Oorspronkelijk gepost door AdrianusEven een paar dingen. Uiteraard bedoel ik niet degenen die door omstandigheden die los staan van leer en/of leven overgaan naar een ander kerkverband. Heel concreet heb ik er al heel wat zien gaan die allemaal wel in dezelfde lijn lagen: Drie dingen hadden ze vaak gemeen: ze achten zich ware gelovigen, hadden kritiek op de leer en wilden wat ruimer leven. Nee, ik beschuldig niemand persoonlijk, maar laten we alsjeblieft niet gaan ontkennen dat er diverse mensen met deze combinatie van kenmerken al naar een ander kerkverband overgingen.Oorspronkelijk gepost door Pim
Adrianus,
Hoogmoed komt voor de val. Dat geldt ook bij ons in de GG! Je kent de persoonlijke situatie niet van mensen die naar een ander kerkverband gaan. Het is naampje is allemaal zo relatief. Holland is een klein stipje op de wereldkaart en de GG nog kleiner. Laten we niet vervallen in een arrogante houding, die buitenstaanders ons toch al zo verwijten.
En trouwens, wij staan met onze armen open voor de GGiN-ers en OGG-ers die naar ons toe komen. Er er worden er nog predikant ook. Willen die mensen ook makkelijker bekeerd worden? Dat zal toch niet he?!
Als je zulken ziet, mag dat niet lijden tot hoogmoed. Ook mensen die kerig 'in het paadje' lopen qua leer en leven hebben waarachtig geestelijk leven nodig. aangrijpend als dat wordt gemist.
heb je daar ook voorbeelden van?
ik ken namelijk zulke mensen niet.