NIET TE GELOOOOOOVEN!!

limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door MB
Jongen heeft spijt.
een rap nummer :
"Ik heb spijt."en "Het werd zwart voor mijn ogen en de duivel zat in me"

De 16-jarige Iraakse Koerd uit Leeuwarden die zijn vriendin overgoot met terpentine en in de fik stak, blijkt een heuse gangsterrapper van de rapgroep L.O.R.D.S. uit Leeuwarden. In een zelfgecomponeerd nummer, waar we de hand op legden, betuigt de jongeman spijt van zijn daad en legt hij een bekentenis af. De 16-jarige zingt over zijn daad waarbij een 16-jarig meisje in het Academisch Ziekenhuis Groningen belandde met 2e en 3e-graads brandwonden. De rapgroep L.O.R.D.S. trad al verschillende malen in de provincie op. Vorige week zette hij het meisje voor een computer met op het scherm de tekst 'jij bent er geweest', daarna schreef hij zijn naam met een mes op haar borstkas en stak haar twee keer in de brand. Hij zingt: "...ik heb verdriet, ik heb spijt, schatje ik wil je niet kwijt...het ging per ongeluk... het beste wat ik kan doen is zelfmoord..." (nu hoor je een schot)

. . . link weggeknipt . . .

Kan je zijn nummer horen.
Ik zeg er wel bij.
De reacties van die mensen zijn niet zo christelijk. Soms vloeken, dus dan weet je dat.

Ik heb het nummer gehoord wat hij zong, het is heel aangrijpend.
Aangrijpend? Dat hij nu ook nog eens het lef heeft erover te zingen, dat is aangrijpend. Dit kereltje heeft een verleden waarin "spijt" niet past hoor.
De Leeuwarder Courant vermeldt ook weer nadere details. Zo zou Awa zijn in brand gestoken vriendin, Jamai, hebben opgedragen om te zeggen dat ze een olielamp over zich heen had gekregen. Toen ze naar het ziekenhuis ging dreigde hij haar bovendien wat te zullen aandoen als er een mannelijke arts naar haar zou kijken. Doordat zijn vriendin in eerste instantie het olielamp-verhaal vertelde, werd hij niet als verdachte gezien.

De rapper staat in Leeuwarden niet best bekend. Hij heeft een groep vrienden om zich heen verzameld waarmee hij iedereen terroriseert. Ook zou hij meerdere verkrachtingen op zijn geweten hebben, maar de slachtoffers durven het hun ouders niet eens te vertellen, laat staan de politie.

De Telegraaf meldt dat Awa pas sinds twee jaar in Leeuwarden woont bij een pleeggezin. Eerder was hij uit huis geplaatst bij zijn eigen familie in Almere, waar hij nog twee broers en een jonger broertje heeft.

De 16-jarige Jamai ligt nog steeds met ernstige brandwonden opgenomen in het Academisch Ziekenhuis in Groningen. Zij zal mogelijk tal van huidtransplantaties moeten ondergaan. Haar vriendin wordt opgevangen en haar familie is ondergedoken uit angst voor wraakacties.
[Aangepast op 18/8/04 door OSW Moderator]
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door takkie
Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Oorspronkelijk gepost door tukkertje
takkie denk het met praten wel op te lossen denk ik. Noiu, die vent heeft gewoon een keiharde straf nodig. Gewoon wegwezen hier. Tis nog een buitenlander ook nog. Laat ie lekker naar Irak teruggaan.
Lontje op z'n hoofd.
En als het nu een jongen uit je klas is barryvrouw? ook een lontje op zijn hoofd.......
Zijn die uit mijn klas beter? (Werk niet op een refo-school, niet dat die beter zijn, maar die zie ik nog niet hun vriendin van 16 in de brand steken). Als ik serieus ben zeg ik: niet te lang de cel in, jarenlang naar de heropvoeding (gesloten inrichting), als tie een jaar of 30 is begeleid terug naar de maatschappij.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Ondanks alle reactie's moeten we niet vergeten om God dankbaar te zijn!

Ondanks dat we niks beter zijn zorgt God ervoor dat we tot nu toe niet tot zulke daden overgaan. Dank God hiervoor en bid voor de dader!
Wat is God toch goed voor ons! We hebben dat nergens aan te danken!
Zozo Kridje, ik mag hopen dat dat echt de gemoedsgesteldheid van je hart is die dat uitdrukt. Want het is zo snel vrome praat. Ik weet ook wel dat het waar is, maar ik zou me echt 'vroom' voelen als ik dat zou zeggen.

