aanslag op Pim Fortuyn

Jelle

Bericht door Jelle »

Vanmorgen bij het wakker worden was mijn eerste gedachte weer aan Pim Fortuijn.
Ik ben nog verbijstert dat dit in Nederland kon gebeuren.
Kan je zien hoe bepaalde dingen een grote invloed op je kunnen hebben om er zo mee bezig te zijn.
Vele dingen gaan zomaar aan je voorbij en het wordt vaak gedachteloos verwerkt maar andere dingen blijven je soms lang bij.
Gelukkig is zo als we mogen aannemen het geen buitenlander die dit heeft gedaan want dan was er misschien nog wel meer haat tegen buitenlanders ontstaan.
de orthodoxer

Bericht door de orthodoxer »

Laten we in ieder geval onze steun betuigen. Wat Pim deed en zei was niet altijd goed, maar dat hebben we ook met de andere partijen, maar om op deze manier aan je eind te moeten komen is diep, diep, diep triest!!!

Diep in mijn hart keek ik uit naar de dag van de verkiezingen om te zien wat er ging gebeuren... Of Pim een overweldigende meerderheid kon halen en of hij de regeringsverantwoordelijkheid op zich wilde nemen. Maar het hoeft allemaal niet meer...

Waar hij zo vaak voor gewaarschuwd heeft, afgelopen zondag nog tijden het lijsttrekkersdebat op radio 1, is hem nu zelf overkomen.

Verschrikkelijk!!!!
Kislev

Bericht door Kislev »

Echt afschuwelijk!

Inderdaad was het het eerste waar ik aan dacht toen ik vanochtend wakker werd.

Gisteravond aan de radio gekluisterd gezeten en de verslagen gehoord hoe men vocht voor zijn leven maar het allemaal niet heeft geholpen.

Ja, dan gaat er echt heel wat door je heen als je dat hoort.

Ze hebben onze Pim afgepakt. Ik zou nooit en te nimmer op hem gestemd hebben maar hij maakte politiek Nederland wakker en gaf behoorlijk wat 'Schwung' aan de zaak.

Afgrijselijk dat zoiets is gebeurd.

In zijn interview op radio 3 van die middag had Pim het nog over de bijbel. Vooral het boek Prediker vond hij heel erg mooi. Daar kon zijn boek niet aan tippen.

1 De woorden van den prediker, den zoon van David, den koning te Jeruzalem.
2 IJdelheid der ijdelheden, zegt de prediker; ijdelheid der ijdelheden, het is al ijdelheid.
3 Wat voordeel heeft de mens van al zijn arbeid, dien hij arbeidt onder de zon?
4 Het ene geslacht gaat, en het andere geslacht komt; maar de aarde staat in der eeuwigheid.
5 Ook rijst de zon op, en de zon gaat onder, en zij hijgt naar haar plaats, waar zij oprees.
6 Zij gaat naar het zuiden, en zij gaat om naar het noorden; de wind gaat steeds omgaande, en de wind keert weder tot zijn omgangen.
7 Al de beken gaan in de zee, nochtans wordt de zee niet vol; naar de plaats, waar de beken heengaan, derwaarts gaande keren zij weder.
8 Al deze dingen worden zo moede, dat het niemand zou kunnen uitspreken; het oog wordt niet verzadigd met zien; en het oor wordt niet vervuld van horen.
9 Hetgeen er geweest is, hetzelve zal er zijn, en hetgeen er gedaan is, hetzelve zal er gedaan worden; zodat er niets nieuws is onder de zon.
10 Is er enig ding, waarvan men zou kunnen zeggen: Ziet dat, het is nieuw? Het is alreeds geweest in de eeuwen, die voor ons geweest zijn.
11 Er is geen gedachtenis van de voorgaande dingen; en van de navolgende dingen, die zijn zullen, van dezelve zal ook geen gedachtenis zijn bij degenen, die namaals wezen zullen.
Adje

Bericht door Adje »

Inderdaad vreselijk! Heimelijk voelden toch wel veel mensen bewondering voor hem, hoewel men het vast lang niet altijd met hem eens was. Hij was ook gewoon echt zichzelf!
de Paus

Bericht door de Paus »

