18 jaar cel voor Volkert van der G.
okeej dat die rechter links is heeft niks met zijn beslissing te maken... Dat daar aan gedacht wordt vind ik zwak, zoekend naar een excuus omdat van der G. niet levenslang zit en dat niet de wens was..
Een rechter blijft een mens, maar als je even helder nadenkt heeft hij het goede hier gedaan. Mensen die aan levenslang denken zijn te emotioneel betrokken hierbij, en het lijkt of een groot deel van Nederland dat is. Ja de familie van Pim heeft levenslang zo hebben alle andere families van vermoorde mensen. Zijn die families minder belangrijk dan Pim's familie?
Als mijn achterbuurvrouw was vermoord had ik niet gewild dat de moordenaar een lichtere straf zou krijgen omdat mijn buurvrouw niet een politiek wezen was. 11 of 12 jaar is veel! Hij ziet zijn dochter niet opgroeien, en dat is waarschijnlijk e grootste straf voor hem. En als hij uit de gevangenis komt zal hij waarschijnlijk moeten emigreren om een normaal leven te krijgen.. Ik keur niet goed wat hij heeft gedaan, ik was zeer geschokt, kon geen wereld zonder Fortuyn voorstellen maar was het totaal niet eens met zijn gedachten en ben misschien dus wel blij dat hij de verkiezingen niet gehaald heeft. Klinkt erg ja, en wens niemand de dood, maar ik zat wel te hopen dat niemand het in zn bolle kop kreeg om ook werkelijk op hem te gaan stemmen..
En ja ik ben Links, maar ik heb het gevoel dat dat nu alleen betekend dat ik helder na kan denken zonder dat er emoties bijkomen..
Ik vind de straf genoeg..
Een rechter blijft een mens, maar als je even helder nadenkt heeft hij het goede hier gedaan. Mensen die aan levenslang denken zijn te emotioneel betrokken hierbij, en het lijkt of een groot deel van Nederland dat is. Ja de familie van Pim heeft levenslang zo hebben alle andere families van vermoorde mensen. Zijn die families minder belangrijk dan Pim's familie?
Als mijn achterbuurvrouw was vermoord had ik niet gewild dat de moordenaar een lichtere straf zou krijgen omdat mijn buurvrouw niet een politiek wezen was. 11 of 12 jaar is veel! Hij ziet zijn dochter niet opgroeien, en dat is waarschijnlijk e grootste straf voor hem. En als hij uit de gevangenis komt zal hij waarschijnlijk moeten emigreren om een normaal leven te krijgen.. Ik keur niet goed wat hij heeft gedaan, ik was zeer geschokt, kon geen wereld zonder Fortuyn voorstellen maar was het totaal niet eens met zijn gedachten en ben misschien dus wel blij dat hij de verkiezingen niet gehaald heeft. Klinkt erg ja, en wens niemand de dood, maar ik zat wel te hopen dat niemand het in zn bolle kop kreeg om ook werkelijk op hem te gaan stemmen..
En ja ik ben Links, maar ik heb het gevoel dat dat nu alleen betekend dat ik helder na kan denken zonder dat er emoties bijkomen..
Ik vind de straf genoeg..
Ik wordt een beetje ziek van dat linkse gezever. Alles maar goed praten. Die Volkert van der Graaf had gewoon levenslang moeten krijgen . Punt uit. En alle partijen maar verdedigen. Het zou niet uit maken dat die rechter links was. Lazer op. Tuurlijk is die wel bevooroordeeld. En dat die rechter ook maar een mens is. OKe, maar dat zegt niets over dit hele geval. Hier gaat Nederland aan kapot. Aan dat linkse gezwam. Hoop echt dat in de komende kabinetsformatie er een prachtig rechts blok ontstaat, om dan eindelijk een sde puinhopen van paars op te ruimen.
tukker
tukker
Links of recht heeft niets met die straf te maken. Er is gewoon een gat in ons strafstelsel tussen levenslang en twintig jaar, en Volkert krijgt terecht geen levenslang omdat andere enkelvoudige moordenaars zonder strafblad dat ook niet krijgen. Dat hier een politicus is vermoord doet niet terzake. Het is een enkelvoudige moord met voorbedachte rade, en dat levert in Nederland helaas meestal niet meer dan 20 jaar gevangenisstraf op.
Het wordt dus tijd voor gevangenisstraffen tussen de 20 jaar en levenslang (30 of 40 jaar bijvoorbeeld), of gewoon elke moordenaar levenslang geven. De minister van Justitie moet dus aan het werk!
