 1500 mensen 9 incluis kinderen) gijzelen , wat dichter bij huis Madrid Maart 2004 enz. enz.
Elsevier van deze week staat een artikel over de moslims die afgelopen 3 jaar in Nederland zijn opgepakt. Ze zitten in "gewone rijtjeshuizen". Rekruteren jonge strijders in een clubhuis op een kamp in de reeuwijkse plassen etc. etc.
Dus "angst" wordt je niet aangepraat maar komt door de realiteit om ons heen.
We kunnen toch wel tegen elkaar zeggen dat in "onze kerken en vergaderingen" geen extremistische haatcampagnes worden gehouden. Helaas kan dat niet van elke moskee gezegd worden in ons vaderland. En aangezien er Nooit een van ons elke vrijdag naar de moskee gaat weten we vanaf de buitenkant ook niet waar het verkondigd word!!
Overigens kun je het wel niet erg vinden als de kerkklokken zwijgen maar als daarvoor inde plaats Mekka-gejammer komt vind je allemaal niet erg?
tja.. we moeten toch zo nodig een multiculturele samenleving hebben:ha:ha:ha:sne:sne:sne
Overigens doet het Mij niks als er in een column in een of ander blad gesproken wordt over bijvb. "zwarte kousenkerken" etc.
als voorbeeld:
Een collega sprak me pas nog aan ( n.a.v. de ikonuitzending over de PKN questie in Aalst met ds. Schreuders) Mijn collega( zelf gereformeerd) zei dat hij gek zou worden als hij naar zo'n "belerend stuk zwart pak" elke zondag zou moeten luisteren. Dit is nou ook niet bepaald een liefdevolle opmerking. Toch accepteert hij mij volkomen dat ik een "zware refo" ben. Gaat hij mij persoonlijk om mijn geloof uitschelden en aanvallen vind ik het niet fijn maar heb er geen last van dat hij mij ietwat provocerend kenbaar maakte absoluut niet "onder zo'n dominee" te willen kerkgaan.
ik blijf het gemerkker en gejamer vinden wat er uit zo'n moskee komt via de luidsprekers. Maar dat betekent niet dat ik mijn islamitische buurman haat!