AH-medewerkers vervolgd na pakken winkeldief

Olli

Bericht door Olli »

De zaak krijgt een hele rare wending. Ik hoorde gisteren op tv bij SBS6 van Peter R de Vries dat de dader helemaal geen mes getrokken heeft tijdens de overval. Dit is door de beveiligingscamera's vastgelegd.

En één van de AH-medewerkers heeft een groot strafblad voor meerdere keren mishandeling.

Dus daar wordt de zaak niet echt eenvoudiger op.
Madtice

Bericht door Madtice »

Inderdaad, aan het rechtssysteem mag wel wat gedaan worden in Nederland, veel te soft. Alle criminelen lachen je uit natuurlijk. Zo'n zwaar streng gevangenisbeleid lijkt me wel wat, maar wat moet je met die tekst van Jezus over dat 'wie iemand in de gevangenis opgezocht heeft heeft mij opgezocht.'
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

De twee medewerkers van het Albert Heijn-filiaal in de 1e van Swindenstraat in Amsterdam die vorig jaar met geweld een winkeldief overmeesterden, hebben hun actie donderdag herhaald. De twee grepen opnieuw een winkeldief en droegen de man over aan de politie. De dief bleek letsel te hebben opgelopen en deed daarvan aangifte. De politie arresteerde de AH-ers donderdagavond.

Die jongens zijn nu wel echt de pineut denk ik.
Wat vihnden jullie, moeten ze nu echt vervolgd worden of zijn het goeie burgers.

tukker
Jootje

Bericht door Jootje »

Hoorde het vanmorgen inderdaad op het nieuws.

Ik vind dat ze nu toch te ver zijn gegaan. Dat het een keer gebeurt...tja, kan me er iets bij indenken. Heb zelf jaren in een winkel gewerkt en veel winkeldieven opgepakt (overigens zonder geweld te gebruiken:D).
Ze hadden deze man (had 1 blikje bier gejat) toch gewoon aan z'n arm mee terug kunnen nemen??? Ze waren nota bene met z'n 2'en geweest! Mijns inziens is geweld hierbij absoluut niet op zijn plaats geweest.

Van mij mogen ze nu harder aan worden gepakt....Ze gaan er zo langzamerhand een gewoonte van maken!

Jootje
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Vind het uitermate dom van ze dat ze dit gedaan hebben. Ze hadden kunnen verwachten dat die man aangifte zou doen.

tukker
Olli

Bericht door Olli »

Ik vind het werkelijk belachelijk dat we in Nederland al zover zijn dat de gene die op zijn spullen past, of die van de baas vervolgt wordt omdat hij de dader heeft kwaad gedaan.

Echt vreselijk belachelijk! Die winkeldief loopt straks lachend buiten en dan zouden die medewerkers vastzitten, wat een ONZIN!!!
Jootje

Bericht door Jootje »

Oorspronkelijk gepost door Olli
Ik vind het werkelijk belachelijk dat we in Nederland al zover zijn dat de gene die op zijn spullen past, of die van de baas vervolgt wordt omdat hij de dader heeft kwaad gedaan.

Echt vreselijk belachelijk! Die winkeldief loopt straks lachend buiten en dan zouden die medewerkers vastzitten, wat een ONZIN!!!
Die medewerkers zitten dan niet zomaar vast. Ze zijn de eerste keer toch gewaarschuwd, en zoals ik al zei: die winkeldief kan ook zonder in elkaar getrapt te worden op worden gepakt.
Jelle

Bericht door Jelle »

Moet je even luisteren. Het is gewoon belachelijk dat je hier in dit land dus je eigen spullen niet meer mag verdedigen.
Ik ben blij dat deze twee medewerkers zich niet door dat stelletje maffia in Den Haag zich laten afschrikken. Maffia leider Bakellende moet nog een hoop leren.
Als deze mensen nu weer veroordeeld worden tot een boeten dan ben ik degene die deze boete zal betalen.

het is gewoon belachelijk dat deze mensen nu voor de tweede keer worden opgepakt.
Als het mijn winkel zou zijn en ik zou de dief betrappen dan kwam hij of zij er bij mij heel wat slechter af dan nu gebeurt is.
Goed of niet goed, ze blijven met hun poten van mijn spullen af en als ze dat niet doen dan krijgen ze er flink van langs en dan niet een klein beetje maar behoorlijk en zodanig dat ze dit zich nog jaren daarna zullen heugen.
Als ik dan toch een boete moet betalen of moet gaan ztten dan liever voor een goed vergrijp.

ik roep iedere Nederlander op om elke dief te grijpen en goed af te drogen. helaas wordt dat door onze regering niet gedaan en als Bakellende dan tekort schiet dan moeten we het toch echt zelf gaan doen.

