Geld geven aan zwervers

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Oorspronkelijk gepost door Pim

Zeg ik dat ik zonder zonde ben? Dat ik geen fouten maak?

Jij kotst letterlijk (hier met die emoticons op het forum) en figuurlijk (alle zwervers worden op 1 hoop geveegd, vanwege je stomme bos bloemen) over dak- en thuislozen heen.

Dat vind ik absoluut onchristelijk en ik word daar echt onpasselijk van.
Tja, dat is dan toch een groot verschil tussen ons Pim. Ik zal het wel niet prettig vinden als ze aan mijn spulletjes zitten (of jij dat nou stomme dingen vind of niet) en misschien mogen ze jou wel omhelzen.:in
Ze hebben zelf niet eens spulletjes. Ahhh dit is echt erg. Die zwerver had niet aan jouw bos bloemen hoeven zitten, maar iedereen over 1 kam scheren en de onderkant van de maatschappij uitkotsen, er klopt geen hout van.

God had ons mensen uit kunnen spuwen, maar zond daarentegen Zijn Zoon. Wij mogen Hem omhelzen door het geloof..... Is er dan nog iemand te min voor ons om onze liefde aan te betonen?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door jacob
Je hebt kijhard maar dan ook falikant de bijbel tegen je.

en daar wilde ik het maar bijlaten.

Ik wens je veel plezier met het wentelen in je trots. Maar weet dat God er niks van moet hebben.
Dan hoop ik maar dat jij er achter komt, dat je menigmaal mensen vergeet. En dat hier nu wel wordt gezegd dat als je een zwerven geen centen geeft je niet zalig kunt worden. En dat jij dus nooit niemand vergeet! Wentelen in trots? Het bezorgde me een afkeer. Heb geen zin om mijn overige daden hier kenbaar te maken, maar reken er maar op dat dat wel snor zit.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
jacob

Bericht door jacob »

dit is echt het toppunt.

heb jij een bevindelijk gereformeerde achtergrond???????
Barryvrouw

Oorspronkelijk gepost door nicname

Jij kotst letterlijk (hier met die emoticons op het forum) en figuurlijk (alle zwervers worden op 1 hoop geveegd, vanwege je stomme bos bloemen) over dak- en thuislozen heen.
Die smiley's hebben maybe te maken met de huidige gemoedstoestand van Barryvrouw, want die staat op 'ziek'......
Nee hoor, en ook niet met de zwerver, maar met de hoogmoed van een aantal onder ons.
limosa

Bericht door limosa »

Ze hebben zelf niet eens spulletjes. Ahhh dit is echt erg. Die zwerver had niet aan jouw bos bloemen hoeven zitten, maar iedereen over 1 kam scheren en de onderkant van de maatschappij uitkotsen, er klopt geen hout van.

God had ons mensen uit kunnen spuwen, maar zond daarentegen Zijn Zoon. Wij mogen Hem omhelzen door het geloof..... Is er dan nog iemand te min voor ons om onze liefde aan te betonen?
laat ik het voor deze ene keer ook zeggen: AMEN
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Ik wens je veel plezier met het wentelen in je trots. Maar weet dat God er niks van moet hebben.
Dan hoop ik maar dat jij er achter komt, dat je menigmaal mensen vergeet.
Vergeten is iets anders dan over ze kotsen.
En dat hier nu wel wordt gezegd dat als je een zwerven geen centen geeft je niet zalig kunt worden. En dat jij dus nooit niemand vergeet! Wentelen in trots? Het bezorgde me een afkeer.
Dat zegt niemand. Het is alleen niet bijbels.
Heb geen zin om mijn overige daden hier kenbaar te maken, maar reken er maar op dat dat wel snor zit.
Zit het wel snor met je? Dat is echt fijn voor je, dan ben je al een heel eind in de heiligmaking!
Hartelijke groet,

Pim.

jacob

Bericht door jacob »

Die smiley's hebben maybe te maken met de huidige gemoedstoestand van Barryvrouw, want die staat op 'ziek'......
Nee hoor, en ook niet met de zwerver, maar met de hoogmoed van een aantal onder ons.