Wel vind ik het jammer dat het 18 in plaats van 20 jaar geworden is; daar snap ik echt niets van.
Het wordt dus tijd voor gevangenisstraffen tussen de 20 jaar en levenslang (30 of 40 jaar bijvoorbeeld), of gewoon elke moordenaar levenslang geven. De minister van Justitie moet dus aan het werk!
Wel vind ik het jammer dat het 18 in plaats van 20 jaar geworden is; daar snap ik echt niets van.
Wow tukker je bent echt pissed volgens mij. Ik ben het er niet mee eens dat rechts bestaat, snap niet hoe mensen zo kunnen denken, maar goed NL is een democratie dus wat kan ik er aan doen..
Maar een rechter laat zich niet beinvloeden door zijn politieke overtuiging, zeker bij zo'n zaak kan dat gewoon niet.
Een rechter kan iemand die een enkelvoudige moord heeft begaan gewoon niet opeens levenslang geven terwijl dat in de geschiedenis nooit is gedaan en er ook geen gevaar voor herhaling is...
Maar een rechter laat zich niet beinvloeden door zijn politieke overtuiging, zeker bij zo'n zaak kan dat gewoon niet.
Een rechter kan iemand die een enkelvoudige moord heeft begaan gewoon niet opeens levenslang geven terwijl dat in de geschiedenis nooit is gedaan en er ook geen gevaar voor herhaling is...
Riks:
tukker
Dat doet wel ter zake. Ben met je eens dat het net zo erg is voor de nabestaanden alsdat jan op de hoek van de straat vermoord zou worden. Aleen is hier een wezelijk verschil. Hier heb je te maken met een politieke moord. Deze moord had een zwaar politieke lading. Het trof in principe de hele natie. Dit had de rechter moeten laten meewegen.Dat hier een politicus is vermoord doet niet terzake
tukker
......En als Bos vermoord zou worden zou dat niet zo zijn...........???:#:$Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Tuurlijk trof het niet iedereen persoonlijk. Als Bos vermoord zou worden zou het mij ook niet treffen. Ik bedoel hiermee dat deze moord een zwaar politieke lading had.
Een 'breekje' van Breekijzertje
ARNHEM - Ook Volkert van der G. gaat in beroep tegen zijn veroordeling van achttien jaar cel voor het vermoorden van Pim Fortuyn. Dat heeft een van zijn advocaten, B. Böhler, dinsdag gezegd. Het hoger beroep moet nog worden ingediend bij het gerechtshof in de hoofdstad.
Volgens Böhler heeft de rechtbank in Amsterdam die Van der G. zijn straf oplegde, zijn zware detentieomstandigheden en de uitlatingen over zijn zaak door politici niet meegewogen in de strafmaat.
Het Openbaar Ministerie (OM) kondigde nog dezelfde dag van het vonnis, 15 april, aan de hoogte van de straf aan te vechten. Een van de belangrijkste redenen hiervoor is dat de rechtbank de intentie van de veroordeelde om het democratisch proces buitengewoon te frustreren, te weinig heeft laten meewegen in de hoogte van de straf.
Tja......"zijn zware detentieomstandigheden hè"......
Arme, arme van der Graaf.........
:(:(:(:(
Volgens Böhler heeft de rechtbank in Amsterdam die Van der G. zijn straf oplegde, zijn zware detentieomstandigheden en de uitlatingen over zijn zaak door politici niet meegewogen in de strafmaat.
Het Openbaar Ministerie (OM) kondigde nog dezelfde dag van het vonnis, 15 april, aan de hoogte van de straf aan te vechten. Een van de belangrijkste redenen hiervoor is dat de rechtbank de intentie van de veroordeelde om het democratisch proces buitengewoon te frustreren, te weinig heeft laten meewegen in de hoogte van de straf.
Tja......"zijn zware detentieomstandigheden hè"......
Arme, arme van der Graaf.........

Ik vind de straf die van der G nu opgelegt heeft gekregen genoeg. Waarom moet hij zwaarder gestraft worden dan anderen voor een zelfde delict?
Nee de straffen zijn hier wel te licht maar dat geldt voor iedereen dus ook voor an der G. maar verder vind ik dat voor hem dezelfde maat geldt als voor ieder ander.
Nee de straffen zijn hier wel te licht maar dat geldt voor iedereen dus ook voor an der G. maar verder vind ik dat voor hem dezelfde maat geldt als voor ieder ander.