BEZUINIG JIJ/U AL?

helma

Bericht door helma »

Rens schreef:iig geen boeken waar jullie belangstelling naar uit gaat (kringloopwinkels)

hoe weet jij nou voor welke boeken we allemaal belangstelling hebben?
Je moet marhamartha's boekenkast eens zien;
Ds C. S. zei ooit tegen haar: jij hebt van Steenblok tot Pinkeltje......
die van mij ziet er ongeveer net zo uit.
En Aritha leest ook vogels van diverse pluimage :wink:
Rens

Bericht door Rens »

helma schreef:
Rens schreef:iig geen boeken waar jullie belangstelling naar uit gaat (kringloopwinkels)

ach, als je de topics over boeken en nieuwe aanwinsten zo leest, dan komen er weinig boeken voorbij dat niet reformatorisch van inhoud zijn.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
helma

Bericht door helma »

Rens schreef:
helma schreef:

ach, als je de topics over boeken en nieuwe aanwinsten zo leest, dan komen er weinig boeken voorbij dat niet reformatorisch van inhoud zijn.
nee, stel je voor :mrgreen:
als ik een boek van jip en janneke koop zet ik dat maar niet op 't forum....

maar als ik boeken zie bij de kringloop van thea beckman, Jan terlouw, Evert hartman enzo dan koop ik ze ook altijd wel.
Rens

Bericht door Rens »

Is dat niet wat merkwaardig, dat je moet verzwijgen wat voor soort boeken je koopt omdat je op een refo-forum bent?

ik lees en koop boeken die weinig tot niets met kerk en geloof te maken hebben, uitgezonderd een aantal bijbels van verschillende signatuur.

wat ik weer wél lees, en op geabonneerd ben, zijn Terdege, GezinsGids, RD, Saambinder, OSW en twee verschillende boekenseries (VCL en pfff, effe naam kwijt, sorry).

Maar daarnaast een flink aantal boeken die hier diepe fronsen veroorzaken, zoals de 11-delige boekenserie "De Wetten der Magie" een serie die vergelijkbaar is met "In de ban van de Ring".
Moderatorbericht:
jvdg

Bericht door jvdg »

Rens schreef:Is dat niet wat merkwaardig, dat je moet verzwijgen wat voor soort boeken je koopt omdat je op een refo-forum bent?
Ach, moeten....?

Ik kwam regelmatig over de vloer bij een (reeds overleden) predikant van de GG waar in de boekenkast (in de woonkamer/salon) de boeken over Olie B. Bommel gebroederlijk naast die van de bijbelverklaring van M. Henry stonden "geparkeerd". Voor een ieder zichtbaar.

Een greep in zijn lectuurmand leverde niet alleen RD's, SB's, Terdege's en allerlei Wachters op. Daar was ook te vinden wat in de breedte der GG wordt gelezen.

Ik wil er nog aan toevoegen dat deze predikant tot het rechtse deel van de rechterflank werd en wordt gerekend.

Dat verzwijgen wat Rens memoreert heeft niet (alleen) te maken met de cultuur in een bepaald kerkverband, maar meer met mentaliteit en verdraagzaamheid, en vooralles met: de Liefde
Laatst gewijzigd door jvdg op 02 feb 2008, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
albion

Bericht door albion »

Rens schreef:Is dat niet wat merkwaardig, dat je moet verzwijgen wat voor soort boeken je koopt omdat je op een refo-forum bent?

ik lees en koop boeken die weinig tot niets met kerk en geloof te maken hebben, uitgezonderd een aantal bijbels van verschillende signatuur.

wat ik weer wél lees, en op geabonneerd ben, zijn Terdege, GezinsGids, RD, Saambinder, OSW en twee verschillende boekenseries (VCL en pfff, effe naam kwijt, sorry).

Maar daarnaast een flink aantal boeken die hier diepe fronsen veroorzaken, zoals de 11-delige boekenserie "De Wetten der Magie" een serie die vergelijkbaar is met "In de ban van de Ring".
ik lees naast de tijdschriften die jij noemt: National Geographic en National Geographic voor de jeugd. Reader Digest. En dan nog verschillende bladen zoals Eva, Plus, Seasons, en nog ettelijke andere. Ik ga eens een lijstje maken en een heeeeeleboel tijdschriften opzeggen. Verder ben ik al jaren (meer dan 20 zeker) lid van de ECI en die verkopen nu ook niet bepaald refo boeken.
Als ik de stad in wil dan moet ik eerst een half uur rijden. Vandaar dat ik het wel fijn vind om lid te zijn van een boekenclub.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

jvdg schreef:
Ach, moeten....?

Ik kwam regelmatig over de vloer bij een predikant van de GG waar in de boekenkast (in de woonkamer/salon) de boeken over Olie B. Bommel broederlijk naast die van de bijbelverklaring van M. Henry stonden "geparkeerd". Voor ieder zichtbaar.
geweldig!
Rens

Bericht door Rens »

albion schreef: Als ik de stad in wil dan moet ik eerst een half uur rijden. Vandaar dat ik het wel fijn vind om lid te zijn van een boekenclub.
half uurtje minder dan ik van Dokkum, daarom is de ECI idd wel fijn (én het kunnen kopen via internet)
Moderatorbericht:
Havik

Bericht door Havik »

Rens schreef:
albion schreef: Als ik de stad in wil dan moet ik eerst een half uur rijden. Vandaar dat ik het wel fijn vind om lid te zijn van een boekenclub.
half uurtje minder dan ik van Dokkum, daarom is de ECI idd wel fijn (én het kunnen kopen via internet)
Of dan woon je wel in de stad en dan nog koop je dingen bijvoorbeeld via internet :mrgreen:
En daar bezuinig je ook mee, op een bepaalde manier :D , want vaak zijn bijvoorbeeld computeronderdelen nog goedkoper op internet ook.
helma

Bericht door helma »

ik denk gewoon dat de meesten hier sommige boeken die ik koop niet interessant vinden.
verder nergens om; ik schaam me niet voor de boeken die ik koop
Plaats reactie