Ik voel hetzelfde als tukkertje: opsluite die kerel, 30 jaar, terug naar Irak. Moeve met die gasten.

Wie gaat er nu zijn vriendin in brand steken, dan ben je toch goed ziek in je hoofd. Ik ben niet beter, maar ik ben niet zo debiel als hem. Daarnaast zijn er grotere en kleinere zonden die een mens kan begaan.

David beging dagelijks zonden, maar zijn overspel werd er behoorlijk uitgelicht. Nathan bestrafte hem weldegelijk. Jesaja bestrafte het volk. Mozes werd superkwaad toen het volk het gouden kalf diende etc. etc.

Wij mogen toch kwaad zijn op zulke mensen?

En verder, Kridje, wat je ons zegt: Bid voor die dader en dank God dat Hij je voor zo'n daad bewaard heeft. Zou je dat ook tegen dat meisje zeggen of ligt dat dan anders?
jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Ondanks alle reactie's moeten we niet vergeten om God dankbaar te zijn!

Ondanks dat we niks beter zijn zorgt God ervoor dat we tot nu toe niet tot zulke daden overgaan. Dank God hiervoor en bid voor de dader!
Wat is God toch goed voor ons! We hebben dat nergens aan te danken!
Zozo Kridje, ik mag hopen dat dat echt de gemoedsgesteldheid van je hart is die dat uitdrukt. Want het is zo snel vrome praat. Ik weet ook wel dat het waar is, maar ik zou me echt 'vroom' voelen als ik dat zou zeggen.

Ik voel hetzelfde als tukkertje: opsluite die kerel, 30 jaar, terug naar Irak. Moeve met die gasten.

Wie gaat er nu zijn vriendin in brand steken, dan ben je toch goed ziek in je hoofd. Ik ben niet beter, maar ik ben niet zo debiel als hem. Daarnaast zijn er grotere en kleinere zonden die een mens kan begaan.

David beging dagelijks zonden, maar zijn overspel werd er behoorlijk uitgelicht. Nathan bestrafte hem weldegelijk. Jesaja bestrafte het volk. Mozes werd superkwaad toen het volk het gouden kalf diende etc. etc.

Wij mogen toch kwaad zijn op zulke mensen?

En verder, Kridje, wat je ons zegt: Bid voor die dader en dank God dat Hij je voor zo'n daad bewaard heeft. Zou je dat ook tegen dat meisje zeggen of ligt dat dan anders?
sorry hoor, maar dit vind ik echt niet kunnen.

Het enige wat Kridje zegt is dat hij zich niet beter voelt en God dankbaar is dat Hij hem nog hiervoor heeft willen bewaren. Wat er voor de rest om heen wordt gefantaseerd is voor rekening voor diegene. Maar je kan Kridje dat op geen enkele wijze hoe sluiks ook in zijn schoenen schuiven.

waarom worden zulke postings zo hard aangevallen. Kirdje heeft toch gewoon gelijk. Wie zonder zonde is.......
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Wat ik van Kridje's posting vind?

NIET TE GELOOOOOOOVEN!!

Ik ben helaas nog zo blind dat ik dat niet (bijna nooit) zomaar na kan zeggen. En je mag best goed je woede en afkeuring over zulke personen uiten.
jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Wat ik van Kridje's posting vind?

NIET TE GELOOOOOOOVEN!!

Ik ben helaas nog zo blind dat ik dat niet (bijna nooit) zomaar na kan zeggen. En je mag best goed je woede en afkeuring over zulke personen uiten.
ja maar waar staat het dat dat niet van kirdje mag?

Ook Kirdje vind het afschuwelijk.

Jij die zoveel discussie's over ellende kennis volgt. Jij die zoveel weet over dit feit. Is dat dan alleen maar theoretische kennis?

Wat Kirdje zegt is gewoon waar. Wat jij hem in de schoenen schuift is op zijn minst nergens op gebaseerd. Maar je zou het ook gewoon laster kunnen noemen. Of op oneigenlijke manieren iemands woorden onderuit proberen te gooien.
jacob

Bericht door jacob »

dit wil ik nog wel kwijt.

het is makkelijk de zonde van een ander waar je je zelf niet schuldig aan maakt te veroordelen. Maar nu de zonde waar je je wel schuldig aan maakt. Dan wordt er vaak gebagitaliseerd.

