Het Europese Kampioenschap voetbal

Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door limosa Ja, en als je wilt kun je op die manier nog een discussie hebben over de vraag of regen van water gemaakt is. Maar doe dat dan niet hier, daar gaat het niet over op OmSionsWil.
Flauw.....

Een 'breekje' van Breekijzertje
deurkruk

Bericht door deurkruk »

Ik heb met mijn orjanje feestmuts opgezeten gisteravond. Wilde hem na de eerste goal van duitsland nijdig in de hoek smijten... maar gelukkig heb ik dat niet gedaan! Nederland was echt slecht... (of duitsland was goed) maar gelukkig is alles nog "goed" gekomen aldus de voetbalmannen... ik vind dat ze zich diep en diep moeten schamen :sne
Robert

Bericht door Robert »

En nog steeds geen reactie op de 'koninginnedag' / 'koningshuis' vergelijkingen.
Zeker een moeilijk argument, dus wordt het maar genegeerd.

En dat ajaxsupporters "Daar hoorden ze engelen zingen" zongen vind ik ook tenenkrommend, maar dat betekend niet dat ze denken dat de ajaxieten echt goden zijn. Het is een in hun ogen humorristisch lied. Dat maakt het niet goed, maar ook niet zo overdreven slecht als jij beweert. Maar zoals ik al eerder zei, bij clubvoetbal (Ajax) is er zeker bij sommige mensen sprake van verafgoding. Maar, ik herhaal, dat is bij Bach ook het geval. Dat maakt Bach nog niet slechts.

En als ik voetbal op tv kijk hoor ik geen enkele vloek.
Ik heb geen vloek gehoord? Jij? Oh nee, want je keek niet ;)
Breekijzertje

Dat hier nog geen slotje op zit begrijp ik echt niet................

Breekijzertje

Owkeej........dan maar even iets dat echt ter zake doet............

Buitenspel in Portugal
28 juni - 2 juli (hh)
Het EK voetbal barst los in Portugal. Een hype dat in Lissabon gevierd wordt en waarin veel geld zit... maar wie staan er buitenspel tijdens dit EK?
Op 12 juni is het Europees Kampioenschap Voetbal in alle hevigheid losgebarsten. Dagelijks vervullen beelden uit dit Zuid Europese land miljoenen huiskamers. Of een voetbalspeler wel of niet buitenspel staat, zal weer heel wat keren onderwerp van gesprek zijn. Er is echter een groep mensen in Portugal die constant buitenspel staat. Achter de beelden van zon, zee en voetbal schuilt een heel andere wereld...

Lissabon
Lissabon is een mooie stad gelegen aan de monding van de rivier de Taag. In het stadion van Benfica en Sporting Lissabon worden wedstrijden van het EK gespeeld.
De vele oude huizen en wijken in Lisaabon vinden hun einde aan de kilometers lange kades. Nog steeds is te zien dat dit land een hechte band met de zee heeft. Vis neemt een prominente plaats in op de menukaart. Aan de kade is ook een groot monument ter ere van de ontdekkingsreizigers. Vanaf die plek vertrokken tientallen schepen naar onbekende vertes. In de 15e eeuw liep Portugal voorop in de ontwikkelingen van navigeren en maken van landkaarten. En de Portugezen ontdekten ook vele nieuwe “wereldenâ€
takkie

Bericht door takkie »

Oorspronkelijk gepost door Robert
En nog steeds geen reactie op de 'koninginnedag' / 'koningshuis' vergelijkingen.
Zeker een moeilijk argument, dus wordt het maar genegeerd.

En dat ajaxsupporters "Daar hoorden ze engelen zingen" zongen vind ik ook tenenkrommend, maar dat betekend niet dat ze denken dat de ajaxieten echt goden zijn. Het is een in hun ogen humorristisch lied. Dat maakt het niet goed, maar ook niet zo overdreven slecht als jij beweert. Maar zoals ik al eerder zei, bij clubvoetbal (Ajax) is er zeker bij sommige mensen sprake van verafgoding. Maar, ik herhaal, dat is bij Bach ook het geval. Dat maakt Bach nog niet slechts.

En als ik voetbal op tv kijk hoor ik geen enkele vloek.
Ik heb geen vloek gehoord? Jij? Oh nee, want je keek niet ;)
beetje flauw, je hoort nl. alleen de presentator maar als je goed nadenkt weet je wel dat er bij elke misplaatste bal een hele serie vloeken door het stadion gaan, maar dat maakt dus blijkbaar niet uit als je het via de tv volgt....
takkie

Bericht door takkie »

misschien nog wel een toepasselijke opmerking bij dit onderwerp
van de bond tegen het vloeken hebben ze toch zo`n reclamespot die zo gaat: "een vloek mist ieder doel".........
Robert

Bericht door Robert »

Oorspronkelijk gepost door takkie
beetje flauw, je hoort nl. alleen de presentator maar als je goed nadenkt weet je wel dat er bij elke misplaatste bal een hele serie vloeken door het stadion gaan, maar dat maakt dus blijkbaar niet uit als je het via de tv volgt....
Als ik goed nadenk weet ik dat er wereldwijd overal wordt gevloekt. Op straat, ook heb ik het raam dicht.
Ik mag dus ook de rijksweg niet op omdat ik weet dat mensen in de auto vloeken?

