Op wie HEBBEN jullie gestemd???

Kena

Bericht door Kena »

Origineel geplaatst door Billy
jammer dat peilingen nog niet zo goed zijn voor VVD Kena!

had graag ook cda-vvd gezien
:# :#:#:# Tot nu toe komen zij beiden 3 zetels te kort. BAH BAH BAH, ik baal als een s.t.e.k.k.e.r. Maarree... misschien D66 erbij??? :o

Puh, ze komen wel terug. Let maar op, PVDA zal f.a.l.e.n. HAHAHAHA
parsifal

Bericht door parsifal »

SGP En Christenunie hadden bijelkaar zo'n 0,2 procent meer zetels nodig om een restzetel in de wacht te slepen. Als er maar 0,2 procent van de bevolking in plaats van CDA een van deze partijen had gestemd had het het CDA geen zetel gekost maar de SGP wel een zetel opgeleverd, door de lijstverbinding met de CU.

want 3,9 procent levert voor 6 zetels 0,65% per zetel op. Ze staan dan als eerste in de rij voor de restzetel. Het CDA Gaat bij deze teruggang terug van 0,65 naar 0,645 nog steeds ruim voldoende voor de restzetel. De partij die zijn restzetel zou verliezen is Groen links. Strategisch stemmen is achteraf gezien niet al te gunstig geweest.

Vaya con Dios,

parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mirror

Bericht door Mirror »

Origineel geplaatst door parsifal
SGP En Christenunie hadden bijelkaar zo'n 0,2 procent meer zetels nodig om een restzetel in de wacht te slepen. Als er maar 0,2 procent van de bevolking in plaats van CDA een van deze partijen had gestemd had het het CDA geen zetel gekost maar de SGP wel een zetel opgeleverd, door de lijstverbinding met de CU.

want 3,9 procent levert voor 6 zetels 0,65% per zetel op. Ze staan dan als eerste in de rij voor de restzetel. Het CDA Gaat bij deze teruggang terug van 0,65 naar 0,645 nog steeds ruim voldoende voor de restzetel. De partij die zijn restzetel zou verliezen is Groen links. Strategisch stemmen is achteraf gezien niet al te gunstig geweest.
Er is wat voor te zeggen, maar anderzijds zonder (christelijke) strategische stemmers was de PvdA zeer waarschijnlijk het grootst geweest!
Adje

Bericht door Adje »

Toen ik Balkenende gisterenavond/zeer vroeg vanmorgen tijdens het slotdebat hoorde, dacht ik echt: wat een boef is het toch. Echt helemaal 'betrouwbaar' istie niet, ondanks dat je z'n uitspraken van de afgelopen maand in het licht van campagne-voeren moet trekken. Misschien had het toch beter geweest als PvdA het grootst geworden was, dan hadden we nu iig verzekerd geweest van een PvdA/CDA-coalitie.
Mirror

Bericht door Mirror »

Origineel geplaatst door Adje
Toen ik Balkenende gisterenavond/zeer vroeg vanmorgen tijdens het slotdebat hoorde, dacht ik echt: wat een boef is het toch. Echt helemaal 'betrouwbaar' istie niet, ondanks dat je z'n uitspraken van de afgelopen maand in het licht van campagne-voeren moet trekken. Misschien had het toch beter geweest als PvdA het grootst geworden was, dan hadden we nu iig verzekerd geweest van een PvdA/CDA-coalitie.
Niet betrouwbaar? Hij doet toch gewoon wat hij steeds gezegd heeft!?
WSO

Bericht door WSO »

Met ongeveer 40000 stemmen naar de cu/sgp was cda grootst gebleven en had de combinatie op eigen kracht 6 zetels gehad. Er was dan één restzetel minder te verdelen geweest, De vvd had dan die laatste restzetel niet gekregen. De laatste is nu voor het cda.

Alles op basis van de cijfers van het RD van vanmorgen.

[Veranderd op 23/1/2003 door WSO]
parsifal

Bericht door parsifal »

VVD had hem inderdaad niet gekregen ik was de verbinding GL/SP vergeten.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

Ik heb mijn zoontje maar niet laten stemmen. Hij dreigt al dagen op het verkeerde knopje te drukken. (Ik denk van het CDA, want die gaven de meeste balonnen weg op de markt, heel symbolisch...) Mijn vrouw heb ik voor laten gaan en zij stemde evenals vorige keer Tineke Huizinga. En als ik het RD moet geloven heeft dat nog resultaat gehad ook. Ikzelf heb vorige keer ook Huizinga gestemd, maar heb nu een voorkeurstem uitgebracht op André Rouvoet.

En aan de strategische CDA-kiezers zou ik willen zeggen: Als de coalitie CDA/VVD/D66 wordt heb je hééél wat uit te leggen aan je geweten!
ViperLodge
Contacteer:

Bericht door ViperLodge »

VVD - Henk Kamp.. bijna standaard

Greets Vipie :eur
Em.

Bericht door Em. »

Mijn moeder heeft voor mij gestemd...ik denk sgp
bazz

Bericht door bazz »

van der staaij - van de vlies krijgt toch wel genoeg stemmen...
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Op HARRY POTTER BALKIE natuurlijk!!!!!!!!!!!!

Zijn er mensen die op iemand anders hebben gestemd dan............in deze roerige tijden............?????

Een 'breekje' van Breekijzertje
Stonewall Jackson

Bericht door Stonewall Jackson »

Heel principieel: nr. 1 van lijst 8: Andre Rouvoet.
Kruimel

Bericht door Kruimel »

S.G.P. natuurlijk..........
Raike
Contacteer:

Bericht door Raike »

Lijst 9 nummer 1 uiteraard!

Als al die CU/SGP-stemmen niet naar het CDA waren gegaan, was dat even groot gebleven als het nu is, en had CU geen zetel verloren. :#
De kennis is mij te wonderbaar, zij is hoog, ik kan er niet bij. Ps. 139,6.
Plaats reactie