NIEUWE SCHOKKENDE TEKSTEN OP TABAK

P.Paape

Bericht door P.Paape »

In Nederland schokkende teksten, in Canada schokkende foto's!!! Gisteravond zag ik op het nieuws dat men daar echt heel lugubere plaatjes op de sigarettenhoesjes plaatst. 't Schijnt dat bijna de helft van de rokers alleen al daarom stopt. Want wie wil er nu tegen een lijk aankijken, aangetaste longen, hersenen, kankercellen en weet ik veel wat nog meer?!
Ze toonden ook een waarschuwingsspotje: een mortuarium vol lijken, dit jaar zijn er **** mensen gestorven aan de gevolgen van roken, bent u er volgend jaar bij? (Dat was zo'n beetje de strekking.)

Bah, ik vind het maar niks, al die waarschuwingen. Mensen zijn hard leers, 't is jammer voor de tabakhandel, maar ik zou willen dat ze spontaan dergelijke genotsmiddelen verbieden!
Peet
The Critical Brother

Bericht door The Critical Brother »

MIAMI (AFP) - Een Amerikaanse jury in Miami in de staat Florida heeft dinsdag een voormalige roker en zijn vrouw een schadevergoeding van 37,5 miljoen dollar (39,6 miljoen euro) toegekend.
.
De 76-jarige John Lukacs lijdt aan tong- en blaaskanker en heeft vermoedelijk niet lang meer te leven, aldus zijn advocaat. De tabaksindustrie is tegen de uitspraak in beroep gegaan.

Leuk startkapitaaltje voor de erfgenamen dan!

The Critical Brother (het moet niet gekker worden!)
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Tja, op deze wijze straf geven is weer door slaan naar de andere kant! Er blijft nog steeds een eigen verantwoording. Niemand heb je gedwingt om aan die zooi te beginnen, dus dan heb je ook geen rechten om geld te eisen!
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

De teksten schijnen dus tot nu toe nog niks te hebben geholpen! :( Zelf had ik het ook niet verwacht. Iemand die aan deze zooi verslaafd is stop niet effe door een paar teksten op het pakje.

Ik denk wel dat het een positief effect kan hebben op jongeren. Het werpt misschien een kleine drempel op voor beginners. Ze worden er effe goed op gewezen. Het effect is naar mijn idee pas op langer termijn waar te nemen. Hoe denken jullie hierover?
wpv

Bericht door wpv »

Ik denk dat de teksten weinig uitmaken. De rokers in mijn omgeving lachen om de teksten. Verder vraag ik me af of het effect voor beginnende rokers. Deze zijn meestal op jonge leeftijd en hebben zoiets van:"Dat zal allemaal wel meevallen"
Een oplossing voor het rookprobleem zou zijn om de tabaksreclame te verbieden en de tabsprijzen gegantisch om hoog te gooien.
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik denk ook dat teksten helemaal niets uitmaken. Jongeren vinden het onder elkaar alleen al stoer om te roken. En ik ben zelf zeer verslaafd geweest aan roken want zonder sigaar in mijn hoofd kende niemand mij. het ging van s'morgens vroeg tot sávonds laat maar door. En ook toen zag ik wel eens foto's of beelden van wat men allemaal kon krijgen, maar toch denkje dat dat alleen bij anderen zo gaat en niet bij jou. Wel ben ik blij dat ik nu al 15 jaar lang niet meer rook.
En de prijzen schrikbarend duur maken, Helpt volgens mij ook niet, dan gaat men tabak zelf telen en onstaat er illegale handel in tabakswaren.
Vroeger riep men dat ook over de benzine prijzen. Ik weet dat de benzine no5 50 cent kosten en toen het over een gulden heen zou gaan riep iedereen dan stoppen we met auto rijden, maar niemand stopte ook nu niet, hoe duur de benzine prijzen ook zullen worden, men blijftrijden en er wordt alleen steeds meer gereden.
Jelle

Bericht door Jelle »