Je probeert de vloeken (zonden) van andere mensen op mij te laden omdat ik dezelfde interesse heb als die mensen. Zo lust ik er nog wel één.

Voetbal heeft niets met vloeken te maken. Mensen vloeken.
Christenen vloeken. Er wordt in kerken gevloekt. Het zou wat anders zijn als ze het vloeklied ipv het volkslied zouden zingen.

Maar goed, ik vecht tegen de bierkaai. Jullie hebben sinds je 6e levensjaar niets anders gehoord dan dat voetbal recht uit de diepe afgrond komt. Daar kan geen argument tegenop.

Dit is mijn laatste posting in dit topic. (tenzijn er iemand met zinvolle argumenten komt)
Vortigern

Bericht door Vortigern »

Oorspronkelijk gepost door limosa
Daar wíl ik helemaal niet over discussieren en daar is dit forum ook niet voor bedoeld. Dit forum is van en voor mensen uit de gereformeerde gezindte. weet je wel.
Mensen die van voetbal houden kunnen dus per definitie geen deel uit maken van gereformeerde gezinte?

Maar goed, mijn visie.

Ten eerst is het wel degelijk zo dat een geheel panteon aan goden de opwachting maakt om mee te doen aan het voetbal. Portugal - Griekenland bijvoorbeeld. Het commentaar bij die wedstrijd, was nog al door spekt met verwijzingen naar de griekse mythologie, dat Zeus de grieken een handje had geholpen..

Nederland -Duitsland dan, hier een verwijzing dat we hard moesten bidden voor de overwinning. Na deze opmerking van de commentator, kreeg ik de reactie van mijn collega's dat ik niet genoegd mijn best had gedaan. Mijn antwoord daarop was dat we daar in de kerk niet voor bidden. (afkeuring allom.. van mijn collega's en een hoop gelach)

Verder is de sfeer rondom, voetbal erg fanatisch. Grote groepen mensen zijn tijdens het EK in de ban van voetbal en daar gaat het om. Wedstrijden bekijken etc. etc. Wanneer het je hart gaat beheersen, dan is het fout

Ook de spelers op het veld gaan niet zachtzinnig met elkaar om. Geen toon beeld van verdraagzaamheid. Je kan dat van uit christelijk oog punt niet goedkeuren.

Al met al, kan ik het hele gebeuren alleen maar afwijzen.

Een ieder moet er zelf verantwoording voor af leggen. Zelf doet voetbal mij weinig.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje

Jij vindt de OSW-visie (zoals volgens mij juist verwoordt door Limosa toch flauw?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Breekijzertje

Oorspronkelijk gepost door Vortigern Mensen die van voetbal houden kunnen dus per definitie geen deel uit maken van gereformeerde gezinte?
Da's inderdaad een beetje vreemd.
Maar goed, mijn visie.

Ten eerst is het wel degelijk zo dat een geheel panteon aan goden de opwachting maakt om mee te doen aan het voetbal. Portugal - Griekenland bijvoorbeeld. Het commentaar bij die wedstrijd, was nog al door spekt met verwijzingen naar de griekse mythologie, dat Zeus de grieken een handje had geholpen..
Moet je ook geen sprookjes meer lezen (voorlezen) of de efteling bezoeken.
Nederland -Duitsland dan, hier een verwijzing dat we hard moesten bidden voor de overwinning. Na deze opmerking van de commentator, kreeg ik de reactie van mijn collega's dat ik niet genoegd mijn best had gedaan. Mijn antwoord daarop was dat we daar in de kerk niet voor bidden. (afkeuring allom.. van mijn collega's en een hoop gelach)
Opmerking is voor rekening van de verslaggever.
Verder is de sfeer rondom, voetbal erg fanatisch. Grote groepen mensen zijn tijdens het EK in de ban van voetbal en daar gaat het om. Wedstrijden bekijken etc. etc. Wanneer het je hart gaat beheersen, dan is het fout
Wanneer het je beheerst is dat inderdaad foute boel.
Ook de spelers op het veld gaan niet zachtzinnig met elkaar om. Geen toon beeld van verdraagzaamheid. Je kan dat van uit christelijk oog punt niet goedkeuren.
Dat hoort bij de sport. Ze moeten maar tegen een stootje kunnen hoor!
Al met al, kan ik het hele gebeuren alleen maar afwijzen.

Een ieder moet er zelf verantwoording voor af leggen. Zelf doet voetbal mij weinig.
De een vind bowlen leuk, de ander voetbal.

[Aangepast op 16/6/04 door Breekijzertje]
Breekijzertje

Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje

Jij vindt de OSW-visie (zoals volgens mij juist verwoordt door Limosa toch flauw?
Jij moet lezen. Limosa stelde dat je nog wel een discussie zou kunnen voeren of regen van water gemaakt is. Daarop reageerde ik met "flauw".

