Vrouwenstandpunt SGP

Billy

Bericht door Billy »

zou er weer een soort van mevr. Grabbijn van Putten opstaan?

de animo is iig niet groot om zich hiervoor te lenen.

kan je toch zien dat veruit de meeste SG-vrouwen het met het standpunt eens zijn.

Dus waar doen ze dan moeilijk over? stelletje ge-emancipeerde OPZIJ-dames!

Wichmann-instituut wil proces voeren tegen SGP

Uitgegeven: 18-7-2002 10:14

RIJSWIJK - Het emancipatie-instituut Clara Wichmann is op zoek naar een "strijdbare vrouw" die lid wil worden van de SGP en vervolgens bereid is een proces tegen deze politieke partij te voeren. Een woordvoerster van het instituut heeft dat donderdag meegedeeld.

Het instituut wil antwoord op de vraag of een politieke partij vrouwen als volwaardig lid mag weigeren, of godsdienst zwaarder mag wegen dan discriminatie van mensen. De SGP staat vrouwen alleen toe buitengewoon lid te zijn. Een plaats op de verkiezingslijst is uitgesloten.

Mislukt

Eerdere pogingen om de Staatkundig Gereformeerde Partij te dwingen de discriminatie van vrouwen in het openbaar ambt op te geven, zijn tot nu toe mislukt. Eind vorig jaar oordeelde de Commissie gelijke Behandeling nog dat zij niet bevoegd was een oordeel te geven over de klacht van mevrouw Grabijn-van Putten, buitengewoon lid van de SGP.

Ook een poging van vrouwelijke politici van PvdA, VVD, CDA, D66 en GroenLinks om de minister van Justitie en de staatssecretaris voor Emancipatiezaken over te halen een einde te maken aan de discriminatie binnen de SGP, mislukte vorig jaar. De politici wezen de bewindslieden er op dat de Verenigde Naties de handelswijze van de SGP in strijd had verklaard met VN-vrouwenverdrag.

Betreurenswaardig

Staatssecretaris Verstand noemde het standpunt van de SGP buitengewoon betreurenswaardig. Maar zij was niet van plan een wetswijziging door te voeren die het einde van de SGP zou betekenen. Het kabinet moet terughoudend zijn met maatregelen tegen politieke partijen, meende zij.

Volgens een van de initiatiefnemers van het proefproces, Karin Lakeman, hebben zich nog geen kandidaten aangemeld. Als het instituut geen vrouwen kan vinden, zal de organisatie op eigen kracht het proces aanspannen, aldus Lakeman.

[Veranderd op 18/7/02 door Billy]
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
rekna

Bericht door rekna »

Wanneer de ware godsdienst in deze geseculariseerde wereld geen vijandschap ondervindt, is er iets mis met de godsdienst. De SGP, die zijn grondslag vindt in het Woord van God zal, net als alle andere mensen en groeperingen die die belijdenis vasthouden vijandschap ondervinden. 'In de wereld zult gij verdrukking hebben'. Dus misschien positief, deze aktie. 'Maar hebt goede moed!'

Ik zie dit los van het al dan niet bijbelse van het vrouwenstandpunt van de SGP.

[Veranderd op 30/7/02 door rekna]
rotweiler

Bericht door rotweiler »

Wat Rekna zei, daar dacht ik ook al eens aan. Er zijn veel godsdiensten, maar wij hebben nu eenmaal een politieke partij met een standpunt die ze eens echt handhaven. Maar we zijn klein. En staan niet bekend als bangmakers van anderen. Soms vraag ik mij af of die Opzij-dames geen medelijden met moslimvrouwen hebben. Die zijn er veel in Nederland en komen er steeds meer. Dat durven ze toch niet op de manier waarop ze de SGP benaderen aan? Hoewel dat natuurlijk wel anders is, zet dit toch tot nadenken. En hoe zien ze tolerantie tegenover discriminatie? Soms wordt het erg onduidelijk. En zouden veel vrouwen zich gediscrimineerd voelen die SGP stemmen?
an3sdej

Bericht door an3sdej »

