Vrouwen, volwaardig SGP lid?

Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
Toen ontwaakte Matthijs, hij deed zijn ogen open en zag dat hij zich in den middeleeuwen bevond.... Hij zei:
Oorspronkelijk gepost door Matthijs
vrouwen mogen wel stemmen maar niet in de politiek.
Tja, als het niet tegen de Bijbel is, dan mogen er van mij vrouwen bij de SGP.
Maar ja, als het maar niet van die geemanicipeerde vrouwen zijn (kort haar, broek enzv.). En die mogen ze natuurlijk straks ook niet weigeren.
Want we moeten wel wezen, de man staat wel boven de vrouw.
Is dit nou werkelijk waar jouw mening?! (k moet er bijna om lachen....) Als ik lidmaatschap zou aanvragen bij de SGP (en ik zou helemaal achter de standpunten staan) en ik zou een plaatsje naast Ome Bas ambieeren.... Zou ik dan werkelijk waar geweigerd worden?!

Hoe bedoel je discriminatie... :t

Ik eis rectivicatie :stu

Je mag wel meedoen als je verder maar je mond houdt:,
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door JelleEn als we niet oppassen dan zal op den lange duur de duivel het alles voor het zeggen krijgen in dit land.
laten we daar voor oppassen en de duivel geen milimeter ruimte geven en in zijn hok laten.... en de vrouwen thuis..... :$
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door JelleVoor mij is het weer opnieuw een aanval van de wereld om het geloof (de christenen) steeds verder naar de rand van de maatschappij te drukken.
En als we niet oppassen dan zal op den lange duur de duivel het alles voor het zeggen krijgen in dit land.
T spijt me ten zeerste oompie maar hier ga ik effe lekker tegen in...! Ik hoorde ooit een spreker spreken (die mij enorm shockeerde) en hij vertelde het volgende:

Begin nooit aan vrouwen (:pu ) de vrouw vind geld leuk en houd van uitgeven (:t:%) geld is afkomstig van Mammon, de mammon is een afgod, God zegt: gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben Aangezien de mammon van de duivel afkomstig is om de mens te verleiden... herleid dit tot de vrouw

duivel....mammon....geld....vrouw... bron van alle kwaad

en dit proef ik ook een beetje in uw verhaal...

[Aangepast op 8/6/05 door Daphne]
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
En toen zei ome Bas:

Afbeelding

beste Daphne,

hoe vaak heb ik je nou al gezegd dat je je haar niet zo kort moet knippen en je rok aan moet trekken....
Dit kost me kiezers!
:,:,:,:,:,:,:,:u:i:,:,:,:,:,
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
Oorspronkelijk gepost door JelleVoor mij is het weer opnieuw een aanval van de wereld om het geloof (de christenen) steeds verder naar de rand van de maatschappij te drukken.
En als we niet oppassen dan zal op den lange duur de duivel het alles voor het zeggen krijgen in dit land.
T spijt me ten zeerste oompie maar hier ga ik effe lekker tegen in...! Ik hoorde ooit een spreker spreken (die mij enorm shockeerde) en hij vertelde het volgende:

Begin nooit aan vrouwen (:pu ) de vrouw vind geld leuk en houd van uitgeven (:t:%) geld is afkomstig van Mammon, de mammon is een afgod, God zegt: gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben Aangezien de mammon van de duivel afkomstig is om de mens te verleiden... herleid dit tot de vrouw

duivel....mammon....geld....vrouw... bron van alle kwaad

en dit proef ik ook een beetje in uw verhaal... en k heb er een naar smaakje bij!
Het gaat niet om hetgeen jij hier aan haalt, wel gaat het erom dat we gehoorzaam behoren te zijn aan de Bijbel en daar staat de SGP voor.
Op het moment dat de SGP dwingend wordt opgelegd dat vrouwen stemrecht moeten krijgen binnen de SGP dan is dat het werk van de duivel.
Hij alleen lacht als er weer een bolwerk van de kerk en van het christendom gesneuveld is.
Dat is ook de opzet van de Wichmann stichting.

Blijkbaar merkt men niet dat het christendom op een moderne manier weer vervolgt wordt.
Daphne

Bericht door Daphne »

ben ik heel dom als ik nog nooit van de Wichmann stichting heb gehoord?! (Denk van niet trouwens... volg de sgp in zn geheel niet)
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Miscanthus

Oorspronkelijk gepost door JelleHij alleen lacht als er weer een bolwerk van de kerk en van het christendom gesneuveld is.
Je bedoelt, een mannenbolwerk..... :!
limosa

Bericht door limosa »

De positie van de vrouw in gezin en kerk lijkt me anders dan de positie van de vrouw in leidinggevende functies, besturen en in de politiek. Voor gezin en kerk is die uit de Bijbel wel af te leiden. Voor leidinggevende functies, besturen en politiek is dat nog niet zo eenvoudig. Ik heb nog maar heel weinig echt harde Bijbelse argumenten gehoord. 't Is wel vaak een afgeleide van een afgeleide . . . Vrouwen in leidinggevende functies is onderhand overal wel geaccepteerd. Voor bestuursfuncties hoor ik ook nooit over principiele moeilijkheden. Volgens mij zouden de positie van de vrouw in de politiek ook wat zakelijker moeten bekijken en ik vraag me af of we nou wel echt zo moeten vasthouden aan het huidige standpunt over de vrouw.