natuurlijk :sne
Barryvrouw

Dan hoop ik maar dat jij er achter komt, dat je menigmaal mensen vergeet.
Vergeten is iets anders dan over ze kotsen.
En dat hier nu wel wordt gezegd dat als je een zwerven geen centen geeft je niet zalig kunt worden. En dat jij dus nooit niemand vergeet! Wentelen in trots? Het bezorgde me een afkeer.
Dat zegt niemand. Het is alleen niet bijbels.
Heb geen zin om mijn overige daden hier kenbaar te maken, maar reken er maar op dat dat wel snor zit.
Zit het wel snor met je? Dat is echt fijn voor je, dan ben je al een heel eind in de heiligmaking!
Tja, ik wil niet vervelend zijn, en deze reactie zal er ook genoeg oproepen. Maar het wordt echt eens tijd dat jullie een ander eens niet altijd vangen met Bijbelteksten. En min of meer daar een ander mee proberen te veroordelen. En daar in feite mee aangeven dat je zelf helemaal geheiligd bent. Je geeft van mij aan dat ik er al een eind ben. Nou erg fijn, maar ik hoop dat een Ander dat van mij kan zeggen.
limosa

Bericht door limosa »

hé Barryvrouw, ik ga niet weer alles quoten maar zo ken ik je eigenlijk niet, moet jij niet even uitloggen en afkoelen ofzo . . . ?
jacob

Bericht door jacob »

wie begon er nou met veroordelen.
nicname

Bericht door nicname »

Dan hoop ik maar dat jij er achter komt, dat je menigmaal mensen vergeet. En dat hier nu wel wordt gezegd dat als je een zwerven geen centen geeft je niet zalig kunt worden. En dat jij dus nooit niemand vergeet! Wentelen in trots? Het bezorgde me een afkeer. Heb geen zin om mijn overige daden hier kenbaar te maken, maar reken er maar op dat dat wel snor zit.
Volgens mij gaat het hier niet om mensen vergeten. Het gaat er om dat je hier bewust je afkeer uit over mensen die het slechter hebben als jij. Hoe dat komt is een vraag, maar dat doet er niet toe. HEb je naasten lief als jezelf. En als je dan liever geen geld geef, of juist wel, maar liever aan Ontmoeting of weet ik veel wat je blijkbaar allemaal voor goeds doet ('t zit in elk geval wel snor...)dat maakt niet uit.

De discussie gaat er nu om dat het onchristelijk is om zo je walging uit te spreken van mensen, die ook door GOd geschapen zijn.
Zeg dan alsjeblieft maar niks! Wnat hier gaat geen boodschap vanuit!
Barryvrouw

Oorspronkelijk gepost door limosa
hé Barryvrouw, ik ga niet weer alles quoten maar zo ken ik je eigenlijk niet, moet jij niet even uitloggen en afkoelen ofzo . . . ?
Sorry! Excuus, maar ik kan er soms echt nijdig van worden.
jacob

Bericht door jacob »

Volgens mij gaat het hier niet om mensen vergeten. Het gaat er om dat je hier bewust je afkeer uit over mensen die het slechter hebben als jij. Hoe dat komt is een vraag, maar dat doet er niet toe. HEb je naasten lief als jezelf. En als je dan liever geen geld geef, of juist wel, maar liever aan Ontmoeting of weet ik veel wat je blijkbaar allemaal voor goeds doet ('t zit in elk geval wel snor...)dat maakt niet uit.

De discussie gaat er nu om dat het onchristelijk is om zo je walging uit te spreken van mensen, die ook door GOd geschapen zijn.
pas maar op dat je niet te boos woord van deze waarheid.

Je verwacht van God iets wat je zelf een ander misgunt. BRRRRRR
Barryvrouw

Volgens mij gaat het hier niet om mensen
Discussie ging over geld geven aan zwervers.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Maar het wordt echt eens tijd dat jullie een ander eens niet altijd vangen met Bijbelteksten. En min of meer daar een ander mee proberen te veroordelen. En daar in feite mee aangeven dat je zelf helemaal geheiligd bent.
Jij mag anderen wel vangen met het huwelijksformulier en bijbelteksten? Omdat dat net een onderwerp was wat beter in je straatje uit komt?

Ongelofeloos, wat heb jij een bord voor je hoofd.
Hartelijke groet,

Pim.

Plaats reactie