Ik ben in ieder geval verheugd om te horen dat ze de waarschijnlijke dader hebben gearresteerd. Zo'n persoon moeten ze voor een hele lange tijd achter slot en grendel stoppen, want als je dingen bedenkt en uitvoert zoals gisteravond gebeurt is, dan ben je het niet meer waard om deel van een democratische samenleving te zijn.
de orthodoxer

Bericht door de orthodoxer »

Origineel geplaatst door de Paus
Ik ben in ieder geval verheugd om te horen dat ze de waarschijnlijke dader hebben gearresteerd. Zo'n persoon moeten ze voor een hele lange tijd achter slot en grendel stoppen, want als je dingen bedenkt en uitvoert zoals gisteravond gebeurt is, dan ben je het niet meer waard om deel van een democratische samenleving te zijn.
Ach, de democratieche rechtsstaat Nederland zal voorzichtig handelen......
De Nederlandse regering moet veel harder optreden. Collega's van me riepen ook direct om de doodstraf...
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Laten we gewoon allemaal eerlijk zijn. Pim Fortuyn verwoordde wat bij velen diep in ons hart leefde. Natuurlijk waren we het niet eens mijn zijn praktizatie van zijn homo-zijn. Toch legde hij de vinger bij de 'zere plekken' in Nederland. We noemen oa. de onaanvaardbare asielstroom naar Nederland. Niet dat er voor de normale vluchteling geen plaats is. Jazeker, want ook Gods Woord spreekt over de 'vreemdeling in de poort' Dat betekent echter niet dat we gelijk de linkse media, verwijzend naar ons koloniale verleden, alles moeten accepteren van deze mensen. Ook zij dienen normaal te functioneren binnen de rechtstaat Nederland! Met rechten en plichten. Dat laatste is ze nooit duidelijk gemaakt. Dan de zorg. Natuurlijk was Pim voor goede zorg. Schaamteloos worden er steeds miljoenen in de zorg gepompt die gewoon naar de gevestigde kliek gaat. De burocratie in de zorg is enorm. De maatschappen heersen in de zorg. De numerus fixus is een gedrocht, wat allang had moeten verdwijnen. We kunnen eindeloos verder gaan. Ook het RD deed mee aan het 'schofferen' van Fortuyn. De kop op Koninginnedag was veelzeggend : 'Pim Fortuyn vind SGP achterlijk' De kop dekte de lading niet! Hij gaf juist aan dat onze beginselen op zijn respect konden rekenen. Wel gaf hij aan dat in het licht van de moderniteit de SGP achterlijk was.

Wat ik hiermee allemaal wil aangeven? Wel dat het juist is wat iemand opmerkte. Demoniseren is moord. De gevestigde ingeslapen politiek schuwde geen middel om dhr. Fortuyn in de rechts extremistische hoek te plaatsen. Het resultaat? Nadat de peilingen maandag jl. aangaven dat hij de grootste partij zou worden, heeft een 33-jarige Harderwijker die bekend staat als extreem-links (dat mag wel in Nederland!) de heer Fortuyn met enkele schoten dodelijk verwond.

Had ik nu Pim Fortuyn gestemd? Nee, mijn stem had, DV 15 mei gewoon naar de SGP gegaan. Toch denk ik dat politiek Nederland heel wakker moet blijven om Nederland niet onder te dompelen in een anarchie.
Mirror

Bericht door Mirror »

Pim,

Je bent net zo snel verdwenen als je kwam.
Je was een persoonlijkheid en anders dan iedereen.
Jouw dood is onwerkelijk.
Ongeloof, woordeloosheid, verbijstering, angst en woede komen in me op.
Hoe kan dit in Nederland gebeuren?
Waarom!?
Als Nederlander schaam ik me diep.
Pim, ik hoop dat je ondanks je dood blijft leven,
Voortleven in onze gedachten.
Niet als martelaar of wat dan ook.
Maar wel als een mens die stierf voor zijn idealen.
Je was anders dan ik, je paste vaak niet in mijn normen en waarden.
Toch heb ik je leren waarderen,
Als mens en om je scherpe blik op de wereld om je heen.
Ik zal je missen.
Raar eigenlijk, want ik ken je alleen via beeld, tekst en geluid.
Toch kende veel Nederlanders jou beter dan hun buurman.
Je was niet achterlijk.
Ik durf eigenlijk niet ver in de toekomst te kijken.
Kunnen wij over tien jaar onze mening nog uiten?
Eén staat erboven.
God spreekt in alle dingen.
Maar zeker de afgelopen tijd.
Enschede, Volendam, MKZ, 11 september, de val van Paars en de moord op Pim Fortuyn.
O Heere, open onze ogen!
God roept en vraagt: “Ben ook jij bereid?â€
Kena

