Wordt dit de volgende klus?

tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Zelfs de vraag of el-quaida wel achter de aanslagen is nooit onomstotelijk vast komen te staan.
:$:$:$
Twijfel jij hieraan????????:$:$:$

Zou toch maar eens beter opletten als ik jou was
Quazzy

Bericht door Quazzy »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Het gevaar, wat het terrorisme nu eenmaal is, (niemand kan dat ontkennen na 11 september), moet gewoon de kop in worden gedrukt en DAT KAN NIET MET ZACHTE HAND!
(Al Qaeda heeft nooit een enkele link gehad met Irak)

Is dit niet wat makkelijk gedacht? Een kenmerk van terrorisme is toch dat er niet landen achter zitten, maar individuen? Een land plat bombarderen heeft geen nut omdat het niets aan het terrorisme doet. Bombarderen doodt alleen maar en het ergste daarvan is, is dat het draagvlak voor terrorisme juist toeneemt.

Terrorisme is alleen tegen te gaan door het draagvlak van terrorisme weg te nemen. Geweld met geweld bestrijden zorgt er meestal voor dat je in een vicieuze cirkel terechtkomt.
Quazzy

Bericht door Quazzy »

Oorspronkelijk gepost door Robert
Als ik de VS was zou ik al m'n troepen uit het buitenland terug halen en het ruimteschild aanleggen. Verder alle verdragen met de wereld opzeggen en heel hard: "Zoek het maar uit" roepen.
Is Amerika de afgelopen paar jaar niet al heel hard bezig met de bestaande verdragen op te zeggen of niet te ratificeren? Of andere verdragen gewoon niet te ondertekenen? Je kunt hierbij denken aan Kyoto, Internationaal Strafhof, Landmijnenverdrag, Atoomwapenverdrag waarin verboden werd om een ruimteschild aan te leggen, zelfde verdrag waarin stond dat het verboden was om kernproeven uit te voeren, NATO, VN, etc. Jammer dat Amerika zich (buiten Blair) van niemand wat aantrekt.

[Aangepast op 4-9-2003 door Quazzy]
Quazzy

Bericht door Quazzy »

Ik hoop toch niet dat Amerika het in z'n hoofd haalt om Noord-Korea aan te vallen.

Natuurlijk, in Noord-Korea is er sprake van een dictator van het ergste soort. Maar dat Noord-Korea heeft ook één van de grootste legers in de wereld (een paraat leger van 1 miljoen - tegenover 2,2 miljoen van Amerika) Bovendien heeft Noord-Korea de beschikking over atoomwapens. Bij elkaar toch niet de prettigste tegenstander.

Dat de verhoudingen met Noord-Korea verslechterd zijn is weer een fraai stukje van buitenlands beleid van Amerika. Het ging de afgelopen jaren juist goed met Noord-Korea. Er werden gesprekken gevoerd met Zuid-Korea en delen van het land werden opengesteld. Maar toen kwam Bush met zijn befaamde uitspraken over de as van het kwaad (waar hij NK ook toe rekende) Sindsdien is het alleen maar slechter gegaan. Het is nu zelfs zo ver dat Noord-Korea heeft gezegd het als een oorlogsverklaring te zien wanneer de kwestie Noord-Korea in de VN besproken wordt.

[Aangepast op 4-9-2003 door Quazzy]
Quazzy

Bericht door Quazzy »

Oorspronkelijk gepost door Adje
Is het niet een ideetje om een 'meeting' te houden, louter en alleen over deze problematiek??? Wat mij betreft ben je welkom in Wageningen.
Haha, over deze problematiek kan je avonden bomen (zonder er overigens uit te komen)
Plaats reactie