Aangrijpend? Dat hij nu ook nog eens het lef heeft erover te zingen, dat is aangrijpend. Dit kereltje heeft een verleden waarin "spijt" niet past hoor.Oorspronkelijk gepost door MB
Jongen heeft spijt.
een rap nummer :
"Ik heb spijt."en "Het werd zwart voor mijn ogen en de duivel zat in me"
De 16-jarige Iraakse Koerd uit Leeuwarden die zijn vriendin overgoot met terpentine en in de fik stak, blijkt een heuse gangsterrapper van de rapgroep L.O.R.D.S. uit Leeuwarden. In een zelfgecomponeerd nummer, waar we de hand op legden, betuigt de jongeman spijt van zijn daad en legt hij een bekentenis af. De 16-jarige zingt over zijn daad waarbij een 16-jarig meisje in het Academisch Ziekenhuis Groningen belandde met 2e en 3e-graads brandwonden. De rapgroep L.O.R.D.S. trad al verschillende malen in de provincie op. Vorige week zette hij het meisje voor een computer met op het scherm de tekst 'jij bent er geweest', daarna schreef hij zijn naam met een mes op haar borstkas en stak haar twee keer in de brand. Hij zingt: "...ik heb verdriet, ik heb spijt, schatje ik wil je niet kwijt...het ging per ongeluk... het beste wat ik kan doen is zelfmoord..." (nu hoor je een schot)
. . . link weggeknipt . . .
Kan je zijn nummer horen.
Ik zeg er wel bij.
De reacties van die mensen zijn niet zo christelijk. Soms vloeken, dus dan weet je dat.
Ik heb het nummer gehoord wat hij zong, het is heel aangrijpend.
[Aangepast op 18/8/04 door OSW Moderator]De Leeuwarder Courant vermeldt ook weer nadere details. Zo zou Awa zijn in brand gestoken vriendin, Jamai, hebben opgedragen om te zeggen dat ze een olielamp over zich heen had gekregen. Toen ze naar het ziekenhuis ging dreigde hij haar bovendien wat te zullen aandoen als er een mannelijke arts naar haar zou kijken. Doordat zijn vriendin in eerste instantie het olielamp-verhaal vertelde, werd hij niet als verdachte gezien.
De rapper staat in Leeuwarden niet best bekend. Hij heeft een groep vrienden om zich heen verzameld waarmee hij iedereen terroriseert. Ook zou hij meerdere verkrachtingen op zijn geweten hebben, maar de slachtoffers durven het hun ouders niet eens te vertellen, laat staan de politie.
De Telegraaf meldt dat Awa pas sinds twee jaar in Leeuwarden woont bij een pleeggezin. Eerder was hij uit huis geplaatst bij zijn eigen familie in Almere, waar hij nog twee broers en een jonger broertje heeft.
De 16-jarige Jamai ligt nog steeds met ernstige brandwonden opgenomen in het Academisch Ziekenhuis in Groningen. Zij zal mogelijk tal van huidtransplantaties moeten ondergaan. Haar vriendin wordt opgevangen en haar familie is ondergedoken uit angst voor wraakacties.