M.a.w. het moet dus niet van een opgedrongen stichting afkomen, maar zoals het hoort dus: ouders dienen hun kinderen in liefde op te voeden ( en dat kost tijd en investering ) en hen bij te brengen dat er nooit gepest en getreiterd mag worden, om geen enkele reden.JolandaOudshoorn schreef:Je hebt gelijk. Alleen moeten de ouders van nu werken om geld te verdienen voor de boot, het tweede huis en de vriede vakantie van dit jaar.Simon schreef:NEE !!Mara schreef:Ja dat wel. Maar is dit niet gewoon een taak van het onderwijzend personeel?Chrisje72 schreef:Ik heb het juist niet over kinderen. Kinderen worden om van alles en nog wat gepest. Maar ik heb het nu over volwassenen die gepest worden.
En als ik het artikel goed begrijp is het niet alleen het COC maar ook juist een gereformeerde stichting?
Het is de taak van de ouders om hun kinderen op te voeden in liefde, verdraagzaamheid en tucht, de leraar leert waar de Sinaii ligt en hoeveel 2+10 is.
Juist omdat vele ouders het allemaal maar aan de school overlaten, die emotioneel echter geen band heeft met die kinderen, moet nu een of andere stichting de gevallen steken maar oprapen?
Triest.
Een ouder hoort zijn kind bij te brengen dat iedereen evenveel respect verdiend, zeker wanneer het gaat oim iets waarmee een kind geboren wordt, of dat nu rood haar, asthma, of een gebrek aan bepaalde hormonen, is.
Als ouders hun plichten zouden verstaan, dan zou het onderwijzend personeel het een stuk minder zwaar hebben. In onderwijzen zit weliswaar altijd wel een stukje opvoeden, maar eigenlijk is het toch heel wat anders.
Nu moet je eerst de leerlingen leren dat ze naar een leerkracht moeten luisteren en dan pas kan je beginnen met lesgeven
En dat homofilie niet iets is om eenzaam mee rond te lopen, maar te bespreken met je ouders, die dan echt niet minder van je gaan houden.
Zo zou het moeten zijn, helaas is de praktijk anders.