Ik maak me helemaal nijdig:mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2: in wat voor achterlij land leven we hier.
Houdt de dief en grijp de dief.

Lang leve de AGH medewerkers van mij hebben ze een geweldige pluim verdient. Elke baas mocht willen dat ze zulk personeel hadden.
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Laten we aub naar de kern gaan! Al deze omstandigheden komen door het jatten! De kern (jatten) moet worden aangepakt en dan zijn er geen vervelende gevolgen!
Jelle

Bericht door Jelle »

Ben ik met je eens Kridje, Maar dat zal dan in dit land werkelijk met de harde hand aangeleerd moeten worden. men weet in onze tijd zolangzamerhand niet meer wat mijn en dijn is. Normen en waarden zijn ver te zoeken.
laat ze nu eerst maar eens met de norm beginnen dat iemand die steelt of wat ook overhoop haalt en daar dan bij arrestatie een paar rake klappen oploopt , geen aangifte kan doen.
Het gewoon belachelijk dat de dief aangifte kan doen omdat hij een paar tikken te pakken heeft gekregen.

Deze opa is vroeger beslist anders opgevoed, als wij vervelend waren kon je van de politie zelf nog een paar finke optaters krijgen, en wij behoefden dan echt geen aangifte te gaan doen van mishandeling.

De welvaard heeft ons veel narigheid gebracht mer dan wij kunnen overzien. En daarbij een slapregeringsbeleid moet wel tot deze normenloze maatschappij vervallen.

Gelukkig is er al weer iemand die zich heeft aangemeld om de boete te betalen voor deze heldhaftige mannen.
Schandalig dat men zo behandeld wordt in dit land.
De topic van : Deze pet past ons allemaal, nou mooi niet, als je die pet opzet dan wordt jezelf nog aangeklaagt.

:mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2:
Madtice

Bericht door Madtice »

Toch ben ik het niet met je eens Jelle. Natuurlijk is diefstal ernstig en moet die dief niet zeuren, maar het kan niet zo zijn dat burgers het recht op deze manier in eigen handen gaan nemen. Nu blijft het bij 'mishandeling' en schoppen en slaan, maar stel nu dat de volgende keer bij een autodiefstal, beroving of (bijna) verkrachtig de dader daarvan wordt vermoord door het slachtoffer of iemand die in de buurt is? Is dat dan ook nog steeds heldhaftig? En als dat niet kan, waarom slaan en schoppen dan wel? Dat je hardhandig gearresteerd mag worden, tuurlijk, maar burgers hebben daar geen taak in, althans, niet in deze proporties.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

ben ik met je eens Mad, al weet je natuurlijk in dit geval niet of die dief zelf ook geen geweld gebruikt heeft. Ze hadden die man toch ook wel in zijn nekvel kunnen pakken zonder geweld te gebruiken. Maarjah, je weet de precies hoe het gegaan is, dus moeilijk om een oordeel te vellen.

Maar vind wel belachelijk dat nu weer de dief zijn daden min of meer goedgepraat worden. Onder het mom van het was maar en blikje bier. Moet je daar nu zoveel ophef over maken.

tukker
nursje

Bericht door nursje »

Stelen is niet goed in dit geval maar ik denk dat geweld ook niet goed is. Ik kan mij echt kwaad maken over mensen die zomaar een ander slaan. En ja ik zeg zomaar. Want nu is het een winkeldief maar hoe gaat dat verder........
Je hoofd staat me niet aan dus ik sla jemaar??? Ik mag toch hopen van niet.
Deze mensen die er zo maar op slaan die moeten daar van leren.
En ik zou bijna zeggen wie niet horen wil moet maar voelen maar dat lijkt me in deze niet zo gepast.
Plaats reactie