Consumentenstaking
OK, maar dit is natuurlijk geen echte staking, omdat je niet verplicht bent iets te kopen, wat je wel bent als je een contract of zoiets hebt bij je baas. Verder vind ik het nogmaals onzinnig, omdat niet de detaillisten de prijzen hebben verhoogd (zullen er best wel bij zijn, maar echt niet iedereen, zoals veel mensen schijnen te denken), maar de overheid (wat kan die het schelen als wij niets kopen? als die geld tekort komen, doen ze toch gewoon de accijnzen omhoog?) en de groothandel, en die hebben echt geen probleem als de detaillist een dagje wat minder verkoopt. Verder ageer ik nogmaals tegen de overvrloed aan consumenten-staking-meels die ik in mijn postvak mocht verwelkomen.
Wie weet bazz, je kan het altijd proberen.
Oh, wat ben ik trouwens errug... Word ik vanochtend om half elf mn bed uit gebeld, is het mn vriendin: ga je mee de vakantie vieren? Tuurlijk, ik heb weer geld, dus ik pak mn portemonnee al, TOT... Ik mn compu zie staan. Ik dacht opeens, was er op refoforum niet een topic over de een of andere consumentenstaking? En was dat toevallig niet vandaag? En moet ik toevallig niet meedoen? Vind ik mn leven toevallig niet een beetje te duur worden?
Gelukkig, net op tijd aan gedacht...
Toch wel errug moeilijk hoor...
Oh, wat ben ik trouwens errug... Word ik vanochtend om half elf mn bed uit gebeld, is het mn vriendin: ga je mee de vakantie vieren? Tuurlijk, ik heb weer geld, dus ik pak mn portemonnee al, TOT... Ik mn compu zie staan. Ik dacht opeens, was er op refoforum niet een topic over de een of andere consumentenstaking? En was dat toevallig niet vandaag? En moet ik toevallig niet meedoen? Vind ik mn leven toevallig niet een beetje te duur worden?
Gelukkig, net op tijd aan gedacht...
Toch wel errug moeilijk hoor...
Ondanks mijn eerdere plannen, bleef ik vandaag toch maar thuis en ging ik dus niet naar Amsterdam. Ik had nog genoeg te doen dacht ik.
Maar om 16.00 uur bedacht ik tot mijn grote schrik dat er vandaag een consumentenstaking gaande was. EN IK WAS NOG STEEDS NIET GAAN WINKELEN!
In paniek rende ik mijn kamer uit, de trappen af, deed mijn jas aan, vloog naar buiten, belde weer aan, haalde mijn sleutels op, sloeg de deur achter me dicht, deed de deur weer open, haalde mijn portemonnaie op, weer naar buiten, naar het dorp toegeraced(hoewel Ede een stad is, ben ik opgegroeid met de gewoonte om een groep winkels in het centrum van een plaats "het dorp" te noemen) en ik wist snel wat geld uit te geven aan een ijsje (mmmmm, lekker weer buiten)
Toen ik om me heen keek, viel mij op dat de winkelstraten net zo druk waren als anders. Het leek er niet op dat de winkels leeg waren en de winkeliers beteuterd naar buiten keken.
Mijn conclusies: ijs is niet lekker in deze vrieskou en veel mensen hebben niet meegedaan met de staking.
Maar om 16.00 uur bedacht ik tot mijn grote schrik dat er vandaag een consumentenstaking gaande was. EN IK WAS NOG STEEDS NIET GAAN WINKELEN!
In paniek rende ik mijn kamer uit, de trappen af, deed mijn jas aan, vloog naar buiten, belde weer aan, haalde mijn sleutels op, sloeg de deur achter me dicht, deed de deur weer open, haalde mijn portemonnaie op, weer naar buiten, naar het dorp toegeraced(hoewel Ede een stad is, ben ik opgegroeid met de gewoonte om een groep winkels in het centrum van een plaats "het dorp" te noemen) en ik wist snel wat geld uit te geven aan een ijsje (mmmmm, lekker weer buiten)
Toen ik om me heen keek, viel mij op dat de winkelstraten net zo druk waren als anders. Het leek er niet op dat de winkels leeg waren en de winkeliers beteuterd naar buiten keken.
Mijn conclusies: ijs is niet lekker in deze vrieskou en veel mensen hebben niet meegedaan met de staking.
Zeck, broer van me, 't was vandaag toch maar wat gezellig in de stad he!
Consumentenstakers:
Ger is met Zeck naar de stad gegaan! Het resultaat:
- Jeans Centre: een broek
- Marca: twee rokken
- Bristol: zomerschoenen voor Lien
- Scapino: sportschoenen voor Zeck
- Hema: twee appelflappen en twee koppen koffie!!!!
LEVE DE CONSUMENTENSTAKING!!!!
Groetjes...
Geriella :wavey:
[Aangepast op 10/4/03 door Geriella]
Consumentenstakers:
Ger is met Zeck naar de stad gegaan! Het resultaat:
- Jeans Centre: een broek
- Marca: twee rokken
- Bristol: zomerschoenen voor Lien
- Scapino: sportschoenen voor Zeck
- Hema: twee appelflappen en twee koppen koffie!!!!
LEVE DE CONSUMENTENSTAKING!!!!
Groetjes...
Geriella :wavey:
[Aangepast op 10/4/03 door Geriella]
Ik heb me volstrekt niet met de euro verzoend, maar áls ik actie ga voeren, dan toch bij voorkeur een zinvolle, gerichte actie, en niet ingaan op een wild idee van iemand die wilde zien hoeveel hij via meel kan bereiken. Dit is natuurlijk een statement van nix, en gelukkig heeft de nederlandse bevolking ook ingezien dat dit geen enkel doel dient, en evenveel resultaat zal hebben.
Inderdaad, maar beter geen actie dan zo'n actie. Dit komt echt op me over van WHAAAAA het is veel te duur geworden, dus iedereen heeft prijzen verhoogt, dus we gaan ze terugpakken!!!!! Dat men dan de volgende dag koopt wat men op de stakingsdag niet heeft gekocht, en het dus geen enkel resultaat heeft, daar staan we even niet bij stil. Of, veel erger, men heeft het de dag voor de staking al meer gekocht! ALS je dan zoiets wil doen, begin dan een om structureel minder te kopen, ik ben ervan overtuigd dat veel mensen dat best kunnen, als ze willen. Men koopt echter maar raak, en als ze bij de kassa staan, zijn opeens de prijzen verhoogd! Ga dan eerst eens letten op de onnodige dingen die je koopt, daar bespaar je meer mee dan met zo'n onzinnige "staking".