Ik lees het in de bijbel, da's mij genoeg. Stel jij de verhouding van belangrijkheid van:Origineel geplaatst door PeterB
Matth 2: 23, daar wordt gezegd dat de profeten gezegd hebben dat Hij een Nazarener geheten zou worden. Waar lees ik dit LETTERLIJK in de profeten ??
belijdenissen - bijbel
Even belangrijk als
nieuwe testament - oude testament?
Dan zie je ze - ookal zeg je van niet - zeer veel behoorlijk belangrijk

Nu, die vraag die ik bijvoorbeeld stelde, is nog steeds niet beantwoord. Waarom wordt er met een omweg iets verkondigd? Waarom worden er geen rechte sporen getrokken bij het verkondigen van het woord?Je komt niet om belijdenissen te lezen. Nee natuurlijk niet. Maar als je ze verwerpt, op grond waarvan verwerp je ze dan.
Ik maak er zelf gewoon GEEN gebruik van, ik wijs ze af om te gebruiken, en als jullie dan met mij in discussie willen gaan, maak er dan ook geen gebruik van zodra er termen in voorkomen die niet bijbels zijn, omdat dat de reden is voor het stoppen van de discussie.
Tja. Ik snap dan ook niet wat die belijdenissen toevoegen aan iemands geloof.Ze zijn niet opzichzelfstaand opgesteld. De rijen met verwijsteksten zijn bijna groter dan de belijdenissen zelf.
Ik zeg slechts dat ze geen millimeter toevoegen aan mijn geloof, ik zeg slechts dat ik uit wil gaan van de bijbel in eerste instantie (terwijl velen als eerst aankomen met de belijdenisregels), en ik lever slechts kritiek wanneer ik iets tegen het lijf loop wat onjuist is. Zoals bijvoorbeeld dat er in de belijdenissen niet expliciet staat dat Jezus gesproten is uit het geslacht van David naar het vlees.En als je geen behoefte hebt om ze te lezen, oke, maar bestempel ze dan niet direct als verkeerd.
Of dat er nergens in de bijbel expliciet staat dat Jezus ter helle is nedergedaald.
Maar.....Paulus spreekt in Rom 1:1-4 zeker niet onvolledig. Maar als ik het heb over dat Hij geboren is uit de maagd Maria, dan ben ik ook niet onvolledig.
Ik heb het niet over jouw evangelie. Maar over PAULUS' evangelie, door GOD aan hem gegeven, lees de eerste versen.
En in jouw evangelie staat niet expliciet dat Hij gesproten is uit het geslacht van David naar het vlees.
Terwijl dat een belangrijk onderdeel is volgens Johannes.
Je vraag is eigenlijk of Hij wel eenzelfde vlees heeft als dat van ons - de mensen (meervoud)? Of Hij eigenlijk wel in alles aan ons - de mensen (meervoud) - is gelijk geworden?vraag: Heeft Jezus de menselijke natuur van voor of van na de val aangenomen?
Rom. 8:3
Fil. 2:5-7
Heb. 2:14-18
Heb. 4:14-15
Jac. 1:13-15
Groeten, Rose.
[Veranderd op 3/2/03 door roseline]