Zeer verwerpelijk het SGP standpunt. Maar ja het is in de marge van de politiek. Wij moeten het districtenstelsel invoeren dan is de SGP in één keer verdwenen.
madelief

Bericht door madelief »

Ook ik vind het anti vrouwen standpunt van de SGP verwerpelijk.
We leven toch in een geemanciperede maatschappij, waarbij de vrouwen het ook voor het zeggen hebben.
Waarom zouden alleen mannen dat kunnen?
Iedereen heeft zn plekje op deze aarde en in het werk van Christus, ook vrouwen kunnen werken in de politiek.
The Critical Brother

Bericht door The Critical Brother »

:(
The Critical Brother

Origineel geplaatst door Rens
Hoe vreemd ook voor iemand met mijn politieke achtergrond........ik kan mij niet écht afkeren van de standpunten van de SGP (=SP + G), ook daar waar het het vrouwen (ofwel dames-) standpunt betreft.

Jammer voor mijn vervente tegenstanders hier, maar de Bijbelse duiding is toch wel terecht. Soms echter denk ik wel eens: mensen, wees uiteindelijk toch niet zó vreselijk star. Maar anderzijds is het wél Gods Woord waarop het gebaseerd is.

Groet, Rens
'k Zou liever willen zeggen: "Zoals de sgp de bijbel graag interpreteert.............":o

The Critical Brother (o.a. niet van vrouwen in het ambt hoor!)
The Critical Brother

Origineel geplaatst door The Critical Brother
'k Zou liever willen zeggen: "Zoals de sgp de bijbel graag interpreteert.............":o

The Critical Brother (o.a. niet van vrouwen in het ambt hoor!)
TCB,

moet ik hieruit begrijpen dat jij van mening bent dat de SGP in zijn algemeenheid op een niet juiste wijze de Bijbel uitlegt??

Mijn eigen eigenwijze mening leert mij dat de SGP best wel eens héél erg gelijk zou kunnen hebben met hún uitleg van de Heilige Schrift, het Woord Gods.

Groet, Rens [/quote]Wat ben je toch af en toe een gróte KNURFT hè Rens!!!!

LEES NU EENS GOED KEREL!!!!!!!!

Heb ik het over 'in z'n algemeenheid'???

NEE!!!!!!

DAT MAAK JIJ ER WEER VAN!!!!!!

WAAR GAAT HET IN DIT TOPIC OVER!!!!!!

'HET VROUWENSTANDPUNT VAN DE SGP'!!!!!!

EN WAAR SCHREEF IK OVER???????

JUIST!!!!!!!!

DE BIJBELSE INTERPRETATIE VAN DE SGP OP DIT GEBIED!!!!!!!!!!!!

DAT IS IETSJE ANDERS DAN 'IN Z'N ALGEMEENHEID' HÈ?????????

The Critical Brother (o.a. van 'postingverdraaiers'):mad2:
The Critical Brother

TCB,

Van dit soort gebral ben ik niet gedient!

Als je je fatsoen niet kunt bewaren dan zegt dat heel veel over jouzelf, meer dan je denkt.

Rens
Leuk dat ik tussen je regels door kan lezen dat ik het dus bij het rechte eind heb al geef jij dat niet toe en kom je met een slap weerwoordje........

By the way, heeft de SP ook bijbelse standpunten????

The Critical Brother (o.a. van een non-discussie hoor!)
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Origineel geplaatst door madelief
Ook ik vind het anti vrouwen standpunt van de SGP verwerpelijk.
We leven toch in een geemanciperede maatschappij, waarbij de vrouwen het ook voor het zeggen hebben.
Waarom zouden alleen mannen dat kunnen?
Iedereen heeft zn plekje op deze aarde en in het werk van Christus, ook vrouwen kunnen werken in de politiek.
Gelukkig vind de SGP het Woord van God belangrijker dan de maatschappij! Volgens de maatschappij mag nog veel meer wat nog duidelijker tegen Gods Woord in gaat, dus de maatschappij is een slechte grond om op te bouwen. Het zijn allemaal mensen en wat zegt Gods Woord over mensen?
Plaats reactie