Maar nu, schiet me ineens te binnen.
Wat zou er nu gebeuren als dus heel nederland eens massaal zou zeggen we stoppen met roken en dan ook echt stoppen, wat dan?
Hoe gaat het met de belastinginkomsten? Tabaks accijns?
Zou men in de Haag niet denken liever niet roken voor de gezondheid maar voor de schatkist wel even doorgaan!!!!!
bloob

Bericht door bloob »

Origineel geplaatst door Jelle
Maar nu, schiet me ineens te binnen.
Wat zou er nu gebeuren als dus heel nederland eens massaal zou zeggen we stoppen met roken en dan ook echt stoppen, wat dan?
Hoe gaat het met de belastinginkomsten? Tabaks accijns?
Zou men in de Haag niet denken liever niet roken voor de gezondheid maar voor de schatkist wel even doorgaan!!!!!
Denk het niet Jelle, want als iedereen zou stoppen, zou dat ook weer veel schelen inde kosten voor de gezondheidszorg.
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Wachtlijsten misschien gelijk weg of voor een groot gedeelte! :bou::bou::bou::bou:
Jelle

Bericht door Jelle »

Wachtlijsten gelijk weg en de kosten voor de gezondheidszorg zijn natuurlijk niet gelijk zomaar ineens over, dat ga je volgens mij pas jaren daarna merken. toch?
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Ja, maar er moet een keer een begin worden gemaakt. De problemen kunnen dan niet meer groter worden alleen maar in de toekomst verkleinen als zal het wel jaren duren.
P.Paape

Bericht door P.Paape »

't Schijnt dat jongeren het alleen maar "cool" vinden, die schokkende teksten!
Er zijn er die pakjes sparen met de meest erge waarschuwingen. De "zeldzamen" worden reeds gewisseld. Wat nu? Flippo's en Pokemon-kaartjes onder jongeren passé, neen, ze ruilen liever lege sigarettenhoesjes. (Wel zelf leeggerookt.)
Een verslaafde moet van z'n verslaving afkomen, een angsaanjagend tekstje werkt dan niet. Je koopt er gewoon een hoesje voor. Welke verslaving je ook hebt, je moet eerst psychisch ervan af geraken. OOK ROKERS!

Groet van een wakkere Paap
secret boy

Bericht door secret boy »

Die stickers met 'opwekkende' teksten liggen nu ook al een poosje in de winkel...
Worden die nu echt verkocht??:sne:sne:sne
david

Bericht door david »

Origineel geplaatst door Rens

Kijk, roken is een gevaar voor de gezondheid, maar niemand kan nu nog zeggen dat hij/zij het niet weet/wist. Rook je door (zoals ik) of begin je er aan, dan is het je eigen domme schuld!! en dan moet je niet zitten te mieren als je daardoor ziek wordt!!

Groet, Rens
Dat vind ik wel een beetje hard Rens. Doorroken is je eigen domme schuld...

Roken is wel degelijk een verslaving, net zo goed als drugs een verslaving is. En we zeggen tegen iemand die al jaren durgsverslaafde is toch ook niet: eigen domme schuld? Je weet toch allang dat het slecht is?
Natuurlijk weet je dat, maar dat wil niet zeggen dat je er dan direct mee kunt stoppen!
Ik ken mensen die járen van hun leven hebben verpest door pogingen om te stoppen met roken, toch weer beginnen, 20 kg aankomen als ze eenmaal gestopt zijn en dan toch weer beginnen.
Als je tegen die mensen zegt: eigen domme schuld! dan ben ik vóór de invoering van de doodstraf! Dat kan iemand emotioneel echt HELEMAAL de grond intrappen.

Ik weet ook niet de oplossing voor het tabaksprobleem. Maar ik weet wel dat het bij NIEMAND helpt om te zeggen: eigen domme schuld. Je maakt hun schuldgevoel/onzekerheid/faalangst alleen maar groter. Dus ondernemen ze nog minder snel een poging om te stoppen!

Lees het boek van Allen Carr 'Stoppen met roken' maar eens. Voor mij was het een uitkomst!

Groet,
David
Plaats reactie