Het is makkelijk pratenals: "we zijn zo zondig heej, ja er is niks goeds in te vinden hoor, nou vreselijk wat zijn we toch slecht". Maar dezelfde vrome prekers freten je bijna op als je hun hun zonde aanwijst.

dat heb ik hier op osw en daarbuiten nu al zo vaak gezien. Verdoemelijk voor God liggen is ook echt verdoemelijk voor God liggen. En dan wijzen er geen vingers meer naar andere. Hoe gruwelijk hun daden ook zijn. En als iemand dat beaamt moet je zijn woorden niet in twijfel brengen. Dat is gemeen en zegt meer over je zelf dan over degene die dit uitspreekt.

ik ben blij dat er mensen in de bijbel geschreven zijn als Manasse en David. Het heeft me hoop gegeven. Genade overvloeiende voor de grootste der zondaren.

Het is vreselijk te vallen in mensen handen. Ik ben blij dat mensen mij niet oordelen. God is vele malen genadiger dan mensen. Daar ben ik diep van overtuigd!!!

[Aangepast op 18/8/04 door jacob]
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door takkie........ik was ook onthutst toen ik deze gruweldaad zag.......
Zag.....?

Een 'breekje' van Breekijzertje
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Hartelijk dank Refojongere!
Als ik iets meen en mijn gevoelens aangeef dan ben ik dus verkeerd bezig?

Waar zijn we mee bezig op OSW?
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door Rens
Oorspronkelijk gepost door kridje
Hartelijk dank Refojongere!
Als ik iets meen en mijn gevoelens aangeef dan ben ik dus verkeerd bezig?

Waar zijn we mee bezig op OSW?
Ik meen wel degelijk iets anders in de posting van Kridje gelezen te hebben dan Refojongere aangaf, hoewel de alleerste vluchtige indruk anders zou kunnen zijn.

Maar bij betere lezing is de strekking toch geheel anders dan je in eerste instantie dacht.

Nou heb ikzelf ook de onhebbelijkheid soms niet goed te lezen wat er nu precies staat, en daarom een verkeerde reactie daarop te geven, maar de posting van Kridje is bij goede lezing toch geheel anders dan je in eerste instantie dacht.

Ikzelf had ook in eerste aanleg iets van "Heeeee, wat zegt-ie nou???", maar na herlezing had ik iets van "ja, hij heeft gewoon gelijk".

Laten we nu gewoon, ikzelf voorop, voortaan een posting beter lezen, en even laten inwerken, voordat we reageren.

Breekie.............geinige reactie "Zag???"

gr.Rens
Inderdaad Rens, 'k ben het helemaal met je eens! Groeten, BV:thu
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
takkie

Bericht door takkie »

Oorspronkelijk gepost door takkie
Oorspronkelijk gepost door tukkertje
takkie denk het met praten wel op te lossen denk ik. Noiu, die vent heeft gewoon een keiharde straf nodig. Gewoon wegwezen hier. Tis nog een buitenlander ook nog. Laat ie lekker naar Irak teruggaan.
Lontje op z'n hoofd.
En als het nu een jongen uit je klas is barryvrouw? ook een lontje op zijn hoofd.......
Zijn die uit mijn klas beter? (Werk niet op een refo-school, niet dat die beter zijn, maar die zie ik nog niet hun vriendin van 16 in de brand steken). Als ik serieus ben zeg ik: niet te lang de cel in, jarenlang naar de heropvoeding (gesloten inrichting), als tie een jaar of 30 is begeleid terug naar de maatschappij.
He barryvrouw! Tof dat je effe serieus reageerde! (meen ik serieus, moet je er tegenwoordig bij zetten geloof ik;))
takkie

Bericht door takkie »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Oorspronkelijk gepost door takkie........ik was ook onthutst toen ik deze gruweldaad zag.......
Zag.....?

Een 'breekje' van Breekijzertje
jammer zeg dat je zulke reacties plaatst.....
jacob

Bericht door jacob »

Ik moest gisteren nog hier aan denken.

Ik overdacht nog eens de de woorden van refojongere.

Hij is niet zo debiel als deze jongen.

En ach dat is misschien wel waar.

maar welke debiel kruisigt nu zijn Zaligmaker. Is dat niet het debielste wat maar mogelijk is.

En dat hebben toch niet alleen de joden gedaan. Hadden wij niet precies het zelfde gedaan?

Ik deed als Jeruzalems dochters weleer,
ik weend' om de pijn van mijn lijdende Heer,
maar dacht er niet aan, dat ik zelf door mijn schuld
Zijn kroon had gevlochten, Zijn beker gevuld.

Maar toen mij God Geest aan mij zelf had ontdekt,
toen werd in mijn ziele de vreze gewekt.
Toen voeld' ik wat eisen Gods heiligheid deed.
Daar werd al mijn deugd een wegwerpelijk kleed.
Plaats reactie