Conflict Midden Oosten
Ik las dit vanmorgen in de krant:
Het Israëlische leger heeft op de Westelijke Jordaanoever een vrouw en haar twee kinderen doodgeschoten. Dat gebeurde nadat een bom ontplofte onder een Israëlische tank bij een militaire post in de buurt van Jenin.
De militairen zagen daarna drie Palestijnen wegvluchten, en openden het vuur. Het bleken de vrouw en haar twee kinderen te zijn, die hoogstwaarschijnlijk niets met de bomaanslag te maken hadden. Het Israëlische leger zegt de vergissing diep te betreuren.
In Nablous hebben Israëlische soldaten een achtjarig jongentje doodgeschoten
Moet je niet zeggen dat de Israeliers brave jongens zijn.
Het Israëlische leger heeft op de Westelijke Jordaanoever een vrouw en haar twee kinderen doodgeschoten. Dat gebeurde nadat een bom ontplofte onder een Israëlische tank bij een militaire post in de buurt van Jenin.
De militairen zagen daarna drie Palestijnen wegvluchten, en openden het vuur. Het bleken de vrouw en haar twee kinderen te zijn, die hoogstwaarschijnlijk niets met de bomaanslag te maken hadden. Het Israëlische leger zegt de vergissing diep te betreuren.
In Nablous hebben Israëlische soldaten een achtjarig jongentje doodgeschoten
Moet je niet zeggen dat de Israeliers brave jongens zijn.
Ik sta achter Israël (waarom weet ik niet eens precies, meer een gevoelskwestie), maar ik wil wel even kwijt dat ik medelijden heb met de Plestijnen. Zij worden door de rest van de arabische wereld gebruikt voor een potje 'Israël pesten'. Die gebruiken de palestijnen om Israël te irriteren (is wel makkelijk, als de Plestijnen er vlak bij wonen, en ook nog niet zo van Israël houden), en kunnen zelf hun handen schoon houden. Verder is het zo dat er veel meer Palestijnse Christenen zijn dan Messiasbelijdende Joden.
groetjes, Bazz
groetjes, Bazz
Ik heb ooit ergens (weet niet meer waar, sniksnik) en de Bijbel gelezen dat de oorlog tussen de filistijnen en het volk Israël nooit op zal houden. (volgens mij zijn de huidige palestijnen de nakomelingen van de filistijnen).
Kan iemand mij meer duidelijkheid verschaffen hieromtrent?
Groetjes, Bazz
Kan iemand mij meer duidelijkheid verschaffen hieromtrent?
Groetjes, Bazz
Ik had er oveigens ook wel eens van gehoord, en geloofde zelfs dat de Palestijnen nakomelingen van de filistijnen waren.
Maar toen ik erachter kwam dat de Palestijnen pas een recente naam is voor wat eerder een mengvolk was bedacht ik me dat ik deze propaganda eigenlijk voor waar aannam als een soort reden om minder sympathie voor de Palestijnen te hebben (het zijn toch maar de filistijnen
)
Maar toen ik erachter kwam dat de Palestijnen pas een recente naam is voor wat eerder een mengvolk was bedacht ik me dat ik deze propaganda eigenlijk voor waar aannam als een soort reden om minder sympathie voor de Palestijnen te hebben (het zijn toch maar de filistijnen

Hehe, jongetjes bij mij op school vroeger scholden jongetjes van openbare scholen altijd uit voor 'onbesneden Filistijnen'. Maar okee, dat heeft er verder wenig mee van doen.
De Filistijnen zijn ook een echt mengvolk, en zijn later ook verspreid door heel het midden-oosten. Het kan dus best kloppen dat de Palestijnen daar van afstammen.
De Filistijnen zijn ook een echt mengvolk, en zijn later ook verspreid door heel het midden-oosten. Het kan dus best kloppen dat de Palestijnen daar van afstammen.
Ja inderdaad, misschien dat een van de voorvaders van een deel van de Palestijnen vele duizenden jaren geleden Filistijn was. Dus? Het is zo lang geleden dat de Filistijnen verdwenen (niemand weet waar ze gebleven zijn) dat ook ik Filistijns bloed in me heb.
Dus? Betekent dit dus dat ik me vijandig moet opstellen tegenover Israël? Hoe weet jij zeker dat je geen Filistijnse voorvaders heb? Volgens mij is dit niet na te gaan.
En zo is het ook met de Palestijnen. Leuke gedachte hoor, dat de Filistijnen nu de Palestijnen zouden kunnen zijn. Je schiet er alleen niets mee op. Ja het zou kunnen, maar te achterhalen is het niet.
Dus? Betekent dit dus dat ik me vijandig moet opstellen tegenover Israël? Hoe weet jij zeker dat je geen Filistijnse voorvaders heb? Volgens mij is dit niet na te gaan.
En zo is het ook met de Palestijnen. Leuke gedachte hoor, dat de Filistijnen nu de Palestijnen zouden kunnen zijn. Je schiet er alleen niets mee op. Ja het zou kunnen, maar te achterhalen is het niet.
Ik had dit ook niet bedoeld als reden om de palestijnen te haten, dat zij verre, maar ik meen ooit in de Bijbel gelezen te hebben dat het nooit vrede zou worden tussen Israel en de filistijnen. Dit heeft niets met sympathie van doen, maar een simpel vaststellen van een mogelijk feit.
Ik kan het alleen niet meer terugvinden.
groetjes, Bazz
Ik kan het alleen niet meer terugvinden.
groetjes, Bazz
Als vast zou komen te staan dat de Palestijnen idd van de Filistijen af zouden stammen, zouden we ze dan uit moeten roeien, omdat dat eigenlijk paar duizend jaar geleden had moeten gebeuren? Ze wonen tenslotte op de plek waar God de Israeliers bedoeld had!
(dit is geen mening maar een vraag, voor de duidelijkheid!!!)
(dit is geen mening maar een vraag, voor de duidelijkheid!!!)