Oorspronkelijk gepost door Robert
Maar goed, ik vecht tegen de bierkaai. Jullie hebben sinds je 6e levensjaar niets anders gehoord dan dat voetbal recht uit de diepe afgrond komt. Daar kan geen argument tegenop.
Dit is mijn laatste posting in dit topic. (tenzijn er iemand met zinvolle argumenten komt)
Beste Robert,
2 jaar geleden zat ik in de kroeg de wedstrijden van het WK te kijken en 4 jaar geleden liep ik hier in Rotterdam tijdens het EK tussen de deinende oranje massa. Doe nu niet net alsof iedereen achterlijk en wereldvreemd is die tegen het volgen van het EK is.
En alles wat tegen de associatie met een goddeloze sfeer in gaat doe jij af als zijnde 'niet zinvol', omdat jij je visie niet bijstelt naar aanleiding van argumentatie. Heb jij enig zinvol argument aangevoerd voor het
eten, drinken en vrolijk zijn? In jouw (non-)argumentatie vóór het volgen van het EK-voetbal geldt één ding en dat is dat jij zelf de maat bent. Jij vindt het prachtig, jij vindt het gezellig, jij vindt het verbroederend, etc, etc.
Is de volgende tekst (inclusief kanttekeningen) niet relevant meer voor je?
Judas:23
Maar behoudt(94) anderen(95) door vreze(96), en grijpt ze uit(97) het vuur; en haat ook den rok, die van het vlees bevlekt is.(99)
94) behoudt
Dat is, zoekt hen te behouden met goede vermaningen. Zie 1 Tim. 4:16.
95) anderen
Namelijk die moedwillig of hardnekkig zijn.
96) door vrees,
Grieks, in vreze; dat is, zoekt hen te verschrikken met voorstellingen van het vreselijk oordeel Gods, dat over zodanigen zal gaan, indien zij zich niet bekeren; 2 Tim. 4:2.
97) grijpt ze uit
Dat is, trekt hen zonder vertoeven uit het openbaar gevaar van de zaligheid te verliezen, gelijk men doet als iemand in het vuur gevallen is. Want een bekeerd zondaar is als uit het helse vuur getrokken.
98) den rok die
Dat is, niet alleen de onkuisheid en andere zonden zelf, maar ook wat daarmee enige gemeenschap heeft.
99) bevlekt is.
Dit schijnt gezegd te worden ten opzichte van de onreinheden der wet, waarnaar al wat iets onreins aanraakte zelf ook voor onrein gehouden werd.
En ook al zou jij gelijk hebben. Ook al zou een Christen zich kunnen vermengen in het werelds vermaak van het EK voetbal. Heb je dan nog nooit van Paulus gelezen dat je naast je mede-christenen moet staan en rekening moet houden met hun zwakheden in plaats van ze als een stelletje sufferds af te schilderen die na hun 6e jaar niet anders dan onzin tot zich genomen hebben...? Het lijkt erop dat je beter met de wereld door 1 deur kan.......