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Maar goed, ik vecht tegen de bierkaai. Jullie hebben sinds je 6e levensjaar niets anders gehoord dan dat voetbal recht uit de diepe afgrond komt. Daar kan geen argument tegenop.

Dit is mijn laatste posting in dit topic. (tenzijn er iemand met zinvolle argumenten komt)
Beste Robert,

2 jaar geleden zat ik in de kroeg de wedstrijden van het WK te kijken en 4 jaar geleden liep ik hier in Rotterdam tijdens het EK tussen de deinende oranje massa. Doe nu niet net alsof iedereen achterlijk en wereldvreemd is die tegen het volgen van het EK is.

En alles wat tegen de associatie met een goddeloze sfeer in gaat doe jij af als zijnde 'niet zinvol', omdat jij je visie niet bijstelt naar aanleiding van argumentatie. Heb jij enig zinvol argument aangevoerd voor het eten, drinken en vrolijk zijn? In jouw (non-)argumentatie vóór het volgen van het EK-voetbal geldt één ding en dat is dat jij zelf de maat bent. Jij vindt het prachtig, jij vindt het gezellig, jij vindt het verbroederend, etc, etc.

Is de volgende tekst (inclusief kanttekeningen) niet relevant meer voor je?

Judas:23

Maar behoudt(94) anderen(95) door vreze(96), en grijpt ze uit(97) het vuur; en haat ook den rok, die van het vlees bevlekt is.(99)

94) behoudt
Dat is, zoekt hen te behouden met goede vermaningen. Zie 1 Tim. 4:16.
95) anderen
Namelijk die moedwillig of hardnekkig zijn.
96) door vrees,
Grieks, in vreze; dat is, zoekt hen te verschrikken met voorstellingen van het vreselijk oordeel Gods, dat over zodanigen zal gaan, indien zij zich niet bekeren; 2 Tim. 4:2.
97) grijpt ze uit
Dat is, trekt hen zonder vertoeven uit het openbaar gevaar van de zaligheid te verliezen, gelijk men doet als iemand in het vuur gevallen is. Want een bekeerd zondaar is als uit het helse vuur getrokken.
98) den rok die
Dat is, niet alleen de onkuisheid en andere zonden zelf, maar ook wat daarmee enige gemeenschap heeft.
99) bevlekt is.
Dit schijnt gezegd te worden ten opzichte van de onreinheden der wet, waarnaar al wat iets onreins aanraakte zelf ook voor onrein gehouden werd.

En ook al zou jij gelijk hebben. Ook al zou een Christen zich kunnen vermengen in het werelds vermaak van het EK voetbal. Heb je dan nog nooit van Paulus gelezen dat je naast je mede-christenen moet staan en rekening moet houden met hun zwakheden in plaats van ze als een stelletje sufferds af te schilderen die na hun 6e jaar niet anders dan onzin tot zich genomen hebben...? Het lijkt erop dat je beter met de wereld door 1 deur kan.......
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
takkie

Bericht door takkie »

Oorspronkelijk gepost door takkie
Als ik goed nadenk weet ik dat er wereldwijd overal wordt gevloekt. Op straat, ook heb ik het raam dicht.
Ik mag dus ook de rijksweg niet op omdat ik weet dat mensen in de auto vloeken?

Je probeert de vloeken (zonden) van andere mensen op mij te laden omdat ik dezelfde interesse heb als die mensen. Zo lust ik er nog wel één.

Voetbal heeft niets met vloeken te maken. Mensen vloeken.
Christenen vloeken. Er wordt in kerken gevloekt. Het zou wat anders zijn als ze het vloeklied ipv het volkslied zouden zingen.

het is natuurlijk helemaal niet mijn bedoeling om jou op te zadelen met al die vloekende mensen, je trekt een conclusie uit mijn woorden die je op jezelf betrekt en het was niet mijn bedoeling om jou aan te vallen, jammer dus.

maar goed, wat heeft een discussie verder nog voor zin hierover als je toch niet meer reageert.
Breekijzertje

Oorspronkelijk gepost door Pim 2 jaar geleden zat ik in de kroeg de wedstrijden van het WK te kijken en 4 jaar geleden liep ik hier in Rotterdam tijdens het EK tussen de deinende oranje massa. Doe nu niet net alsof iedereen achterlijk en wereldvreemd is die tegen het volgen van het EK is.
Sorry maar dit moet ik even kwijt. Voor de rest alle respect, maar wat jij hierboven schrijft zie je vaak bij refo's om ze maar even bij de naam te noemen.

In hun jeugd breken ze vaak uit hun strakke opvoeding, alle remmen los, meedoen met zuipen in de kroeg, disco etc.

Vervolgens trouwen ze en ze slaan helemaal door naar de andere kant en kammen iedereen die in hun ogen een "ergerlijk" leven leiden helemaal af.

Ze vergeten gemakshalve maar even wat ze vroeger uitgevreten hebben.

Plaats reactie