Overigens laat de hele discussie wel zien waar we heen gaan. Ik heb een tijdje terug al eens een topic geopend waarin ik me afvroeg of we überhaupt wel als christenen een rol in de politiek kunnen blijven spelen. Ik denk onderhand van niet. Over een paar jaar is de rol van de SGP trouwens toch wel uitgespeeld. Dan gaan we in heel Europa de verkiezingen gelijkschakelen, dat betekend stemmen op zondag. Dan gaat bij de SGP het licht uit.
Miscanthus

Als ik mod was, zou er nu een slot op gaan....;)

[Aangepast op 8/6/05 door Miscanthus]
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Trouwens die Mr. V.A. Smit [secretaris SGP!!] woont natuurlijk wel op een goed verkeerd adres :, :! :,

Mr V.A. Smit
Clara Wichmannstraat 101
2984XJ Ridderkerk
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Miscanthus

Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Trouwens die Mr. V.A. Smit [secretaris SGP!!] woont natuurlijk wel op een goed verkeerd adres :, :! :,

Mr V.A. Smit
Clara Wichmannstraat 101
2984XJ Ridderkerk
Zou hij er achter zitten? :,
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door ndonselaar

Mr V.A. Smit
Clara Wichmannstraat 101
2984XJ Ridderkerk
direct in de ban zetten... das toch ontzetten niet oke...
Jongere

Bericht door Jongere »

Oorspronkelijk gepost door memento
Nee, de grondwet zegt dat iedereen gelijke rechten heeft. Dat betekend dus m.i. dat elke openbare partij geen vrouwen mag weigeren, net zo min als ze allochtonen of gehandicapten mogen weigeren als lid.

Ik hoop van ganser harte dat de rechter het de SGP, als openbare partij, verbied om vrouwen te weigeren. Maargoed, dat komt omdat ik het standpunt van de SGP in dezen absoluut afkeur: het is niet alleen ongehoorzaamheid aan de grondwet, maar daarnaast wordt de Schrift misbruikt om het te ondersteunen...

[Aangepast op 8/6/2005 door memento]
Het blijft me verbazen dat de grondwet altijd als algemeen argument gebruikt wordt. Hoe hoog de grondwet ook staat, de bijbel staat erboven (zo simpel ligt dit toch voor een christen?). Gebruik dit dan ook niet als argument als de SGP zegt haar vrouwenstandpunt puur op bijbelse gronden te baseren. Zoek dan naar een antwoord uit de bijbel en probeer zo het vrouwenstandpunt aan te vechten, wat volgens mij goed mogelijk is.

Maar dit is alleen een punt voor christenen, wat de niet-christenen betreft valt het me steeds meer op dat de grondwet als de Nederlandse tien geboden wordt gezien. Het is op deze manier niet meer mogelijk tegen de grondwet te zijn, omdat dit als hoogste document wordt beschouwd. Ik zie de grondwet nog steeds als een uit de verlichting voortgekomen groep regels waar je het niet mee eens hoeft te zijn. De grondwet heeft volgens mij veel te veel gezag gekregen. Overigens is het vreemd dat mensen, als het over de SGP gaat, de grondwet erbij halen, en het feit dat de SGP iets wil wat tegen de grondwet is genoeg reden vinden om de partij op te heffen; terwijl ze vergeten dat vrijwel iedere partij opvattingen heeft die in strijd zijn met de grondwet. D66 had voor haar 'bestuurlijke vernieuwingen' ook grondwetswijzigingen nodig, dan worden er toch ook geen 'ophef-rechtszaken' aangespannen? Het is iedere partij zijn goed recht om tegen delen uit de grondwet te zijn.

Ik hoop dat de rechter de SGP in haar gelijk stelt. Niet om de SGP gelijk te geven maar om de gedachte tegen te gaan dat er een verschil is tussen geloven in religie en geloven in verlichting/geen religie. Ik zie ze op één lijn en denk dat het het grootste gevaar voor het christendom is wanneer men beweert dat de staat de waarden vaststelt en dat het geloof een leuke hobby is voor in je vrije tijd. Zodra we toegeven aan deze splitsing van geloof en staat denk ik dat we het kunnen vergeten.

[Aangepast op 8/6/05 door Jongere]
memento

Bericht door memento »

Beste Jongere,

Waarom verwijzen naar de grondwet? Well, heel simpel: omdat de bijbel mij gebied te gehoorzamen aan degenen die over mij gesteld zijn, en de wetten die zij stellen, zolang deze niet strijdig zijn aan Gods Woord.

Nu heb je gelijk dat de SGP vindt dat weigeren van vrouwen in haar partij naar de Schrift is, en zij zich daarom ws. weinig aan wil trekken van de wetten. Terecht. Althans... Ze is daarin alleen terecht als:
1. Ze daarvoor goede Schriftuurlijke argumenten heeft (deze ben ik nog nooit tegengekomen!)
2. Ze de wijziging van art. 1 vd grondwet als punt op haar agenda heeft staan (bij mijn weten is dat niet zo)
3. Het gaat om een wezenlijk punt (m.i. is vrouw toelaten tot de partij dat niet)

Daarbij moeten we niet vergeten dat als er voor de SGP een uitzondering gemaakt wordt mbt het overtreden van een wet, dat een moslimpartij die rechten ook heeft. En dát is iets wat ik niet zo zie zitten.
Plaats reactie