Bericht door Kena »

Mirror,

Er ging veel door me heen van jouw posting: :thu
P.Paape

Bericht door P.Paape »

Ndonselaar en Mirror,

Mooie, sterke woorden. Ze geven de burger weer moed, althans, dat hoop ik van ganser harte.
Billy

Bericht door Billy »

De dader is afkomstig uit extreem linkse hoek en was medewerker van: http://www.vmow.demon.nl milieu-offensief.

Verdachte moord Fortuyn werkt bij Milieuoffensief

WAGENINGEN - De verdachte van de moord op Pim Fortuyn was een werknemer van Milieuoffensief in Wageningen. Dat heeft een woordvoerder van de actiegroep Milieuoffensief dinsdag gezegd.

Milieuwoffensief is een groepering die milieuvergunningen van met name veehouders aan de kaak stelt. De woordvoerder van de actiegroep distantieerde zich van de aanslag door zijn collega

Fragmenetn van het laatste intervieuw met Pim vind je op http://www.3fm.nl

ook het door kislev aangehaalde over de Bijbel ( prediker en spreuken) en zijn visie op God en Geloof

[Veranderd op 7/5/02 door Billy]
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Ook ik heb hier geen woorden voor.
Ik was bang, gisteravond. Bang, om wat er allemaal gebeurd in deze wereld. Enschede, Volendam, MKZ, 11 september, en nu de moord op Pim Fortuyn.
Allemaal roepstemmen.
Adje

Bericht door Adje »

Wat vinden jullie ervan, dat er gezegd wordt dat de politiek (voor het grootste deel) verantwoordelijk was voor Pims dood? Mijns inziens is het de daad van een enkeling, en niet het uitdrukkelijke verlangen van een grote groep.
Kena

Bericht door Kena »

Ik vind het moeilijk mijn mening hierin te geven, maar ik zal het zo genuanceerd mogelijk doen.

Er zijn in mijn ogen 3 partijen de schuldigen, die we kunnen opsplitsen in directe en indirecte schuldigen (er is nl 1 moordenaar in het spel).
  • a: de dader zelf (direct),
    b: de media (indirect) en
    c: politiek Den Haag (indirect)
A is duidelijk. B: omdat de media een demoniserende sfeer om Pim legde wat door C: aangewakkerd werd door onze zogenaamde deskundigen in het parlement.

Die media vind ik buiten de dader om de hoofdschuldige. Door die vreselijke heksenjacht die door Den Haag werd aangewakkerd.

Mijn man heeft Pim jarenlang gevolgd. Ik de laatste jaar. Ook al was hij soms zo ongenuanceerd, hij was geen Le Pen, geen Hitler, geen extreem rechtse rakker, geen antisemiet, allemaal leugens en ophitsing van derden die vervolgens opgepakt werd door een doorgedraafde persoonlijkheid (ik druk me zachtjes en genunaceerd uit, maar ik kook van woede) wat zijn leven heeft gekost.

Wij zouden niet op hem gestemd hebben, we zouden hem alle succes en geluk toegewenst hebben met zijn goede ideeën en snel zijn slechte ideeën vergeten.

[Veranderd op 7/5/02 door Kena]

[Veranderd op 7/5/02 door Kena]
P.Paape

Bericht door P.Paape »

Ik kan me absoluut niet voorstellen dat ook maar één politieke partij Pim dood wenste.
Door alle negatieve publiciteit en de afwijzende houding t.o.v. hem door politici, is er een gek in Nederland opgestaan die misschien dacht een daad te moeten stellen waarmee hij in zijn zieke geest dacht het Nederlandse volk een dienst te bewijzen. Nou, mij heeft hij geenszins een dienst bewezen en ik bemerk ook op straat dat velen met mij van slag zijn.
Er waren vanochtend nauwelijks mensen op college, wel was er een mailbox vol afmeldingen van mensen die zo aangeslagen waren, dat ze niet konden komen. Dat zegt genoeg, dunkt mij.

Groet, P.Paape
Plaats reactie